Hultenius Skrivet 15 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2010 När skulle den här funktionen komma? Det är mycket som ligger före i kön just nu, så jag har ingen aning om när det här blir klart. Men om det är panik kan jag lägga in det manuellt tills vidare. Det är också troligt att man får betala en liten slant för att spärra ett ord också. Jag har gjort en liten test som visar att det tar ca 2 ms/ord i en vanlig tråd. Google besöker ca 15000 sidor per dag (Bing och de andra har jag ingen koll på...). 2 ms * 15000 * 365 = ca 3h extra CPU-tid/ord/år. Det finns alltså skäl till att hålla ordlistan kort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 15 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2010 Det är mycket som ligger före i kön just nu, så jag har ingen aning om när det här blir klart. Men om det är panik kan jag lägga in det manuellt tills vidare. Det är också troligt att man får betala en liten slant för att spärra ett ord också. Jag har gjort en liten test som visar att det tar ca 2 ms/ord i en vanlig tråd. Google besöker ca 15000 sidor per dag (Bing och de andra har jag ingen koll på...). 2 ms * 15000 * 365 = ca 3h extra CPU-tid/ord/år. Det finns alltså skäl till att hålla ordlistan kort. Nä, bråttom är det ju inte, men jag tror det är många här som skulle uppskatta om Google inte hade sitt öga i allt och alla. Bara att blocka mitt nick skulle lösa 90+% av problemen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 15 september, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 september, 2010 Jo, jag är rätt sugen på att ta bort vissa länkar och så. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 10 januari, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2011 Alla "privatare" trådar till Loungen, lås för gäster och googlebot är "bannad" från loungen imo. Vill jag vara privat, vill jag iaf vara det bland en handfull med folk jag litar lite på. Det här känns fortfarande som en bra idé. Hur ser det ut, Hultenius? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts