Renard Skrivet 11 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2010 Här disskuterar vi filmatiseringen av Snabba Cash. Hur kommer den bli/hur är den? Vad tycker ni om skådisarna och regissören etc etc. Själv hoppas jag på att filmen lever upp till den otroligt bra boken, men jag förväntar mig ingenting. Om det blir en flopp så blir jag bara ledssen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 11 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2010 Tycker den verkar frän, är inget jag kommer köa för dock. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 11 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2010 Läste boken nu på jullovet och tyckte att den var riktigt bra, har kollat in de få trailers som finns och det ser klart lovande ut med ett stort frågetecken: Vad fan tänkte de när de castade Mrado? Han är ju en halvplufsig fjuttjugge när han i boken beskrivs som en riktig gigant som i stort sett enbart består av muskler och stor som ett jävla hus. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 11 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2010 Verkar vara hyfsat bra skådespelare och boken är ju minst sagt rosad, även om jag inte läst den själv än. Tror absolut att filmen kommer lyckas. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 11 januari, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2010 Joel Kinnaman som spelar JW var jävligt bra i GSI: Gruppen För Särskillda Insatser. Hoppas att han är lika bra i SC. Jag vet inte riktigt, det luktar lite flopp när jag kollar olika trailers, men jag hoppas som fan att jag känner fel! Hoppas att den blir asgrym! En så pass bra bok förtjänar en bra filmatisering! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Valle-Ball Skrivet 11 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2010 Joel Kinnaman som spelar JW var jävligt bra i GSI: Gruppen För Särskillda Insatser. Hoppas att han är lika bra i SC. Tänkte precis skriva detsamma. Kommer nog se denna faktiskt, har alltid gillat svenska "gangster"-rullar lite i smyg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 11 januari, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2010 Joel Kinnaman som spelar JW var jävligt bra i GSI: Gruppen För Särskillda Insatser. Hoppas att han är lika bra i SC. Jag vet inte riktigt, det luktar lite flopp när jag kollar olika trailers, men jag hoppas som fan att jag känner fel! Hoppas att den blir asgrym! En så pass bra bok förtjänar en bra filmatisering! Efter att ha sett dessa två scener så har jag ändrat inställning till Snabba Cash. Totalt! Den kommer nog bli jävligt bra i alla fall Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 11 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2010 Boken var grymt bra tycker jag, tror dessvärre filmen inte kommer va lika bra. Men ändå bra. Känns som om rollerna är konstiga. Tex Mrado, han är i boken en gigantisk jugge.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 12 januari, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2010 http://www.moviezine.se/film/snabba-cash Första recensionen jag kunde hitta! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 12 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2010 Kommer nog se den på bio. Var faktiskt statist när några scener spelades in på restaurang Kvarnen på Stockholm söder, kanske kommer man synas som en kille med bärs i bakrunden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 12 januari, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2010 Kommer nog se den på bio. Var faktiskt statist när några scener spelades in på restaurang Kvarnen på Stockholm söder, kanske kommer man synas som en kille med bärs i bakrunden. For real? Vad hade du för kläder på dig? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 12 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2010 For real? Vad hade du för kläder på dig? Gul skjorta med flummönster. Man fick inte använda herrtoan minns jag för den var "nedblodad" inför en scen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 12 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2010 Hoppas som fan på filmen. ÄLSKAR boken och har läst/hört den flera gånger. Tror dock att filmen blir flopp. Tex "jätte juggen" verkar inte vara så "jätte" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 15 januari, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2010 Jag har märkt att Joel Kinnaman har en liten brytning! Någon som vet mer om detta? Är han född i utlandet måtro? Tycker att brytningen är rätt cool Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 15 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2010 Jag har märkt att Joel Kinnaman har en liten brytning! Någon som vet mer om detta? Är han född i utlandet måtro? Tycker att brytningen är rätt cool Enligt Wikipedia är han halvamerikan, födelsestad vet jag ingenting om. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 15 januari, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2010 Enligt Wikipedia är han halvamerikan, födelsestad vet jag ingenting om. Fan vad coolt . Han har ett rätt svenskklingande namn så det hade jag aldrig kunnat gissa om det inte hade varit för accenten! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 15 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2010 (redigerad) Jag har märkt att Joel Kinnaman har en liten brytning! Någon som vet mer om detta? Är han född i utlandet måtro? Tycker att brytningen är rätt cool Han bor även i Los Angeles, men hur länge han bott där vet jag inte, men klart man plockar upp lite accent efter ett tag. Redigerad 15 januari, 2010 av Kiedis Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 15 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2010 Håller med om att Joel Kinnaman som var med i GSI spelade som (Frank Wagner) är en bra skådis hoppas att Snabba Cash är också bra då han är med i den. Btw måste man läsa boken för att förstå filmen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 15 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2010 Håller med om att Joel Kinnaman som var med i GSI spelade som (Frank Wagner) är en bra skådis hoppas att Snabba Cash är också bra då han är med i den. Btw måste man läsa boken för att förstå filmen? Detta undrar även jag. Fast jag antar att boken är bättre än filmen och man ska kanske läsa den innan man tittar på filmtolkningen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 15 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2010 Håller med om att Joel Kinnaman som var med i GSI spelade som (Frank Wagner) är en bra skådis hoppas att Snabba Cash är också bra då han är med i den. Btw måste man läsa boken för att förstå filmen? Som vanligt med böcker som blir till film lär den inte göra "storyn" i boken riktigt rättvisa, gillar man boken lär man alltså bli lite besviken på filmen. Dock görs inga biofilmer som kräver att man ska ha läst boken för att man ska bjudas på en upplevelse. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts