eXotic Skrivet 28 november, 2014 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2014 (redigerad) Boosten av Fnatic vände hela jävla matchen. Den är tillåten enligt reglerna men det känns helt fuckat helt ärligt. Jävligt synd om LDLC. Egentligen borde den väl vara bannad? Pixelwalking är inte tillåtet. Jag tror fortfarande folk diskuterar om det verkligen är pixelwalk eller inte, vissa säger att det finns en kant och andra säger att det inte finns en. Någon har också påpekat att man ser igenom en vägg lite längre ned på kartan när man står där uppe. Jag lyckades inte förstå hans screenshots så jag vet inte vilken vägg som blir osynlig. Men är det sant så bryter boosten eventuellt mot två regler. Ska bli intressant att se hur DH behandlar det hela. Skitstormen som pågår på /r/globaloffensive är underhållande däremot, så pass att jag fick springa ned till Hemköp och köpa snacks efter matchen! Länk? Till matchen eller till boosten? Här är en till boosten som Fnatic använde i alla fall: Edit: Här är en länk till andra halvlek på Overpass, tror nästan man måste se hur nere Fnatic var, och hur uppe LDLC var efter pistolrundan för att fatta hur stor inverkan boosten hade. http://www.twitch.tv/dreamhackcs/b/593545794?t=6h38m28s Redigerad 28 november, 2014 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flaskan Skrivet 28 november, 2014 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2014 (redigerad) Egentligen borde den väl vara bannad? Pixelwalking är inte tillåtet. Jag tror fortfarande folk diskuterar om det verkligen är pixelwalk eller inte, vissa säger att det finns en kant och andra säger att det inte finns en. Någon har också påpekat att man ser igenom en vägg lite längre ned på kartan när man står där uppe. Jag lyckades inte förstå hans screenshots så jag vet inte vilken vägg som blir osynlig. Men är det sant så bryter boosten eventuellt mot två regler. Ska bli intressant att se hur DH behandlar det hela. Skitstormen som pågår på /r/globaloffensive är underhållande däremot, så pass att jag fick springa ned till Hemköp och köpa snacks efter matchen! Till matchen eller till boosten? Här är en till boosten som Fnatic använde i alla fall: Edit: Här är en länk till andra halvlek på Overpass, tror nästan man måste se hur nere Fnatic var, och hur uppe LDLC var efter pistolrundan för att fatta hur stor inverkan boosten hade. http://www.twitch.tv/dreamhackcs/b/593545794?t=6h38m28s Fanns inga bevis eller liknande att det var pixelwalking när jag skrev mitt inlägg. Nu i efterhand kan man tydligt se att det bryter mot reglerna. Fnatic borde bli diskade eller annars omspel ifrån 13-3 till LDLC. EDIT: Streaken fortsätter, tack Na'Vi! Skinsen från LDLC v Fnatic-matchen känns smutsiga men, aa.... vad ska man göra. Redigerad 28 november, 2014 av Flaskan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 29 november, 2014 Rapportera Share Skrivet 29 november, 2014 (redigerad) Hahaha sådant jävla kaos. Älskar't. Jag tror inte att elo-systemet är ändrat (För ja, det är ett elo-system) däremot så fick matchmakingen en förändring i senaste patchen och många har klagat på konstiga matchningar när spelet skapar lag. Vilken rank är du på? Det är ju någon rank som är ökänd, åtminstone på reddit, för att vara en rank som man stannar på ganska länge. Men jag minns inte i huvudet vilken det är, MGE? DMG? LE? LEM? DMG Redigerad 29 november, 2014 av Gof Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 29 november, 2014 Rapportera Share Skrivet 29 november, 2014 Matchen mellan Fnatic och LDLC kommer att spelas om. Ifall den kommer börja mitt i matchen eller från 0-0 stod det inget om på Twitter. Blir det från 0-0 så tjänar ju Fnatic helt klart på boosten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 29 november, 2014 Rapportera Share Skrivet 29 november, 2014 (redigerad) Det spelas från 0-0. Börjar tycka att NBK är en väldigt grinig fitta alltså. Edit: Så, efter att ha sett Hellspawns intervju; Pixelwalking är inte förbjudet, reglerna som cirkulerar på internet är 18 månader gamla. "Immortality" buggen existerar inte, fattar inte vad han pratar om. Olof blev wallbangad till 80hp en runda och boosten som LDLC körde är man inte odödlig på heller. Att vissa texturer blir genomskinliga (knappt alltså. Jag testade själv, man ser fan ingenting om man inte kollar extremt noga. Sen är det helt omöjligt att få upp boosten innan T's har lämnat spawn dit buggen finns, men det tas inte med i beräkningen) när man zoomar in är enda exploiten. Inget av lagen kollade genom några texturer. Går att jämföra med att boosta på cwkanten A-site d2 1.6. Sålänge du inte hoppade för att kolla över väggen till långa så var det okej, och jag anser att samma resultat borde gälla även här. 0-0 är väl okej, men min åsikt är att fnatic borde vinna rakt av. Redigerad 29 november, 2014 av Gof Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 29 november, 2014 Rapportera Share Skrivet 29 november, 2014 Fnatic drog sig ur till slut, jag hade gärna sett den extrarundan så det var lite synd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 29 november, 2014 Rapportera Share Skrivet 29 november, 2014 (redigerad) Har aldrig upplevt att ett lag varit mer avskytt än fnatic är just nu. #NIPMEDDIPP! edit: nigga wat Redigerad 4 december, 2014 av Gof Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 11 december, 2014 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2014 (redigerad) Har ni testat nya patchen? Train ser fräsig ut, men jag är inte hemma så jag kan inte testa den och se om den spelar bra också. Den här fick mig i alla fall att skratta! Påminner mig om 1.6 när man lirade superheromod och kunde teleportera sig ut och ovanför kartorna. Redigerad 11 december, 2014 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 12 december, 2014 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2014 (redigerad) Finns det något roligare än att lira mot någon som streamar, bli fuskanklagad och sedan kolla VOD efteråt? Sjukligt kul. Edit: Kan vara bra att länka vod kom jag på. http://www.twitch.tv/dotazbm/b/598463802?t=1h11m04s Redigerad 13 december, 2014 av Gof Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 1 januari, 2015 Rapportera Share Skrivet 1 januari, 2015 Skulle öppna en låda för att fira nyår! "Failed to retrieve your items" - JAHA KUL, tänkte jag. Öppnade inventory efteråt AMAGADDDDDDDDDDDDDDDDDD Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 9 januari, 2015 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2015 Fick den nya lådan, lättaste 50 kronorna någonsin! Fick rankingen Silver 3 efter mina första 10 vunna matcher, sjukt sämst då varje match innehöll någon som lämnar eller gör andra konstiga saker. Är på silver elite nu men man märker ännu att man är bättre än de andra, lär ju klättra en del rankings. Vad fick ni för rank och hur lång tid tog det för er att stabilisera den? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 10 januari, 2015 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2015 Fick den nya lådan, lättaste 50 kronorna någonsin! Fick rankingen Silver 3 efter mina första 10 vunna matcher, sjukt sämst då varje match innehöll någon som lämnar eller gör andra konstiga saker. Är på silver elite nu men man märker ännu att man är bättre än de andra, lär ju klättra en del rankings. Vad fick ni för rank och hur lång tid tog det för er att stabilisera den? Spelar jag en match mot Silvers så förlorar jag nästan garanterat. Skitsvårt att komma därifrån med alla smurfs. Men jag landade på Master Guardian II när jag lämnade orankad. Sedan hamnade jag runt DMG/Eagle och det är där jag hör hemma. Lite svårt att säga när man "stabiliserar" sin rank då du kan like gärna spela lite halvdåligt en dag och förlora ranker. Känns som att man måste ha en 15:1 ratio i vunna/förlorade matcher för att ranka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 10 januari, 2015 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2015 Har varit LEM/SMFC i ett år nu. Ganska stabilt ändå. @kobbe: Silver är så. Spelar man i silver så tar man inte spelet speciellt seriöst, så folk droppar och gör allt möjligt sjukt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 10 januari, 2015 Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2015 Har varit LEM/SMFC i ett år nu. Ganska stabilt ändå. @kobbe: Silver är så. Spelar man i silver så tar man inte spelet speciellt seriöst, så folk droppar och gör allt möjligt sjukt. Går ju i alla fall uppåt eftersom dom flesta som spelar faktiskt är dåliga. Inte så sällan man vinner fast man har en bot på sitt lag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 25 januari, 2015 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2015 NiP - fnatic igår var fan den bästa matchen jag någonsin sett. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 25 januari, 2015 Rapportera Share Skrivet 25 januari, 2015 NiP - fnatic igår var fan den bästa matchen jag någonsin sett. Såg den nu, bara för att du skrev så. Sjukt bra match! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 24 februari, 2015 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2015 edit: ding! 8D Ding fucking ding. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 9 mars, 2015 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2015 (redigerad) På torsdag börjar nästa major! Spelet lär gå på rea då, så om ni inte redan har det kan ni snagga upp det. Videon nedan förklarar hur CS spelas om du aldrig rört i spelet förut så du kan hänga med i matcherna ändå! För att hitta en match att titta på är det enklast att gå in på Twitch och bläddra sig fram, öppna CS:GO och gå till Watch-fliken eller på in på HLTV.org och välja en match från spalten på höger sida. Redigerad 9 mars, 2015 av Gof Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 10 mars, 2015 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2015 CSGO på rea kommer bli TO MUTCH RUSSIANS! Med aimkey aimbot wallhack bhop script etc etc. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 11 mars, 2015 Rapportera Share Skrivet 11 mars, 2015 Fan vad folk klagar på aimbots, har faktiskt aldrig mött någon funskare! Dock rätt ofta någon som anklagar någon annan i ett spel men det är bara att folk har tur, ibland får man ett 1 shot headshot tre gånger på rad. Sedan har jag rät dålig rank och kanske har något med det att det är så få fuskare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts