Tackleberry Skrivet 10 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2010 Jag har alla filer tillhörande en torrent, men har fått dessa genom en kompis istället för att ladda ner. Kan jag på något sätt ladda ner torrentfilen och börja seeda de filer jag redan har på datorn? Jag försöker detta i µtorrent, men lyckas inte. Hur ersätter jag filerna som är 0% nedladdade med de filer jag har och hur får jag µtorrent att förstå att jag har filerna till 100%? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 10 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2010 Jag har alla filer tillhörande en torrent, men har fått dessa genom en kompis istället för att ladda ner. Kan jag på något sätt ladda ner torrentfilen och börja seeda de filer jag redan har på datorn? Jag försöker detta i µtorrent, men lyckas inte. Hur ersätter jag filerna som är 0% nedladdade med de filer jag har och hur får jag µtorrent att förstå att jag har filerna till 100%? Jadå det går. Ladda hem torrenten och öppna den med uTorrent, då kommer det upp en ruta där du får välja vilka filer du vill ta hem och var du vill att filerna ska hamna. Navigera till den mappen där filerna som du fick från kompisen ligger. Sedan bör uTorrent checka alla filer och eventuellt ladda ner något litet. Sedan ska det bara vara att seeda. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 10 januari, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2010 Det funkade precis som du sa, det var även så jag trodde det skulle gå till. Till en början strulade det på något sätt (därav skapandet av tråden...), men nu funkar det som det ska. Tack. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 10 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2010 Ibland kan det även behövas en Force Recheck innan den kan seedas ordentligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 11 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2010 Detta funkar så länge releasen/filen du seedar är av samma grupp och/eller precis lika stor som till den torrenten du laddar ner. Så det går inte att seeda en film som släppts av en grupp till en annan, på grund av namn och storleksskillnader. Nu är ju problemet redan löst, men... The more you know! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 12 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2010 Kan väl gå in på samma sak som jag har vart inne på flera gånger Varför kan jag inte seeda fast min port är öppen? Men på Piratebay och andra opentrackers kan jag seeda. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 12 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2010 Kan väl gå in på samma sak som jag har vart inne på flera gånger Varför kan jag inte seeda fast min port är öppen? Men på Piratebay och andra opentrackers kan jag seeda. Välj ett av dom ovanstående... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 13 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2010 Välj ett av dom ovanstående... Han kan seeda på open men inte closed helt enkelt. Är ju något som stoppar dig, kan vara några olika saker i datorn eller så är Utorrent felinställd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts