daekol Skrivet 18 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2010 (redigerad) Tjo! När jag installerar GTA IV så är det vissa filer som inte installeras korrekt (antar jag). Det kommer upp CRC Error på följande filer (bered er på en lång lista): CNT.bik weazel.bik anim.img cutscenes.rpf cutsprops.img radio_afro_beat.rpf radio_extratracks.rpf cuts.img radio_bobby_konders.rpf RADIO_INDEPENDDENCE.rpf radio_k109_the_stuide.rpf radio_plr.rpf scripted_speech.rpf speech.rpf navmeshes.img nj_05.img manhat01.img manhat02.img manhat07.img manhat11.img public_3.img Vad kan det vara för fel och hur kan man lösa det? Kan tillägga att när felen kommer upp så kan man välja "Avbryt" och då avslutas installationen eller så kan man välja "Försök igen" men då händer samma fel ännu en gång. Man kan också välja "Ignorera" och då fortsätter installationen men spelet går inte att starta sen. Jag lyckades precis få igång spelet men när jag kom till menyerna och tryckte på start så laddades spelet en stund sen efter ett tag tystnade intromusiken och samma laddningsbilder visades om och om igen. Jag gjorde då så att jag tog bort dessa filer som jag har skrivit ner här och försöker just nu med en "repair installation". Om det inte fungerar skulle jag vara väldigt tacksam om någon skulle vilja ladda upp sina såna här filer. Jag vet att vissa filer kan vara ganska stora men ändå. Redigerad 18 januari, 2010 av daekol Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 18 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2010 Tjo! När jag installerar GTA IV så är det vissa filer som inte installeras korrekt (antar jag). Det kommer upp CRC Error på följande filer (bered er på en lång lista): CNT.bik weazel.bik anim.img cutscenes.rpf cutsprops.img radio_afro_beat.rpf radio_extratracks.rpf cuts.img radio_bobby_konders.rpf RADIO_INDEPENDDENCE.rpf radio_k109_the_stuide.rpf radio_plr.rpf scripted_speech.rpf speech.rpf navmeshes.img nj_05.img manhat01.img manhat02.img manhat07.img manhat11.img public_3.img Vad kan det vara för fel och hur kan man lösa det? Kan tillägga att när felen kommer upp så kan man välja "Avbryt" och då avslutas installationen eller så kan man välja "Försök igen" men då händer samma fel ännu en gång. Man kan också välja "Ignorera" och då fortsätter installationen men spelet går inte att starta sen. Jag lyckades precis få igång spelet men när jag kom till menyerna och tryckte på start så laddades spelet en stund sen efter ett tag tystnade intromusiken och samma laddningsbilder visades om och om igen. Jag gjorde då så att jag tog bort dessa filer som jag har skrivit ner här och försöker just nu med en "repair installation". Om det inte fungerar skulle jag vara väldigt tacksam om någon skulle vilja ladda upp sina såna här filer. Jag vet att vissa filer kan vara ganska stora men ändå. lagligt? repad skiva? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
daekol Skrivet 18 januari, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2010 (redigerad) lagligt? repad skiva? Ja det är lagligt. Skivan är inte repig vad jag kan se. Jag måste få igång det. Jag har hittat årets coolaste mod. Redigerad 18 januari, 2010 av daekol Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
daekol Skrivet 18 januari, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 januari, 2010 Nu håller jag på att göra en reparationsinstallation och än sålänge har de flesta filer passerat utan något error. Håller nu tummarna för att det kommer fungera. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 19 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2010 Nu håller jag på att göra en reparationsinstallation och än sålänge har de flesta filer passerat utan något error. Håller nu tummarna för att det kommer fungera. Hur gick det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
daekol Skrivet 19 januari, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2010 Hur gick det? Jodå det gick skitbra tills jag skulle starta och det kom upp följande "GTA IV CHECKFILE FIX ERROR". Men jag hittade en lösning på det så nu fungerar spelet äntligen igen. Men fyfan ska aldrig mer ominstallera (förhoppningsvis). Har tagit en jävla tid. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
daekol Skrivet 11 augusti, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2010 Jodå det gick skitbra tills jag skulle starta och det kom upp följande "GTA IV CHECKFILE FIX ERROR". Men jag hittade en lösning på det så nu fungerar spelet äntligen igen. Men fyfan ska aldrig mer ominstallera (förhoppningsvis). Har tagit en jävla tid. Det där fick man ju äta upp. Nu sitter jag här igen med en ominstallation efter senaste updaten då den sabbade allt. Tror det är fel på min dvd läsare för den laggar något otroligt när jag installerar och det tar kanske 4-5 timmar att installera GTA. Blir till att leta pengar i spargrisen och fixa en ny dvd läsare och hoppas på att det är felet så man inte slänger ut 300 kr i onödan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts