SimonJ Skrivet 6 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2010 (redigerad) Hej! Nu när jag har formaterat datorn och installerat nästan alla program igen så blev jag lite osäker på Sony Vegas... Jag hade Sony Vegas Pro 8 innan jag formaterade men jag hade enorma problem med det eftersom det laggade hela tiden, segade ner hela datorn och så vidare. Så nu vill jag gärna ha hjälp av någon som är kan sånt här: Finns det nån bättre version av Sony Vegas (behöver inte vara Pro) som kommer att flyta bättre än vad Pro 8 gjorde? Eller finns det till och med något redigeringsprogram som funkar bättre än Sony Vegas (förutom det skitdåliga Windows Movie Maker) på bärbara datorer? Min dator: HP 550 Windows XP Pro SP3 Intel Celeron 550 2.0 GHz 0.99 GB RAM Redigerad 6 februari, 2010 av SimonJ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 6 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2010 Vad är de du kommer göra i det, vilka funktioner krävs? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 6 februari, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2010 Vad är de du kommer göra i det, vilka funktioner krävs? Redigera egna filmer med effekter (I HD) och så vidare, mest det vanliga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 6 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2010 Redigera egna filmer med effekter (I HD) och så vidare, mest det vanliga. Ah, då vet jag inte riktigt.. Att redigera HD tar ganska mycket kraft, tror inte att nått program kommer funka så bra på den laptopen tyvärr Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 6 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2010 Kör på tidigare versioner av Vegas om du har dålig dator. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 6 februari, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2010 Ah, då vet jag inte riktigt.. Att redigera HD tar ganska mycket kraft, tror inte att nått program kommer funka så bra på den laptopen tyvärr Okej, eller enda kravet är väl att filmer ska kunna sparas i HD, finns det ingen version/program som i alla fall funkar bättre än Sony Vegas Pro? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 6 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2010 Okej, eller enda kravet är väl att filmer ska kunna sparas i HD, finns det ingen version/program som i alla fall funkar bättre än Sony Vegas Pro? Jag kan rendera filmer i HD-kvalité på min dator, den är sämre än din, men det tar ett jävla bra tag kan jag säga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 6 februari, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2010 Jag kan rendera filmer i HD-kvalité på min dator, den är sämre än din, men det tar ett jävla bra tag kan jag säga. Hmm...okej, men tid har jag gott om. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 23 februari, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 februari, 2010 Skriver i den här tråden då jag tycker att det känns onödigt att skapa en ny: Idag har jag redigerat en film hela dagen, och vad tror ni händer när man trycker på "Render As"? Inte ett skit! Det stannar på 0% hur länge man än väntar, upplevde aldrig detta problem i Vegas Pro 8 men tydligen är inte Pro 9 samma sak? Blir så förbannad när det inte funkar efter att ha redigerat sedan tidig morgon! Kan någon hjälpa mig? Går detta problem att fixa? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts