Jump to content

Counter-Strike

Blaque
 Share

Recommended Posts

Hjälp!

Behöver lite hjälp med att leda en server.

Rekommenderade adminplugins så man kan kicka/banna osv + commands.

Vi ska lägga upp en dedicated server i både 1.6 och Source.

Finns det någon fungerande och bra guide?

Jag är inte ansvarig för att hosta, men tänkte ändå suga åt mig lite kunskap inför LANet :w000t:

BrutalCS har guider för det mesta, kolla där.

AMXmodX är det bästa för 1.6 servrar, sen finns det en hel del plugins till det också.

(www.amxmodx.org)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 1 month later...
  • 1 month later...

jag ominstallera mitt css nu och alltid förr när jag startade som så kom consolen upp automatiskt. jag skrev något i exe filen men kommer inte ihåg vad det var :\ någon som fattar vad jag menar och som kan hjälpa mig? consolen ska ju komma upp när man klickar på § men när man klickar där så händer de inget och jag har kryssa i att den ska komma upp i options :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

jag ominstallera mitt css nu och alltid förr när jag startade som så kom consolen upp automatiskt. jag skrev något i exe filen men kommer inte ihåg vad det var :\ någon som fattar vad jag menar och som kan hjälpa mig? consolen ska ju komma upp när man klickar på § men när man klickar där så händer de inget och jag har kryssa i att den ska komma upp i options :)

Högerklicka på css i Steam under Games. Ta Properties, gå in på launch options och skriv in -console. Consolen kommer nu komma upp när du startar spelet, men du måste binda den till en knapp om du vill få fram den när du har stängt ner den. Det kan du göra genom att skriva bind "någon knapp" toggleconsole.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Högerklicka på css i Steam under Games. Ta Properties, gå in på launch options och skriv in -console. Consolen kommer nu komma upp när du startar spelet, men du måste binda den till en knapp om du vill få fram den när du har stängt ner den. Det kan du göra genom att skriva bind "någon knapp" toggleconsole.

tack så mycket :):P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lirar ni fortfarande eller är gtasajten-klanen nedlagd?

Vi har då aldrig haft en gtasajten-klan. Visst har vissa medlemmar ( 90 % ) varit från GTAsajten, men ändå..

Jag själv har uppehåll. CS har tagit för mycket tid och jag finner det i detta läge inte roligt, men jag lär börja spela igen snart ändå. De andra håller på än.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi har då aldrig haft en gtasajten-klan. Visst har vissa medlemmar ( 90 % ) varit från GTAsajten, men ändå..

Jag själv har uppehåll. CS har tagit för mycket tid och jag finner det i detta läge inte roligt, men jag lär börja spela igen snart ändå. De andra håller på än.

Eftersom att de spelare jag visste var med är från gtasajten och 90 % på sätt och vis är en majoritet så tyckte jag gtasajten-klan lät rätt okej, men okajs. Roligt att några håller på än iaf!

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lirar ni fortfarande eller är gtasajten-klanen nedlagd?

Hähä vi lirar nästan dagligen. Hoppa på? <3

Roligt som fan att Begrip och Prostaker (blank) inte är chanslösa mot mousesports. Lemondogs mot SK i final nu. Nice :)

Edit: Förlåt kicken, jag saknade dig :P crushcrushcrush som startuplåt ;3

edit2: vafan. jag räknade matten. gof kicken tossie <GTASajten | Misse Djingis (djingis räknas inte)

60% gtasajten ;<

Redigerad av Gof
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hähä vi lirar nästan dagligen. Hoppa på? <3

Roligt som fan att Begrip och Prostaker (blank) inte är chanslösa mot mousesports. Lemondogs mot SK i final nu. Nice :)

Edit: Förlåt kicken, jag saknade dig :P crushcrushcrush som startuplåt ;3

edit2: vafan. jag räknade matten. gof kicken tossie <GTASajten | Misse Djingis (djingis räknas inte)

60% gtasajten ;<

Passa dig neger!

Iofs är jag inte med i lineup, men Yours truly, Neger JoN^ är GTAsajtare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor