Cortez Skrivet 26 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2004 så jävla omoget å fuska... bara stackars idioter som inte kan lära sej nånting så dom fuskar... Och det tror du seriöst på? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 28 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2004 Behöver hjälp med Valve hammer editor/Worldcraft. 1. Hur sätter man ut var lagen ska börja? jag vet hur man sätter ut köpställe men e de samma sak? 2. Någon som jag kan skicka min bana till så han test spelar den i hammer/worldcraft programet och gör om de til bsp format och skickar sen tillbaka de till mig? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 28 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2004 Behöver hjälp med Valve hammer editor/Worldcraft. 1. Hur sätter man ut var lagen ska börja? jag vet hur man sätter ut köpställe men e de samma sak? 2. Någon som jag kan skicka min bana till så han test spelar den i hammer/worldcraft programet och gör om de til bsp format och skickar sen tillbaka de till mig? 1. Klicka på entityverktyget (Knappen ser ut som en schackpjäs.) sedan nere i höger skall visas en dialog där det står massa olika saker om du klickar på den, välj Info_terrorist_start / info_counterterrorist_start (Eftersom du pratar om "lagen" så antar jag att du bygger banan till cstrike.) 2. Varför skall någon annan göra .bsp åt dig? Det är ju bara klicka F9. vbsp: Banan kompileras om till .bsp format. vvis: Ljussättningen på banan. vrad: Har att göra med balansering av fysiska object (props) och små brush objekt. (Ovan är de tre kompileringsverktygen och dess funktioner. Observera att dessa är för Hammer version 3.5 att göra (d.v.s. verktyget för source.) dock om du har version under 3.5 så heter de likadant förutom att de heter qbsp, qvis, qrad, q-nånting jag glömt bort... ifall du använder Zoners Half-Life Tools (ZHLT) så heter de hlbsp, hlvis, hlrad etc.) Ifall du icket kan testa banan efter att den kompilerats har du troligen ställt in fel. Ifall du använder 'Valve Hammer Editor 3.5' och ställt in efter den lilla "Read me" filen som står strax ovanför Hammer Editor i 'Source SDK' menyn så måste du öppna mappen steam/steamapps/username/sourcesdk/cstrike_blabla_blabla/maps och plocka ut .bsp filen därifrån sedan lägga den i steam/steamapps/username/Counter-Strike Source/cstrike/maps När du kompilerar banan (F9) måste du ha vbsp aktiverat. Som sagt är det ju till fördel om du har vrad och vvis aktiverat också eftersom de har mycket med banan att göra. gl hf! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 28 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2004 2. Varför skall någon annan göra .bsp åt dig? Det är ju bara klicka F9. Eftersom jag inte har halflife bara counter-strike så vet jag inte vad jag ska ställa inställningarna på opitons i. följde efter www.haflife.nu/worldcraft och där visa dom i Halflife Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dempaboy Skrivet 29 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 29 november, 2004 Den här saken kom upp strax efter att jag hade plantat bomben på dust2. Jag har aldrig sett den förut. Nån som kan säga vad det är? http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload3/cstrike.JPG det visar att bomben är plantad Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Danne Skrivet 1 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 1 december, 2004 hej hur gör man så att botsen till CS:source funkar hitta på ett annat forum och där säger dom att man ska skriva in på consolen bot_add_t för terror och bot_add_ct för counter terror men när jag skriver det så funkar det inte. Hur gör man? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 4 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2004 css är så extremt fult. man kan inte simma, byggde en bana till det med en liten flod i mitten, .... erm... man sprang omkring under vattnet..... elakingar som inte vill göra så man kan simma.... men men. inte direkt för att jag skulle bry mig om man kan simma eller icket. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emil_91 Skrivet 5 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2004 Testa kolla readme'n? Om det bara är en opengl32 ska den oftast in i "counterstrike" mappen, inte cstrike. Annars följer det oftast med en .exe fil. Men jag har ingen cóunterstrikenapp. Har bara cstrike mappen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nark Buddy Skrivet 5 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2004 CS 1.6.... Vet att det finns botar som gör sina waypoints själva. Men vad heter dom. Något med z tror jag. Eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kung_Jiwer Skrivet 7 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2004 Nån som vill lira?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 7 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2004 hej hur gör man så att botsen till CS:source funkar hitta på ett annat forum och där säger dom att man ska skriva in på consolen bot_add_t för terror och bot_add_ct för counter terror men när jag skriver det så funkar det inte. Hur gör man? add_bot eller bot_add Tror jag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emil_91 Skrivet 7 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2004 Nån som vill lira?? JAg kan Geee ip!!!!!!!!!!!!!!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Krax Skrivet 7 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2004 kr4xx.mine.nu:27010 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 7 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2004 Source? Krax? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Green_Goblin Skrivet 7 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2004 han har inte CS-S! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kung_Jiwer Skrivet 7 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2004 kr4xx.mine.nu:27010 asså kickar ni mig eller för ja poffas ur servern.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 7 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2004 hej hur gör man så att botsen till CS:source funkar hitta på ett annat forum och där säger dom att man ska skriva in på consolen bot_add_t för terror och bot_add_ct för counter terror men när jag skriver det så funkar det inte. Hur gör man? Ta fram commandmenu med "H" på default. Och tryck sen fram hur många botar du vill ha på vilket lag osv. Nark Buddy: De heter Zbots, har ingen direkt länk för de just nu men www.google.se finns för dig i alla lägen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nark Buddy Skrivet 10 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2004 Ska göra en barna som är som man inte kan köpa något på. Som en aim_map. Här besktiver dom hur man gör: http://www.egir.dk/index.php?page=vhweapons.htm MEN jag kan inte hitta "game_player_equip" någon stans. Vorde väll vara vid "entety tool"(den gröna kuben). Och det går inte göra det av ett block heller. Någon som har gjort en sån barna? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 10 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2004 De här killarna höll på ganska länge! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Danne Skrivet 11 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2004 om man har orginal CS:S från HL2 kan man ha bots då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts