chucky.swe Skrivet 25 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2010 Dancing in the moonlight brukar det sjungas på allt för ofta, varvat med höga tenorsolon. I min repertoar finns bland annat; Kickapoo, Hos dig är jag underbar, Higher, Fear of the Dark och Dekadansen, allt som oftast till en mix av oförståeliga ord och obefintlig taktkänsla Att sjunga i duschen har gått från ett roligt tidsfördriv till ett frenetiskt behov! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 25 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2010 Jag brukar oftast börja med Mötley Crües Live Wire eller Home Sweet Home med samma band, sen brukar det bli Guns N' Roses låten Estranged eller Sid Vicious cover på My Way. Jag brukar också sjunga Search And Destroy och I Wanna Be Your Dog med Iggy & The Stooges, sen brukar jag alltid avsluta med Sex Pistols Anarchy in the UK! Låtlistan kan se annorlunda ut från gig till gig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 25 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2010 (redigerad) Jag brukar oftast börja med Mötley Crües Live Wire eller Home Sweet Home med samma band, sen brukar det bli Guns N' Roses låten Estranged eller Sid Vicious cover på My Way. Jag brukar också sjunga Search And Destroy och I Wanna Be Your Dog med Iggy & The Stooges, sen brukar jag alltid avsluta med Sex Pistols Anarchy in the UK! Låtlistan kan se annorlunda ut från gig till gig. Du och jag har liknande repetoar En sak som ni måste pröva är att låta vattnet från dushhandtaget spolas rätt hårt mot munnen samtidigt som ni pratar. Man låter lite som Darth Vader med trasigt röst-aggregat Redigerad 25 januari, 2010 av Renard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Illousion Skrivet 25 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2010 I guess we've really been out of touch, but can it really be so serious? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 25 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2010 jyFsYzXse6k I guess we've really been out of touch, but can it really be so serious? Själv sjunger jag oftast inte, men om jag gör det så är det väl någon låt jag har på hjärnan, uppenbarligen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 25 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2010 Ingenting. FNISS. Absolut ingenting, kan ha att göra med att vi har papperstunna väggar och det skulle höras rätt lätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 25 januari, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2010 Absolut ingenting, kan ha att göra med att vi har papperstunna väggar och det skulle höras rätt lätt. Och? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Illousion Skrivet 25 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2010 Och? Alla uppskattar väl inte det i guess. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 25 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2010 Äsch, det är ju så ohyggligt tråkigt att bara stå där som en bortkommen snusmumrik och stirra in i kakelplattorna. Nä, att vara i duschen är som att sitta i fyllecell - när man en gång är där kan man lika gärna sysselsätta sig med att framföra ett sångnummer. Det har jag alltid sagt. En låt är ständigt återkommande i min personliga repertoar, nämligen Dean Martins That's Amore! Den framförs ofta! Wheeeeeen the mooon hits your eye like a big pizza pie THAAAAAAT'S AMOOORE! Wheeeen the.. . http://img33.imageshack.us/img33/3333/musicsingguitar.gif Haha den sjunger jag också rätt ofta! Annars brukar jag beatboxa rätt mycket i duschen för det brukar bli ganska coola ljud där inne. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 25 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2010 Och? Är inte heller något jag vill dela med mig av. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 25 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2010 http://static.rateyourmusic.com/album_images/09e2e892eec8cea20d4822d176af459e/1299636.jpg ^ | | This. För tillfället. Annars rätt blandad repertoar, ofta nån låt som man lyssnat på nära duschtillfället. Brukar vissla ibland också. Eftersom jag frågade Axel denna fråga i "Fråga GTASajtaren" för ett tag sen tycker jag han kan skriva här nu hur det ligger till! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 26 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 januari, 2010 Eftersom jag frågade Axel denna fråga i "Fråga GTASajtaren" för ett tag sen tycker jag han kan skriva här nu hur det ligger till! Att jag gör! Det låter helt okej också, om man får säga det själv. Repertoaren varierar mellan allt från Arctic Monkeys till Iron Maiden, till "Hela familjen går ut med geten", till Alicia Keys del i 'Empire State...' och Kanye's i 'Run this town'. Improvisationssång förekommer också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 28 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2010 Igår sjöng jag The River och Outlaw Pete av The Boss. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 28 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2010 Så det är bara jag som är tyst och funderar på diverse viktiga saker i duschen? Jag ser det mer som en stund att planera, filosofera och tänka än att sjunga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 28 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2010 Så det är bara jag som är tyst och funderar på diverse viktiga saker i duschen? Jag ser det mer som en stund att planera, filosofera och tänka än att sjunga. Det beror på humör. Jag kliver sällan in i duschen och sjunger det första jag gör, även om det händer. Som du säger duschar man och samtidigt planerar och filosoferar man. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 29 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 29 januari, 2010 Hall & Oates - You make my dreams come true http://www.youtube.com/watch?v=VfxY59V6bgU David Hasselhoff - Looking for freedom Tea Partay Petter - Fredrik Snortare och Cecilia Synd Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 29 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 29 januari, 2010 Så det är bara jag som är tyst och funderar på diverse viktiga saker i duschen? Jag ser det mer som en stund att planera, filosofera och tänka än att sjunga. ^Vad han sade. Om det har hänt något eller om jag är stressad tar jag alltid en dusch. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 29 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 29 januari, 2010 Hall & Oates - You make my dreams come true http://www.youtube.com/watch?v=VfxY59V6bgU HAhaha Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 31 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 31 januari, 2010 (redigerad) Why dont you wrap yourself around meee (toodeeeliidoodii) . Låten är från alvedonreklamen, snuskigt lik dancing in the moonlight. Hur som helst så går den med jämna mellanrum i min badrumsrepertoar. Redigerad 31 januari, 2010 av chucky.swe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 31 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 31 januari, 2010 Många av mina "hits" kommer jag på just i duschen. Brukar improvisera fram melodier, och nynnar på dom hela vägen ur duschen till mitt rum och till gitarren där jag sätter ihop dom! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts