VickeX Skrivet 28 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2009 Min farmor har precis köpt en dator och inloggningsbilden är väldigt liten. Det skulle både underlätta för henne att klicka på bilden om den var lite större, och dessutom så har hon en bild på mig och min bror som hon vill se lite större. Så, hur ändrar man bilden? Pratar alltså inte om bakgrundsbilden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 28 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2009 Min farmor har precis köpt en dator och inloggningsbilden är väldigt liten. Det skulle både underlätta för henne att klicka på bilden om den var lite större, och dessutom så har hon en bild på mig och min bror som hon vill se lite större. Så, hur ändrar man bilden? Pratar alltså inte om bakgrundsbilden. Går inte att göra inloggningsbilden större, pröva med att aktivera extra stora knappar. När du skall logga in längst ner till väster finns det 2 knapper. En för språk och en för hjälpmedel, under hjälpmedel så ska det finnas en funktion som gör allt större.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 29 december, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 29 december, 2009 Är inte kvar hos min farmor nu så det kan ta ett tag tills jag kan hjälpa henne vidare, men jag undrar såklart fortfarande. Det du skrev hjälper inte. Det jag menar är att det ser ut såhär på min dator: men på hennes så här: Men såklart bara en ikon. Så, det är det jag undrar över. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 29 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2009 Är inte kvar hos min farmor nu så det kan ta ett tag tills jag kan hjälpa henne vidare, men jag undrar såklart fortfarande. Det du skrev hjälper inte. Det jag menar är att det ser ut såhär på min dator: men på hennes så här: Men såklart bara en ikon. Så, det är det jag undrar över. Hmm, ok. Men de två bilderna är helt olika p.ga på första så är det lägre upplösning och det när man skall skriva in lösenordet och logga in. På den andra bilden är upplösningen större OCG dom har 2 konto och det är bara välkomst skrämen. Det är inte förrens man skall skriva in lösenordet som bilden blir lite större, om man inte har ett lösenord så loggas man in direkt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 29 december, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 29 december, 2009 Hmm, ok. Men de två bilderna är helt olika p.ga på första så är det lägre upplösning och det när man skall skriva in lösenordet och logga in. På den andra bilden är upplösningen större OCG dom har 2 konto och det är bara välkomst skrämen. Det är inte förrens man skall skriva in lösenordet som bilden blir lite större, om man inte har ett lösenord så loggas man in direkt. Weird. Min farmor har samma upplösning som jag, hon har inget lösenord, och det är bara hennes användare på datorn. Ändå är bilden sådär liten. Klickar hon på den så loggar hon in. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 29 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2009 (redigerad) Weird. Min farmor har samma upplösning som jag, hon har inget lösenord, och det är bara hennes användare på datorn. Ändå är bilden sådär liten. Klickar hon på den så loggar hon in. Har ni samma typ av skärm? Eller är hennes större än din och vice versa? Redigerad 29 december, 2009 av Renard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 29 december, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 29 december, 2009 Har ni samma typ av skärm? Eller är hennes större än din och vice versa? Samma ". 15'6". Men hennes är 16:9 medans min är 16:10. Tror inte det har någon betydelse dock. Oh well. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 29 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2009 Weird. Min farmor har samma upplösning som jag, hon har inget lösenord, och det är bara hennes användare på datorn. Ändå är bilden sådär liten. Klickar hon på den så loggar hon in. Vaddå, har du en 'större' inloggnings bild? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 29 december, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 29 december, 2009 Vaddå, har du en 'större' inloggnings bild? Jupp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts