Jump to content

Counter-Strike

Blaque
 Share

Recommended Posts

• 3 weeks later...

Höckerklicka på steamikonen där nere --> Settings --> Downloads + Cloud fliken --> Download region

Ah okej. Hittade rätt. :P

Men trots att jag har ändrat till Sverige och har tagit bort filerna som jag citerade så får jag inte upp fler än 1 - 2 servrar. Finns det något mer man kan testa?

Edit: Nu gör vi framsteg! Utan att ha ändrat ett skit så får jag åtminstone fram 86 servrar. Nu fattas det ju bara några hundra. :P

Edit igen: 486. Ungefär hur många servrar brukar det finnas på CS nu för tiden? På "min" tid fanns det runt 800.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...

Har tänkt att skaffa 1.6 denna månad men ni alla CS veteraner skulle behöva lite tips på hur man kan bli bättre har inte spelat CS snart på halv år år nu. Började spela det i Lördags CSS då. Märks att jag är inte är rätt så bra förut var jag halv bra. Har nöttat CSS nu kanske 3-4 timmar om dagen sen jag började.

Kan tangentbord och mus ha nåt med hur man spelar kanske är en dum fråga men men.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har tänkt att skaffa 1.6 denna månad men ni alla CS veteraner skulle behöva lite tips på hur man kan bli bättre har inte spelat CS snart på halv år år nu. Började spela det i Lördags CSS då. Märks att jag är inte är rätt så bra förut var jag halv bra. Har nöttat CSS nu kanske 3-4 timmar om dagen sen jag började.

Kan tangentbord och mus ha nåt med hur man spelar kanske är en dum fråga men men.

Du måste spela mycket aim_maps, åtminstone i början. Sedan är det ett hett tips att skippa public-lir. Visst kan du köra lite pub i början, men sedan gäller det bara att pracca, pracca och pracca. Dra ihop ett gäng polare eller sök till en mix.
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du måste spela mycket aim_maps, åtminstone i början. Sedan är det ett hett tips att skippa public-lir. Visst kan du köra lite pub i början, men sedan gäller det bara att pracca, pracca och pracca. Dra ihop ett gäng polare eller sök till en mix.

Brukar spelar aim banor och hoppa in på servrar med mycke folk. Eftersom jag ska börja spela ihop med min gamla klan igen så måste ja träna igen mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som du och GoF säger förstår inte det riktigt en del säger det är bra att spela public men en del säger att man blir sämre på det varför.

Well, om man är nybörjare eller inte spelat CS på ett bra tag mister man allt vad spelsinne och spelförståelse innebär. Det finns en stor del fuskare på public (gäller även spelarenan där antifusket är harmlöst), det finns saker som inträffar på public som aldrig skulle inträffa på en seriös pracc, du följer inga taktiker, du möter folk i princip överallt och lär dig inte vart man kan gå/stå och skjuta eftersom alla publiclirare bara springer runt, skjuter och smyger helt random. Det enda public duger för är om man har tråkigt, om man bara vill gå in och springa runt och skjuta random eller om man vill "skryta" och hamna etta på serverrankingen.

• Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor