Sniper Skrivet 5 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2010 (redigerad) Sony Ericsson X10 Gick tidigare under namnet X3 och innan dess utvecklingsnamnet Rachel. Sony Ericssons första Android telefon Egendesignat gränssnitt - UX (User eXperience) 1GHz processor 4-tums touchskärm 8.1 megapixelkamera Timescape Liten introduktionsfilm om telefonen som går igenom allt. Denna telefon verkar verkligen lovande. Om den nu är så snabbt och kvick som Sony vill att man ska tro så är det verkligen ett underverk till telefon. Hela 1 GHz processor fick mig att bli väldit förvånad. Den måste ju vara extremt snabb! Telefonen är också riktigt snygg med ett snyggt gränssnitt! Tyvärr kommer X10:an ha Android 1.6... :/ Timescape! Verkar lite laggig i videon, men jag hoppas att det inte är den fullständigt färdiga produkten. Tror ni Sony Ericsson återigen kommer ta ledningen i mobiltelefontillverkarnas teknologirace? Reklamfilmen... Mer läsning: Intressant artikel från Engadget Redigerad 5 januari, 2010 av Sniper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 5 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2010 Shit, någon är taggad . Hoppas på en upgrade till 2.0 vid release. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 5 januari, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2010 Shit, någon är taggad . Hoppas på en upgrade till 2.0 vid release. Mjo, lite. Det är mest för att det är något nytt, på riktigt, från Sony Ericsson. Deras andra telefoner är i princip samma med olika skal och kamera. Jag var väldigt positivt överraskad när jag skaffade SE K800i när den släpptes. Jag hype:ade inte direkt då men riktigt coolt var det! Hoppas på en liknande känsla om jag skaffar X10. Problemet med X10 är att det först och främst handlar om SE. Deras telefoner blir trasiga/sega ganska snabbt. Sedan finns också problemet att X10an är Android 1.6; en big no-no imo. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 5 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2010 Mjo, lite. Det är mest för att det är något nytt, på riktigt, från Sony Ericsson. Deras andra telefoner är i princip samma med olika skal och kamera. Jag var väldigt positivt överraskad när jag skaffade SE K800i när den släpptes. Jag hype:ade inte direkt då men riktigt coolt var det! Hoppas på en liknande känsla om jag skaffar X10. Problemet med X10 är att det först och främst handlar om SE. Deras telefoner blir trasiga/sega ganska snabbt. Sedan finns också problemet att X10an är Android 1.6; en big no-no imo. Android är GRYMT, ge det 1 dag och du kommer att förstå. Är dock orolig, var kommer vara det negativa med telefonen? Sony Erickssons senaste 2 flaggskepp skönk ju fort, dom var ju inte ens full touch screen då man BARA kunde använda touch för media spelaren :-/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DizzY Skrivet 5 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2010 Android är riktigt rysligt bra! har själv HTC hero, och de är bästa telefonen jag haft i ägo. Denna ser sjukt snygg ut måste jag säga. va hardcore SE användare förut men bytade tillslut för just att de va samma lur i annat liknande skal. PLUS att dom gick sönder fortare än dom lagas. Denna ska man kolla på lite, inte skaffa men iaf se om SE gör ngt bra nu. har Intell från en av cheferna på SE som sa att dom gör en ny lur nu som ska rädda SE. upp till bevis. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 6 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2010 Mitt nya köp. Surt att den inte kommer förens feb, ville haft den i mellandagarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 6 januari, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2010 Mitt nya köp. Surt att den inte kommer förens feb, ville haft den i mellandagarna. Q2 sa de på Phonehouse... maj, juni... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 6 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2010 Om SE lyckas med denna telefon så kommer den bli otroligt känd i samma status som Iphone, då den har ett OS som är på samma nivå som Iphone och det utvecklas fortfarande. Skulle det inte vara denna som också skulle bli SE's första lur med universial charger (sedan EU reglel ändring?). BTW: Bara jag som tycker den ser lite plastig ut?! något slutpris ännu? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 6 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2010 Tack och lov att SE äntligen börjar använda Android, då har de väl en chans på marknaden igen. Som sagt, hoppas att den inte är sådär laggig som på filmen, för det påminner mig lite om Hero - den försöker och vill mycket, men prestandan finns inte där (än). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 6 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2010 Tack och lov att SE äntligen börjar använda Android, då har de väl en chans på marknaden igen. Som sagt, hoppas att den inte är sådär laggig som på filmen, för det påminner mig lite om Hero - den försöker och vill mycket, men prestandan finns inte där (än). Precis vad jag tänkte. Nästan alla mobiler försöker vara mycket mer än vad de faktiskt är. I videon när han bläddrade i timescape laggade det jättemycket, så de kanske inte skulle valt en sådan flashig meny från början. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 10 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2010 Jag ska köpa den när den kommer, min mobil håller på att falla ihop helt, eller det har den gjort länge, men har väntat på en telefon jag verkligen känner "wow" för, och det har jag verkligen gjort med X10. Hoppas Tele2 tar in den, pallar inte byta abonnemang. AT & T som sköter det mesta med nät i USA har tydligen köpt upp tre gånger mer nät till den här än dom gjorde med Iphone, så dom verkar ju tro på telefonen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 27 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2010 Datum är satt enligt dagens industri, 10 feb. Info om dom uppdaterat till Android 2.0 framgick inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 28 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2010 Mitt nya köp. Surt att den inte kommer förens feb, ville haft den i mellandagarna. Q2 sa de på Phonehouse... maj, juni... IN YOUR FACE! Datum är satt enligt dagens industri, 10 feb. Info om dom uppdaterat till Android 2.0 framgick inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 28 januari, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 januari, 2010 IN YOUR FACE! Gå och säg det till Phonehouse. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 8 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2010 Jaha nehe, var inne på Phonehouse idag för att boka en telefon, den skulle ju komma på onsdag, men nu är det ett nytt datum enligt dom, 4 april. Och enligt http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=46823..._click=12749964 så verkar ju dom flesta börja med den runt början av april. Här är länken som DI länkade Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 31 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 31 mars, 2010 (redigerad) Nu finns den ute, någon som har köpt den än? Jag tänkte ringa Tele2 och höra vad dom ska ha för den när jag förlänger ett abonnemang. edit* Sagt och gjort, beställde telefonen nyss. Redigerad 31 mars, 2010 av Kiedis Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 31 mars, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 31 mars, 2010 Nice! Jag tänker inte köpa telefonen. Jag väntar och ser vad Apple har att komma med till sommaren och hur nästa Android (iPhone-killer) är. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ace Skrivet 31 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 31 mars, 2010 Nu finns den ute, någon som har köpt den än? Jag tänkte ringa Tele2 och höra vad dom ska ha för den när jag förlänger ett abonnemang. edit* Sagt och gjort, beställde telefonen nyss. X10. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 31 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 31 mars, 2010 X10. Och Stuff gav den 9/10, så.... Jag är övertygad att den kommer infria mina förhoppningar, klart det alltid kommer komma bättre mobiler, både från HTC, Apple, SE, Nokia osv, men jag är i behov av en ny mobil nu och ska man sitta och vänta på en "bättre" hela tiden kommer man få vänta ett bra tag, tror som sagt att jag kommer bli nöjd med X10. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts