SimonJ Skrivet 4 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2010 Hej! Idag körde min bärbara dator ihop sig helt på grund av virus, så hur återställer jag den som den var från allra första början? Är skitdålig på sånt här... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 4 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2010 Hej! Idag körde min bärbara dator ihop sig helt på grund av virus, så hur återställer jag den som den var från allra första början? Är skitdålig på sånt här... Du matar in återställningsskivan (som du förhoppningsvis fått vid inköp av datorn eller gjort själv) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 4 februari, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2010 Du matar in återställningsskivan (som du förhoppningsvis fått vid inköp av datorn eller gjort själv) Nepp! Någon sådan har jag inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 4 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2010 Nepp! Någon sådan har jag inte. Fråga efter en skiva i butiken du köpte datorn i Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 4 februari, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2010 Fråga efter en skiva i butiken du köpte datorn i Hmm...Det går nog inte heller, fick den i present för nästan exakt ett år sedan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 4 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2010 Hmm...Det går nog inte heller, fick den i present för nästan exakt ett år sedan. Fråga personen vilken affär han/hon köpte den i och åk dit Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 4 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2010 Har för mig att man kan hålla in F8 ,när man startar upp datorn, för att systemåterställa, Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 4 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2010 Har för mig att man kan hålla in F8 ,när man startar upp datorn, för att systemåterställa, Nej, det kan man inte. Vi pratar troligen om en formatering eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 4 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2010 (redigerad) Start -> Alla Program -> Tillbehör -> Systemverktyg -> Systemåterställning Du behöver inte återställa som den var från början, återställ till dagen innan bara! Redigerad 4 februari, 2010 av ZcruweN Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 4 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2010 Spara allt viktigt > formatera. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 5 februari, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2010 Spara allt viktigt > formatera. Okej, finns det nåt bra program för formatering? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 5 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2010 Okej, finns det nåt bra program för formatering? Annars kör systemåterställning om du nu inte har provat det. Och är du helt säker att du inte fick nån recovery skiva? Annars ring och hör om det är försent att få en recovery skiva. För man ska få med återställnings skivor när man köper dator. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 5 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2010 Okej, finns det nåt bra program för formatering? Skaffa en skiva med ett operativsystem på, starta om datorn med skivan i läsaren, välj Boot from CD. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 5 februari, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2010 Skaffa en skiva med ett operativsystem på, starta om datorn med skivan i läsaren, välj Boot from CD. Jag har bara en Vista skiva, går det att formatera med den? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 5 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2010 Jag har bara en Vista skiva, går det att formatera med den? , det är ju den vi menar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 5 februari, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2010 , det är ju den vi menar Hmm...Haha okej, hur gör man då? Står inget om återställning när man stoppar i den? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 5 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2010 Hmm...Haha okej, hur gör man då? Står inget om återställning när man stoppar i den? Först av allt ska du inte använda den inne i windows utan ha i skivan och starta om. Kommer upp någon text (innan windows bootar) att du ska trycka om du vill boota från skivan, tryck bara någon knapp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 5 februari, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2010 Först av allt ska du inte använda den inne i windows utan ha i skivan och starta om. Kommer upp någon text (innan windows bootar) att du ska trycka om du vill boota från skivan, tryck bara någon knapp. Jo, det fattar jag, men vart står det om återställning? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 7 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2010 Jo, det fattar jag, men vart står det om återställning? När du gjort som jag skrev. Är du osäker kan du kolla filmer på youtube... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 7 februari, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2010 När du gjort som jag skrev. Är du osäker kan du kolla filmer på youtube... Jag fixade det, så nu funkar datorn fint igen. Tack för hjälpen! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts