Lajnux Skrivet 7 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2010 God kväll. Fick en ny samsung-hdd på 1,5TB på julafton och bestämde mig för att slänga in den i datorn idag. Det är ingenting jag gjort förr men med lite hjälp av en vän över msn så visste jag iaf hur jag skulle koppla in den (tror jag). Han trodde hur som helst att jag bara behövde sätta på datorn och den löser igenkännandet själv. Datorn startade som vanligt, jag loggade in och var inne i någon minut innan jag gick in på "den här datorn" för att se om jag kunde komma åt hårddisken där - vilket jag inte kunde. Några sekunder efter detta började musen "hacka" fram och ganska snart fick jag bluescreen. När jag startade om datorn så kommer ett meddelande upp innan jag kommer till rutan då man ser Windows och en laddningsruta. Meddelandet som kommer upp är "Reboot and Select proper Boot device or insert boot media in selected boot device and press a key". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 7 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2010 God kväll. Fick en ny samsung-hdd på 1,5TB på julafton och bestämde mig för att slänga in den i datorn idag. Det är ingenting jag gjort förr men med lite hjälp av en vän över msn så visste jag iaf hur jag skulle koppla in den (tror jag). Han trodde hur som helst att jag bara behövde sätta på datorn och den löser igenkännandet själv. Datorn startade som vanligt, jag loggade in och var inne i någon minut innan jag gick in på "den här datorn" för att se om jag kunde komma åt hårddisken där - vilket jag inte kunde. Några sekunder efter detta började musen "hacka" fram och ganska snart fick jag bluescreen. När jag startade om datorn så kommer ett meddelande upp innan jag kommer till rutan då man ser Windows och en laddningsruta. Meddelandet som kommer upp är "Reboot and Select proper Boot device or insert boot media in selected boot device and press a key". kan det möjligtvis vara lite glapp i någon kabel, kan bli sådär då. Tänker på sata-kablarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 7 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2010 God kväll. Fick en ny samsung-hdd på 1,5TB på julafton och bestämde mig för att slänga in den i datorn idag. Det är ingenting jag gjort förr men med lite hjälp av en vän över msn så visste jag iaf hur jag skulle koppla in den (tror jag). Han trodde hur som helst att jag bara behövde sätta på datorn och den löser igenkännandet själv. Datorn startade som vanligt, jag loggade in och var inne i någon minut innan jag gick in på "den här datorn" för att se om jag kunde komma åt hårddisken där - vilket jag inte kunde. Några sekunder efter detta började musen "hacka" fram och ganska snart fick jag bluescreen. När jag startade om datorn så kommer ett meddelande upp innan jag kommer till rutan då man ser Windows och en laddningsruta. Meddelandet som kommer upp är "Reboot and Select proper Boot device or insert boot media in selected boot device and press a key". Shit 1. koppla ifrån disken. Startar datorn normal? 1a. Om ja, stäng av datorn och koppla in disken igen. Samma problem? 1b. om Ja, starka datorn utan 1,5 tb disken och medens datorn är startad (i windows) koppla in data kabel till hårddisken (el kabel redan i då sedan start) 2. Gå in i bios och kolla vilka hårddiskar den känner. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts