Frusciante Skrivet 30 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2010 Mina föräldrar var rätt snåla, det vill jag tacka dem för, är född 1994, så istället för att köpa FIFA 2000 och 2002 fick jag underbara FIFA RTWC 98 när jag var sex o spelade det konstant tills jag var 8, då fick jag FIFA 2001 och började nörda det istället. 98 var så jävla bra. Man kunde spela inomhusmatcher, redigera som faaan, jag gjorde trippelhattrick (ja, så kallade de det) med Ronaldo, och Tubthumping och Song 2 var med på soundtracket. Förutom de spela jag NHL-serien också, började med 2001 o expansionen Elitserien 2001, det jag saknar därifrån är att man kunde göra ett expansionslag. Sen var det Age of Empires II, Serious Sam: The Second Encounter (fortfarande asgrymt), och Pettsson-spel. Brukar bli nostalgisk och spela de gamla spelen igen, men skivan till FIFA 98 är för repig ;( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 30 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2010 (redigerad) Mina favoritspel som barn: Rayman: Road Rash: GTA 1: http://www.become-a-video-game-tester.com/images/gta1.png Crash Bandicoot 3: Warped: Destruction Derby 1 & 2: Och så det allra första spelet jag någonsin ägde... Ridge Racer 1: Oj vilka minnen! Redigerad 30 januari, 2010 av Renard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 30 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2010 The Adventures of Microman tänker du på, jag och syrran nötte också det när vi var yngre. Det fanns med på "117 av världens bästa spel", eller 117 spill som jag har för mig att det står på fodralet, som var en skiva med sharewarespel som man fick av tidningen komputer. Förövrigt så hade jag med Microman på en av mina game game-bilder. Länken går förövrigt till en död torrent med 117 spill. Synd att den är död. :/ Edit: Naheeee, nu finns det seeders på torrenten. TANKA FÖR FAN, TANKA!!!! Edit igen: Den här skivan hade jag tänkt att nämna då den stod för en stor del av min speltid mellan 6 - 10 år, Doom finns bland annat med på den. ÅH! DEN SKIVAN HAR JAG! *hade* I remember that! OMG Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 30 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2010 (redigerad) Pentium 286-tiden, ca 1991-1993: Stugan Ordbehandling (roligare än det låter, vi gjorde ASCII-grejer redan på den tiden) Pentium 386-tiden, 1993-1997: Red Baron Blues Brothers Cannon Fodder Tom & Jerry The Incredible Machine Hewlett Packard 333 MHz-tiden, 1997-2004 GTA 1 GTA 2 Star Wars Rogue Squadron Ignition Warcraft 2 Starcraft Ugh! Lite screens till de mer obskyra spelen: Red Baron (sanslöst bra flygsimulator utan att vara särskilt krånglig alls): Blues Brothers: Cannon Fodder: Ugh: EDIT: Jag kommer nog komma på en jäkla massa spel framöver så det blir nog fler poster Redigerad 30 januari, 2010 av Henkibojj Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 30 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2010 (redigerad) The Adventures of Microman tänker du på, jag och syrran nötte också det när vi var yngre. Det fanns med på "117 av världens bästa spel", eller 117 spill som jag har för mig att det står på fodralet, som var en skiva med sharewarespel som man fick av tidningen komputer. Förövrigt så hade jag med Microman på en av mina game game-bilder. Länken går förövrigt till en död torrent med 117 spill. Synd att den är död. :/ Edit: Naheeee, nu finns det seeders på torrenten. TANKA FÖR FAN, TANKA!!!! Edit igen: Den här skivan hade jag tänkt att nämna då den stod för en stor del av min speltid mellan 6 - 10 år, Doom finns bland annat med på den. Just fan, minns nu att jag fick reda på namnet via Gamegame för ett tag sedan. Har kollat lite videor på spelet men får en lite olustig känsla i magen... Vill nog inte spela det där igen. Edit: Från den skivan installerade jag det på nytt när vi hade Windows 98, på den gamla datorn installerades det från shareware-disketter. Redigerad 30 januari, 2010 av Kebab Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 30 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2010 Men oj! Jag glömde hela Gameboy-tiden!! Donkey Kong 2 & 3 och Wario Land 1 & 2 för hela slanten! Jag körde hela SMB 1 & 2 på en kompis Gameboy på dagis. Vi bytte spel på den tiden, fast typ över helgen eller nåt sånt... Sen körde jag också Alladin på Gameboy, och Dr. Mario (wtf). Sen kom Pokémon när jag var 7 eller 8 år. Då blev det Pokémon Red och senare Silver. Hur gammal var du då!? Resident Evil tänkte jag mest på... 18. Så det räknas ju inte som barn precis. Jag glömde DOOM till mitt Super Nintendo. Det spelade jag väldigt mycket. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 30 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2010 De första spelupplevelserna jag hade var på familjens NES. Det brukade jag och mina två äldre syskon sitta och spela. Spelen jag minns vi hade var följade: Castlevania II: Simon's Quest http://wiimedia.ign.com/wii/image/article/831/831697/castlevania-ii-simons-quest-virtual-console-20071031105730806_640w.jpg Ducktales Super Mario Bros. 3 Sedan var det något stolpskott som pajade vårt Nintendo, så vi köpte ett Playstation! Spelen jag spelade mest till det var; Crash Bandicoot http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/b/bd/Crash_Bandicoot1.jpg Spyro the Dragon Tekken 2 och 3 http://yesgame.ru/uploads/posts/2009-02/1235662990_8847959b8051.jpg Driver http://image.com.com/gamespot/images/screenshots/3/197163/driver_790screen004.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 31 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 31 januari, 2010 Kom att tänka på två spel till som jag totalt glömt bort! Ghosts 'n Goblins och... Final Fight Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 31 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 31 januari, 2010 (redigerad) IndyCar Racing http://media.giantbomb.com/uploads/0/1330/628313-1183590270_00.png Shadow Warrior Mall Maniacs http://media.giantbomb.com/uploads/0/4485/777190-mallmaniacs.jpg Tyvärr den bästa bilden jag hittade. Minns inte vad detta heter? Spelade bara hos en kompis ett ~tiotal gånger. Minnen Redigerad 31 januari, 2010 av Mathias Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 31 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 31 januari, 2010 Crash Bandicoot http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/b/bd/Crash_Bandicoot1.jpg Spyro the Dragon Bra skit! The Lost Vikings http://www.xoyun.com/oyunresimler/1437/1437.jpeg Sen vill jag minnas ett 2d-spel där man sprang runt med någon kanin. Minns inte vad spelet heter dock. :/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 31 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 31 januari, 2010 Sen vill jag minnas ett 2d-spel där man sprang runt med någon kanin. Minns inte vad spelet heter dock. :/ Sam and Max? Who Framed Roger Rabbit? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 31 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 31 januari, 2010 Jazz Jack Rabbit: Holiday Hare! Moto Racer! :D Spelade det massor på PC hos en vän - det var det första fartfyllda spelet jag spelade så jag mådde alltid illa efter att ha nött det några timmar i sträck! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 31 januari, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 31 januari, 2010 Moto Racer! :D Spelade det massor på PC hos en vän - det var det första fartfyllda spelet jag spelade så jag mådde alltid illa efter att ha nött det några timmar i sträck! Haha! Det spelade jag med ganska mycket, fast jag tror inte att jag kom 1:a i ett race en enda gång. Det slutade med att jag började fuska mig till alla banor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 31 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 31 januari, 2010 Shadow Warrior Minnen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 31 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 31 januari, 2010 (redigerad) Herre gud, jag hade runt 40 spel till min PSone.. Men jag kan nämna några: PSone: Crash Bandicoot 1,2,3 samt Team Racing Croc Pandemonium GTA PC: Shadow Warrior Oscar 117 spill (Spelade mest Doom) The Junglebook Jazz Jackrabbit: Holiday Hare Sjukt svårt att komma ihåg alla bra spel.. Redigerad 31 januari, 2010 av Pixiegnom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 31 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 31 januari, 2010 PSone: Crash Bandicoot 1,2,3 samt Team Racing Croc Pandemonium GTA Scrub. Jag hade 96. Mitt var ju chippat iofs, men ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 31 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 31 januari, 2010 Själv spelade jag mycket Hugo, Rosa Pantern, NHL -98 i mina yngre dagar. Jag var faktiskt livrädd för spel med blod i, så jag tror att jag spelade mitt första actionspel när jag var 12 år gammal. Kan mycket väl ha varit GTA3 jag spelade då, minns inte riktigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 31 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 31 januari, 2010 Du spelade också? Jag hade tyvärr bara ett demo, men som jag nötte detta demo! Ojojoj! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 31 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 31 januari, 2010 NES: Super Mario Bros/Duck Hunt Super Mario Bros II Super Mario Bros III Super Mario Golf Prince of Persia Shadowgate Ducktales Little Nemo Ikari Warriors Bubble Bobble Ice Climbers + många fler jag inte kommer på PSX (chippat): Ett par Crash Bandicoot Ett par Spyro the Dragon Ett par Gran Turismo Ett par Medal of Honor Ett par Medievil Ett par Tekken + extremt många brända skitspel PC: Bad Mojo (måste fan spela detta igen, det är kung) Duke Nukem 3D Road Rash Gilbert och den Kemystiska ön Backpacker Hexen Heretic Magic Carpet + Mycket mer --------------------------- Hur länge är man barn? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 31 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 31 januari, 2010 Road Rash: Oh, Road Rash! <3 Skyroads anyone? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts