iweX Skrivet 21 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2010 Höger fram: Nycklar. Vänster fram: Mobil. Höger bak: Inget. Vänster bak. Inget. Har korten, iPoden och allt annat jag behöver i jackan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 21 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2010 (redigerad) Parkas = Vänster inne = plånka å ipod höger uppe = nazil, tändare vänster uppe = 2 st 1 korona, 1 paket tändstickor från hilton, alvedon, slemlösande tabletter vänster nere = mobil ev. tom höger nere tuggumi (ev. nycklar å lypsyl) övriga jackor = vänster = tom ev mobil höger = tuggummi och lypsyl Byxor= vänster fram mobil (oftast) höger lypsyl och nycklar (oftast) vänster bak tom höger bak, ibland plånka (beroende på jacka) Redigerad 21 januari, 2010 av FerkurZ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 21 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2010 Ett gäng McDonald's-servetter och en del av en sida ur Aftonbladet (mailadressen dit man ska skicka lösningen på dagens korsord). Nycklar, mp3-spelare, mobiltelefon och kortfack slänger jag alltid på sängen när jag kommer hem, sedan tar jag på mig mysbyxor. I jackan har jag alltid näsdukar och Labello. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
95alexander95 Skrivet 21 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2010 Höger framficka: Mobil, 2 busskort. Vänster framficka: Nycklar, headset, småpengar. Höger bakficka: En lapp som skulle vara inlämnad i skolan för 2 veckor sedan (tack för att ni påminde mig, GS ^^). Vänster bakficka: En annan lapp (jag har en tendens att stoppa lappar i bakfickan, och sedan glömma bort dem). Lilla fickan innuti den högra framfickan: En krona! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Troxie Skrivet 21 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2010 Höger fram: Plånbok, ipod och en massa mynt Vänster fram: Mobil, nycklar, jointrör Vänster bak: Läxpapper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 21 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2010 Vänsterficka parkas: Nycklar och plånbok Högerficka parkas: iPhone Alternativt höger framficka på byxor när parkas inte används: iPhone Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 21 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2010 (redigerad) HF: Telefon VF: Nycklar VB: Plånbok HB: Ingenting Höger innerficka: Tuggummi Redigerad 22 januari, 2010 av Gof Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 21 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2010 Det låter som parkas är ett självklart plagg att ha på sig på Mofaa och Ferkurz, men hallå det är ju vinter?! Jag har nycklar höger fram, plånbok höger bak, mobil vänster fram (för det mesta) <- standardutrustningen. Just nu ligger det en tändare i vänster fram samt nycklar till tvättstugan. I jackan finnes diverse lappar, tändsticksask, lipsyl, mynt och en penna. Mobilen och ipoden ligger rätt ofta i någon jackficka också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 21 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2010 Det låter som parkas är ett självklart plagg att ha på sig på Mofaa och Ferkurz, men hallå det är ju vinter?! EY MANNEN, VAD DU SNACKA OM? Nu kan det här låta som en överdrift, eller ett sätt att "sätta dit dig", men min parkas hade jag under tiden det var -25 grader i Oslo, och en t-shirt under. Jag frös INGET alls. Här är den jag äger. Composition: 65% Nylon, 35% Cotton Lining body: Filt lining 65% Wool 35% Cotton, Lining sleeves: 58% Viscose, 42% Polyester, Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 22 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2010 A okej, jag har tänkt som parkas som ett tunnare plagg, vindparkas. Men det stämmer såklart att de även är fodrade! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 22 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2010 A okej, jag har tänkt som parkas som ett tunnare plagg, vindparkas. Men det stämmer såklart att de även är fodrade! Och ganska fula enligt mig. VIKTIGT! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 22 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 22 januari, 2010 Vänster fram: Mobil och nycklar Höger fram: Cigg paket och tändare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 23 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2010 (redigerad) Vänster fram: Nycklar och plåtplånbok. Höger fram: Mobiltelefon - ibland när man har extrasaker med sig som man normalt sett inte har, till exempel lypsyl, tabletter, näsdukar, osv osv så hamnar dessa extratillbehör i mobilfickan. Random jackficka/Tröjficka: iPod, har jag en tröja utan ficka, eller en T-shirt på mig så hamnar iPoden tillsammans med mobilen. Redigerad 23 januari, 2010 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 24 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 24 januari, 2010 Det låter som parkas är ett självklart plagg att ha på sig på Mofaa och Ferkurz, men hallå det är ju vinter?! http://www.posterurbanoutfit.hu/webshop/productsphotos/big_66_1.jpg fast grå Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 24 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 24 januari, 2010 Höger fram: Nycklar, tändare, plånbok. Vänster fram: iPhone Höger bak: Cigaretter (Alternativt i jackan) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 24 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 24 januari, 2010 (redigerad) Höger byxficka fram: Plånbok, kamera Vänster byxficka fram: Mobil Höger byxficka bak: Nycklar, skräp Vänster byxficka bak: Programblad Höger byxbröstficka: Öronproppsfodral, viktiga papper/pass/övrigt Mittenbyxbröstficka: Fickkniv Vänster byxbröstficka: Diverse papper, penna, reservöronproppar, Ibumetin, tändare (av nån anledning) Tumstocksficka: 4 trumstockar Vänster knapphål: Programblad i snöre, LED-lyse, kapsylöppnare Höger knapphål: Nycklar i kedja Fäst i rockkragen: Näsflöjt Höger rockficka: Jägermeistersjal, arbetshandskar, ev mössa Vänster rockficka: Jägermeistersjal, ev vinterhandskar Höger bröstficka: Tomt/reservficka Vänster bröstficka: Tuggummi, liten gummiboll (av nån anledning) Jag ska sy på minst två fickor till inuti rocken, troligen fyra eller ännu fler. Det väger en hel del, förstås, men det är inget mot de äldres rockar som säkert väger sju kilo. Redigerad 24 januari, 2010 av Henkibojj Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 24 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 24 januari, 2010 Jag ska sy på minst två fickor till inuti rocken, troligen fyra eller ännu fler. Det väger en hel del, förstås, men det är inget mot de äldres rockar som säkert väger sju kilo. Är det en rock som används på samma sätt som studentoveraller? Eller har det med orkestern att göra förresten? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 24 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 24 januari, 2010 (redigerad) Är det en rock som används på samma sätt som studentoveraller? Eller har det med orkestern att göra förresten? Den har enbart med orkestern att göra. Rocken får man ta av sig bäst man vill när man bara hänger omkring, men på spelningar ska den vara på. Byxorna är inte direkt lätta att ta av Jag skulle säga att den är långt mer personlig än en overall, för mig iallafall. Varje medalj och varje märke syr jag dit med omtanke och struktur, det måste verkligen vara mitt favoritplagg nånsin. Jag har en overall också men overaller används bara på sup-och-spy-och-ragga-brudar-fester eller när man är fadder, och jag uppskattar inte direkt något av dem så jag har haft den på mig ~5 gånger på 3½ år medan uniformen/rocken använts bortåt fem gånger per månad. Ibland har jag varit på ställen i flera dagar utan några andra kläder med mig, till exempel under europaturnén och nu i helgen faktiskt. Redigerad 24 januari, 2010 av Henkibojj Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 24 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 24 januari, 2010 Den har enbart med orkestern att göra. Rocken får man ta av sig bäst man vill när man bara hänger omkring, men på spelningar ska den vara på. Byxorna är inte direkt lätta att ta av Jag skulle säga att den är långt mer personlig än en overall, för mig iallafall. Varje medalj och varje märke syr jag dit med omtanke och struktur, det måste verkligen vara mitt favoritplagg nånsin. Jag har en overall också men overaller används bara på sup-och-spy-och-ragga-brudar-fester eller när man är fadder, och jag uppskattar inte direkt något av dem så jag har haft den på mig ~5 gånger på 3½ år medan uniformen/rocken använts bortåt fem gånger per månad, ibland har jag varit på ställen i flera dagar utan några andra kläder med mig. Haha, ja, kul att du var inne på samma grej för det jag ville komma till att overallgrejen verkar så jävla skabbig och tattig. Så det lär ju helnice! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 24 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 24 januari, 2010 (redigerad) Haha, ja, kul att du var inne på samma grej för det jag ville komma till att overallgrejen verkar så jävla skabbig och tattig. Så det lär ju helnice! Well, de häringa rockarna kan ju bli rätt skabbiga de också efter några år, och vi är inte direkt kända för att vara de o-sunkigaste i stan... Vi "får" iofs tvätta rock och byxor om vi så vill men oftast är det varken nån nytta med (eftersom den smutsas ned nästa gång), särksilt enkelt (pga medaljer och märken som inte tål maskintvätt) eller något man vill göra eftersom en gammal rock är en sliten och fin rock. Jag har lite diverse fläckar på min som jag inte riktigt kan förklara men jag vet att den är snyggare än när den var sprillans ny. Kan lika gärna slänga in en bild på min overall också. Fråga mig inte om fickorna, det minns jag inte. Tuggummi och nån sångbok tror jag det finns. Till höger en skabbig rock, så pass trasig och sliten att den är översydd en vanlig köpt kavaj för att hålla den samman. Redigerad 24 januari, 2010 av Henkibojj Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts