Jump to content

Storleken Does Matter!

VickeX
 Share

Recommended Posts

Min farmor har precis köpt en dator och inloggningsbilden är väldigt liten. Det skulle både underlätta för henne att klicka på bilden om den var lite större, och dessutom så har hon en bild på mig och min bror som hon vill se lite större. Så, hur ändrar man bilden?

Pratar alltså inte om bakgrundsbilden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min farmor har precis köpt en dator och inloggningsbilden är väldigt liten. Det skulle både underlätta för henne att klicka på bilden om den var lite större, och dessutom så har hon en bild på mig och min bror som hon vill se lite större. Så, hur ändrar man bilden?

Pratar alltså inte om bakgrundsbilden.

Går inte att göra inloggningsbilden större, pröva med att aktivera extra stora knappar. När du skall logga in längst ner till väster finns det 2 knapper. En för språk och en för hjälpmedel, under hjälpmedel så ska det finnas en funktion som gör allt större..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är inte kvar hos min farmor nu så det kan ta ett tag tills jag kan hjälpa henne vidare, men jag undrar såklart fortfarande. Det du skrev hjälper inte.

Det jag menar är att det ser ut såhär på min dator:

Windows_7_Login_Screen_1147648_0.jpg

men på hennes så här:

windows_7_default_login_v3_10_by_raulwindows_1147648_1.jpg

Men såklart bara en ikon.

Så, det är det jag undrar över.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är inte kvar hos min farmor nu så det kan ta ett tag tills jag kan hjälpa henne vidare, men jag undrar såklart fortfarande. Det du skrev hjälper inte.

Det jag menar är att det ser ut såhär på min dator:

Windows_7_Login_Screen_1147648_0.jpg

men på hennes så här:

windows_7_default_login_v3_10_by_raulwindows_1147648_1.jpg

Men såklart bara en ikon.

Så, det är det jag undrar över.

Hmm, ok. Men de två bilderna är helt olika p.ga på första så är det lägre upplösning och det när man skall skriva in lösenordet och logga in.

På den andra bilden är upplösningen större OCG dom har 2 konto och det är bara välkomst skrämen.

Det är inte förrens man skall skriva in lösenordet som bilden blir lite större, om man inte har ett lösenord så loggas man in direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm, ok. Men de två bilderna är helt olika p.ga på första så är det lägre upplösning och det när man skall skriva in lösenordet och logga in.

På den andra bilden är upplösningen större OCG dom har 2 konto och det är bara välkomst skrämen.

Det är inte förrens man skall skriva in lösenordet som bilden blir lite större, om man inte har ett lösenord så loggas man in direkt.

Weird. Min farmor har samma upplösning som jag, hon har inget lösenord, och det är bara hennes användare på datorn. Ändå är bilden sådär liten. Klickar hon på den så loggar hon in.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Weird. Min farmor har samma upplösning som jag, hon har inget lösenord, och det är bara hennes användare på datorn. Ändå är bilden sådär liten. Klickar hon på den så loggar hon in.

Har ni samma typ av skärm? Eller är hennes större än din och vice versa?

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor