Wu Zi Mu Skrivet 2 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2010 (redigerad) Jag har nyligen köpt en skärm till min dator som är stor nog att ha för film och tv också. Så jag undrar om någon vet vilket som är det bästa tv-kortet för mig? Jag har ett Asus P5Q Pro moderkort, HD4870x2 grafikkort. Om det nu har någon betydelse. Det ska helst vara internt, men det är inte hela världen om det är externt. Min budget sträcker inte sig till 1000 kronors korten, så gärna de billigare varianterna. Men jag är ändå nyfiken, vad är skillnaden på de olika korten? Tack på förhand! Edit: Jag läste lite om skillnaden på olika kort. Det verkar som om de dyrare har kortläsare, för att kunna se 5an, 3an osv. Men då antar jag att jag måste betala i månaden för att kunna se dem? Jag bryr mig mest om 4an, 6an och Discovery Channel. Men jag antar att man måste betala för Discovery. Redigerad 2 januari, 2010 av Wu Zi Mu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 2 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2010 SVT1, SVT2, SVT24, Barn-/Kunskapskanalen, TV4, TV6 och Axess TV är de kanaler du får gratis med ett DVB-T-kort. För övriga kanaler måste du ha kortläsare och abonnemang. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 2 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2010 Jag har nyligen köpt en skärm till min dator som är stor nog att ha för film och tv också. Så jag undrar om någon vet vilket som är det bästa tv-kortet för mig? Jag har ett Asus P5Q Pro moderkort, HD4870x2 grafikkort. Om det nu har någon betydelse. Det ska helst vara internt, men det är inte hela världen om det är externt. Min budget sträcker inte sig till 1000 kronors korten, så gärna de billigare varianterna. Men jag är ändå nyfiken, vad är skillnaden på de olika korten? Tack på förhand! Edit: Jag läste lite om skillnaden på olika kort. Det verkar som om de dyrare har kortläsare, för att kunna se 5an, 3an osv. Men då antar jag att jag måste betala i månaden för att kunna se dem? Jag bryr mig mest om 4an, 6an och Discovery Channel. Men jag antar att man måste betala för Discovery. Som Curly säger, FAST ifall du bor i ettr omrdå där ni delar på en tv avgift så ni får in mer än bara ovandnämnda kanaler så får du in de extra också. Alltså, alla knaler du får in utan digitalbox (bara i tvn) få du in i ett vanligt tvkort också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 2 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2010 Om du bara ska ha in gratiskanalerna så finns det billiga externa DVB-T Tuners - jag köpte en på Teknikmagasinet för 200 kronor som fungerar galant. Sen beror det ju på lite hurpass bra sändning det är där du bor, men det är ju bara att återvända till affären om den inte fungerar. En sådan fungerar emellertid inte med kort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 2 januari, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2010 Så det räcker med en sån här för gratiskanalerna? http://www.inet.se/artikel/6303964/leadtek-dtv-dongle-gold Tack för alla svar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 3 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2010 Så det räcker med en sån här för gratiskanalerna? http://www.inet.se/artikel/6303964/leadtek-dtv-dongle-gold Tack för alla svar Jepp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts