Vice. Skrivet 14 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2010 Haiti Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 14 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2010 Det var som attans, hade inte en aning. Jag kanske borde titta på nyheterna ibland. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 14 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2010 Ja fy fan. De går igenom ett helvete just nu. Tycker synd om de som blivit drabbade. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 14 januari, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2010 Det var som attans, hade inte en aning. Jag kanske borde titta på nyheterna ibland. Ja det borde du kanske, med tanke på att detta är det värsta som hänt sedan tsunamin. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 14 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2010 (redigerad) Ja det borde du kanske, med tanke på att detta är det värsta som hänt sedan tsunamin. Äh, sverige blev ju knappt drabbade. Redigerad 14 januari, 2010 av FerkurZ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 14 januari, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2010 Äh, sverige blev ju knappt drabbade. Nä exakt. När 500 svenskar dog i thailand då höll hela sverige händerna och de skänkte bort alla sina pensionspengar. Men när 500 tusen människor dör då, då är det ingen som bryr sig. Hur många är det som bidrar nu!? Nej, man har ju närmast till sig själv, så är det ju... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 14 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2010 Ja det borde du kanske, med tanke på att detta är det värsta som hänt sedan tsunamin. Nej, jag menade generellt så att jag kanske kan kommentera accordingly. Jag bryr mig inte speciellt mycket om såna här saker, det är inte direkt relaterat till mig eller indirekt relaterat till mig. So yeah, det suger att det har hänt, men det har hänt och det finns inget att göra åt saken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 14 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2010 Nej, jag menade generellt så att jag kanske kan kommentera accordingly. Jag bryr mig inte speciellt mycket om såna här saker, det är inte direkt relaterat till mig eller indirekt relaterat till mig. So yeah, det suger att det har hänt, men det har hänt och det finns inget att göra åt saken. Näe, det finns ju verkligen ingenting att göra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 14 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2010 Nä exakt. När 500 svenskar dog i thailand då höll hela sverige händerna och de skänkte bort alla sina pensionspengar. Men när 500 tusen människor dör då, då är det ingen som bryr sig. Hur många är det som bidrar nu!? Nej, man har ju närmast till sig själv, så är det ju... Nam tua res agitur, paries cum proximus ardet. :B Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 14 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2010 Nam tua res agitur, paries cum proximus ardet. :B Kokenkorrobirribirri, jolokomo rassibassi. Jag kan också komma på ord! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 14 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2010 Kokenkorrobirribirri, jolokomo rassibassi. Jag kan också komma på ord! Infinitus est numerus stultorum. :B Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 14 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2010 Inte för o vara sån men: Jag kunde inte bry mig mindre. Brydde mig inte om Tsunamin heller mer än att jag såg den där förbannade filmen som gick i två delar på 4:an. Såna här saker händer runt om i världen hela tiden. Om det är många som dör eller inte spelar mig ingen roll. Folk dör är väl det tragiska men även där kan jag inte påstå att det påverkar mig speciellt psykiskt. Vore en sak om jag kände någon där men vad jag vet gör jag inte det. Jag har för mycket egna problem för att sitta o må dåligt över folk i andra länder eller ens andra städer. Sen vill jag ifrågasätta siffran 500 000. Inte för att den skulle vara felaktig. Utan jag bara undrar hur mycket folk det får plats på Haiti? För om jag inte fattat fel är det en ö? "Jävlar vad mycket plats det blev" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 14 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2010 (redigerad) Inte för o vara sån men: Jag kunde inte bry mig mindre. Brydde mig inte om Tsunamin heller mer än att jag såg den där förbannade filmen som gick i två delar på 4:an. Såna här saker händer runt om i världen hela tiden. Om det är många som dör eller inte spelar mig ingen roll. Folk dör är väl det tragiska men även där kan jag inte påstå att det påverkar mig speciellt psykiskt. Vore en sak om jag kände någon där men vad jag vet gör jag inte det. Jag har för mycket egna problem för att sitta o må dåligt över folk i andra länder eller ens andra städer. Precis det jag ville skriva med inte gjorde för att undvika eld åt mitt håll. (Y) Redigerad 14 januari, 2010 av Mordos Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 14 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2010 Precis det jag ville skriva med inte gjorde för att undvika eld åt mitt håll. (Y) Äsch. Varför hålla inne med det. Det är ju bara vad jag känner. Inget man ska behöva få skit för egentligen. "Come on baby light my fire" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 14 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2010 Precis det jag ville skriva med inte gjorde för att undvika eld åt mitt håll. (Y) +1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 14 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2010 Jag tror jag har en relativt stor universell empati. För mig känns det nästan som en skyldighet, på något sätt, att läsa om, och försöka förstå, hur mänskor har det i andra delar av världen. Globaliseringen kopplar samman oss alla - ingen är en ö - oavsett om det finns känslomässiga band till någon, eller som i de flesta fall, inte. Väldigt mycket som händer i världen, oavsett om det är självmordsattacker i Peshawar, naturkatastrofer i öparadis, eller rasist-attacker i södra Italien, är inget mindre än tragedier för mänskligheten - och när man läser om det sätter det verkligen perspektiv på hela ens tillvaro. Man har liksom inte så mycket att klaga över. Men den ökade ödmjukheten, om man kan kalla den det, kommer med ett pris - det är lätt att bli psykiskt nedslagen när man botaniserar sig för mycket i dessa ting. Conor Oberst skrev bra om det i låten 'Milk Thistle'. Newspaper, newspaper Can't take no more You're here every morning Waiting at my door I'm just trying to kiss you And you stab my eyes Make me blue forever Like an island sky And I'm not pretending That it's all okay Just let me have my coffee Before you take away the day Hoppas inlägget inte tolkas som att jag försöker vara medvetet pretentiös, tjäna empatipoäng eller något, så är verkligen inte fallet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 14 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2010 Jag tror jag har en relativt stor universell empati. För mig känns det nästan som en skyldighet, på något sätt, att läsa om, och försöka förstå, hur mänskor har det i andra delar av världen. Globaliseringen kopplar samman oss alla - ingen är en ö - oavsett om det finns känslomässiga band till någon, eller som i de flesta fall, inte. Väldigt mycket som händer i världen, oavsett om det är självmordsattacker i Peshawar, naturkatastrofer i öparadis, eller rasist-attacker i södra Italien, är inget mindre än tragedier för mänskligheten - och när man läser om det sätter det verkligen perspektiv på hela ens tillvaro. Man har liksom inte så mycket att klaga över. Men den ökade ödmjukheten, om man kan kalla den det, kommer med ett pris - det är lätt att bli psykiskt nedslagen när man botaniserar sig för mycket i dessa ting. Conor Oberst skrev bra om det i låten 'Milk Thistle'. Newspaper, newspaper Can't take no more You're here every morning Waiting at my door I'm just trying to kiss you And you stab my eyes Make me blue forever Like an island sky And I'm not pretending That it's all okay Just let me have my coffee Before you take away the day Hoppas inlägget inte tolkas som att jag försöker vara medvetet pretentiös, tjäna empatipoäng eller något, så är verkligen inte fallet. Jävla Pretto! Hrrm.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 15 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2010 Finns annat som bekymrar mig mer. Den dagen jag känner att pengarna jag donerar känns bra i hjärtat kommer jag att göra så, just nu är jag inte i den situationen. Självklart är det tråkigt det som har hänt, men jag gräver inte direkt ner mig. Finns många problem, stora som små, som berör mig mer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 15 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2010 Den dagen jag känner att pengarna jag donerar känns bra i hjärtat kommer jag att göra så, just nu är jag inte i den situationen. Menar du att du har för lite för att det ska kännas bra att skänka dem? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 15 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2010 Är det mycket pengar för dig måste det ju kännas extra bra att skänka dem? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts