Jump to content

Counter-Strike

Blaque
 Share

Recommended Posts

Behöver hjälp med Valve hammer editor/Worldcraft.

1. Hur sätter man ut var lagen ska börja? jag vet hur man sätter ut köpställe men e de samma sak?

2. Någon som jag kan skicka min bana till så han test spelar den i hammer/worldcraft programet och gör om de til bsp format och skickar sen tillbaka de till mig?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Behöver hjälp med Valve hammer editor/Worldcraft.

1. Hur sätter man ut var lagen ska börja? jag vet hur man sätter ut köpställe men e de samma sak?

2. Någon som jag kan skicka min bana till så han test spelar den i hammer/worldcraft programet och gör om de til bsp format och skickar sen tillbaka de till mig?

1. Klicka på entityverktyget (Knappen ser ut som en schackpjäs.) sedan nere i höger skall visas en dialog där det står massa olika saker om du klickar på den, välj Info_terrorist_start / info_counterterrorist_start (Eftersom du pratar om "lagen" så antar jag att du bygger banan till cstrike.)

2. Varför skall någon annan göra .bsp åt dig? Det är ju bara klicka F9.

vbsp: Banan kompileras om till .bsp format.

vvis: Ljussättningen på banan.

vrad: Har att göra med balansering av fysiska object (props) och små brush objekt.

(Ovan är de tre kompileringsverktygen och dess funktioner. Observera att dessa är för Hammer version 3.5 att göra (d.v.s. verktyget för source.) dock om du har version under 3.5 så heter de likadant förutom att de heter qbsp, qvis, qrad, q-nånting jag glömt bort... ifall du använder Zoners Half-Life Tools (ZHLT) så heter de hlbsp, hlvis, hlrad etc.) (w00t)

Ifall du icket kan testa banan efter att den kompilerats har du troligen ställt in fel. Ifall du använder 'Valve Hammer Editor 3.5' och ställt in efter den lilla "Read me" filen som står strax ovanför Hammer Editor i 'Source SDK' menyn så måste du öppna mappen

steam/steamapps/username/sourcesdk/cstrike_blabla_blabla/maps och plocka

ut .bsp filen därifrån sedan lägga den i

steam/steamapps/username/Counter-Strike Source/cstrike/maps

:teehee:

När du kompilerar banan (F9) måste du ha vbsp aktiverat. Som sagt är det ju till fördel om du har vrad och vvis aktiverat också eftersom de har mycket med banan att göra. gl hf!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

hej hur gör man så att botsen till CS:source funkar

hitta på ett annat forum och där säger dom att man ska skriva in på consolen bot_add_t för terror och bot_add_ct för counter terror

men när jag skriver det så funkar det inte. Hur gör man?

Ta fram commandmenu med "H" på default. Och tryck sen fram hur många botar du vill ha på vilket lag osv.

Nark Buddy: De heter Zbots, har ingen direkt länk för de just nu men www.google.se finns för dig i alla lägen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska göra en barna som är som man inte kan köpa något på. Som en aim_map.

Här besktiver dom hur man gör: http://www.egir.dk/index.php?page=vhweapons.htm

MEN jag kan inte hitta "game_player_equip" någon stans. Vorde väll vara vid "entety tool"(den gröna kuben). Och det går inte göra det av ett block heller.

Någon som har gjort en sån barna?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor