GiZmo Skrivet 25 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2010 Brukar vilja ha det tyst och mörkt på rummet, klarar inte av att sova med datorn på Vad jag brukar göra för att somna fort.. Kommit fram till att jag somnar snabbt om jag fantiserar om nåt, typ, vad jag hade gjort om jag vunnit en miljard eller whatever Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 25 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2010 Ni som kollar på serier, ligger ni med laptopen i sängen och somnar medan serien är igång? Jag hatar ljud när jag ska sova. Jag brukar alltid lägga mig på sidan med en kudde över och en under huvudet. På senare tid har jag även börjat med öronproppar eftersom det är så mycket ljud i huset(men jag brukar dra ut dem om jag vaknar på natten). Det kan ta timmar för mig att somna men oftast 30- 60 min skulle jag gissa på. Då ligger jag och tänker eller halvdrömmer om vad som helst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 25 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2010 Det varierar. Just nu släcker jag bara lampan och blundar. Ibland är det dock så att jag läser lite i någon tidning innan jag sover, eller (mest för något år sedan) kollar på serier på min MP3. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 25 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2010 Nu brukar jag alltid vara trött efter skolan så brukar somna nästan direkt. Hatar att inte kunna sova, börjar alltid tänka på massa jobbiga grejer jag måste göra. Ångest in för gymnasiet var vanligt på lovet, men nu är valet gjort, så kan inte fundera mer på det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 25 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2010 Lyssnar på intensiv metal tills jag inte har några krafter kvar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 26 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2010 Tar alltid någon macka, borstar tänderna, säger godnatt till min familj och går ner på mitt rum. När jag väl är nere har jag en konstig vana att alltid ta en snus, efter det att jag har borstat tänderna dvs. Spelar lite WoW eller surfar runt tills jag blir trött, då ringer jag flickvännen och pratar med henne under obegränsad tid. Det kan vara mellan 30 och 60 minuter. När samtalet är avslutat lägger jag mig alltid i sängen och somnar till en ljudbok på min iPod Det lät som långa nattrutiner, när säger du gonatt och hur många timmar dröjer det innan du faktiskt somnar? Fyra? Och varför i all världen klämmer du in en prilla innan du ska somna, dessutom efter att du borstat tänderna? Det måste lukta död i ditt rum... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 26 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2010 (redigerad) Vanligtvis tre scenarier: 1-Jag sitter vid datorn tills jag är dödstrött och stupar i säng. 2-Jag har en bra på bok på G och läser den i allt från 10 till 180 minuter (dvs tills jag blir trött) och somnar därefter. 3-Någon ladyfriend hälsar på, puss och kram, filosoferande, gonatt. Jag försöker hålla sängen som en zon avsedd för tre aktiviteter: sömn, läsning, coitus. Att t.ex. använda laptopen i sängen är något jag strävar efter att undvika eftersom det stör sömnen och gör det överlag svårt att somna in. Jag är förövrigt en person som MÅSTE ha ett glas vatten stående på nattduksbordet. Mobiltelefonen är vanligtvis helt avstängd nattetid. Och självklart ska rummet vara tyst och mörkt som i en grav. Redigerad 26 januari, 2010 av Umberto Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 26 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2010 Jag har ett litet dilemma. När jag ska sova vill jag gärna ha det mörkt, men om det inte är någorlunda ljust när jag vaknar så vaknar jag inte när larmet ringer... Så jag sover utan att fälla ner gardinerna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 26 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2010 Jag har ett litet dilemma. När jag ska sova vill jag gärna ha det mörkt, men om det inte är någorlunda ljust när jag vaknar så vaknar jag inte när larmet ringer... Så jag sover utan att fälla ner gardinerna. Tada! + Ev Denna = Oslagbar kombination! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 29 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 29 januari, 2010 (redigerad) Jag lägger mig, tänker "fan vad skönt det här är" och sedan totalslocknar jag på under tio sekunder. Framför TV:n kan jag inte somna, och om jag läser böcker så blir jag pigg. Edit: rullgardinen drar jag aldrig ner. Jag kan enkelt sova i ett fullt upplyst rum. Ljud som jag är ovan vid, läs datorsurr, stör mig emellertid lite. Men det är för att jag så sällan har den igång. Redigerad 29 januari, 2010 av Kebab Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 29 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 29 januari, 2010 Tada! + Ev Denna = Oslagbar kombination! Funkar Wake-Up Light? Isf. kanske jag tar och skaffar en till nästa vinter! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 29 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 29 januari, 2010 Inge "runka, sen somnar jag"? Inge alls? On a more serious note. Jag brukar alltid sitta uppe för länge först och främst, känner hur jag är trött, sitter en liten stund till framför datorn och piggnar till lite då går jag och lägger mig, ligger och vrider och vänder på mig i sängen för att hitta en skön sovställning, precis innan jag somnar kommer jag på "ja just, måste ju göra xxxxx" alltid måste jag ha nånting igång på datorn under natten, ungefär som det nämndes tidigare, skönare med ett litet vurr från datorn när man ska sova, typ virusscan, nerladdning eller vad som helst. Sen lägger jag mig igen, börjar tänka på vad som helst, kan inte sluta tänka, blir klarvaken, blir arg på mig själv, sätter mig upp i sängen och somnar! Så ser mina nätter ut för det mesta! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 30 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2010 Förut somnade jag alltid med TVn igång, men eftersom min TV finns under min säng numera (har loftsäng) så fungerar inte det. Därför har jag börjat läsa en eller två timmar innan jag somnar. Innan jag somnar ligger jag alltid vaken och tänker... Bara tänker. Ibland kan det vara fruktansvärt frustrerande, och ibland väldigt givande och tillfredsställande. En runk-innan-sömnen händer väl, men det är inget vanligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 30 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 30 januari, 2010 Funkar Wake-Up Light? Isf. kanske jag tar och skaffar en till nästa vinter! Låter i alla fall intressant men har aldrig läst någon recension eller liknande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts