Jump to content

Counter-Strike

Blaque
 Share

Recommended Posts

Nu har jag fps.. tja, problem antar jag.

Ligger på runt 60fps hela tiden, låg alltid på 90+ förut, såååå jobbigt...

Inga nya saker till datorn eller nånting har jag skaffat, hade inga problem förut.

En kompis snackade om vertical sync men han visste tydligen inte vart man stängde av det, kan det vara det som är problemet?

Vad skulle det annars kunna vara? (jo jag vet, inte mycket information att gå på just nu ^^)

Nå inställningar i CS? Nån som kan hjälpa? (Spelar CZ)

Vadf*n är fps och hur 17 ser man vad man har?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag fps.. tja, problem antar jag.

Ligger på runt 60fps hela tiden, låg alltid på 90+ förut, såååå jobbigt...

Inga nya saker till datorn eller nånting har jag skaffat, hade inga problem förut.

En kompis snackade om vertical sync men han visste tydligen inte vart man stängde av det, kan det vara det som är problemet?

Vad skulle det annars kunna vara? (jo jag vet, inte mycket information att gå på just nu ^^)

Nå inställningar i CS? Nån som kan hjälpa? (Spelar CZ)

@ http://www.cs-tweak.info.se/

V-sync. Av eller på?

Denna fråga får ni ställa er själva. Har du tillräckligt bra grafikkort så rekomenderar jag dig att köra det på.

Det blir snyggare så. Har du ett sämre grafikkort så kan du ta v-sync off för mera fps.

V-sync fungerar nämligen såhär:

Din bildskärm får bilder ifrån processorn som får av grafikkortet.

Om du har ställt in din hertz på låt oss säga, 60 hertz så kommer du aldrig att få över 60 fps.

Eftersom grafikkortet kommer vänta på bildskärmen har visat den förra bilden innan han skickar en ny.

Sätter du däremot din monitor på 120 Hertz kommer den teoretiskt sett kunna visa 120 fps, dock är det mer troligt att du får toppar på 80-100.

Du kan även välja att stänga av Vsync, men bieffekten är något irriterande. Det beror väl från person till person.

Eftersom Vsync då är avaktiverat så skickar grafikkorter bilder till bildskärmen utan att bildskärmen var redo för den, antingen för snabbt eller för långsamt. Då uppstår som ni säkert har märkt ett streck någonstans på skärmen. Detta kallas "Tearing". Bildskärmen och grafikkortet synkroniseras med Vsync därav namnet.

Det är alltså mindre påfrestande för ögonen med V-sync aktiverat. Dock tar det som jag skrev tidigare mer prestanda från ditt grafikkort. Det är alltså upp till dig hur du vill ha det.

Du ställer in V-sync såhär:

Högerklicka på skrivbordet, egenskaper, inställningar, avancerat, ditt grafikkort, prestanda och kvalitéinställningar.

Det bör se ut såhär då med nvidia.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, n00ben :)

Läs Mathias post. Sedan är det inte bara net_graph 1, utan net_graph 1 / net_graph 2 / net_graph 3 i konsolen.

Det har lite olika utseende. Det som de flesta använder är net_graph 3.

Om du nu ska spela överkursledare så måste du ju säga att det finns Net_graphpos 1-2-3 också. Vänster, mitten, höger position.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ojojoj! Detta är stort. SK är i WCG-final för första gången sedan 2005 då man vann! På vilket sätt dessutom!

Gruppspel: Man tar enkelt hem gruppen genom vinster mot alla lag. Inga svårigheter.

Åttondelsfinal: SK ligger under med 8-9 (om jag kommer ihåg rätt) rundor på D2 och tar ikapp och kör om Just från Uzbekistan. Sedan vinner man enkelt på andra kartan.

Kvartsfinal: SK vinner första kartan mot Gameplay (f.d Roccat) och andra kartan som är Inferno leder man med 12-3 när det är sidobyte. SK förlorar pickan men går så småningom till 15-6. Vad GP gör sedan är helt sjukt. Man tar nio raka rundor och tar sig till förlängning där man vinner med 4-0. Den sista och avgörande kartan som är d2 blir en jämn historia. Jag trodde inte man skulle ta det då man efter halvtid ledde med endast 8-7 då man spelat som T då d2 är en kraftig T-map. Men lagen turas om att ta rundor och till slut står det 13-10 om jag kommer ihåg rätt. SK går ifrån till 15-12 och lyckas ta den där sista rundan efter att Ruuit så när tagit ett 1on4-läge. Att mentalt komma ikapp efter att blivit överkörda på kartan före d2 är nästan fantastiskt.

Semifinal: Nu väntar ett av de formstarkaste lagen i världen enligt mig - eSTRO. Koreanerna är inte att leka med och svenska lagen har inget bra facit mot just eSTRO. Jag var nästan 100 % säker på en förlust. Skulle aldrig tro att SK skulle vinna över dom, men ta mig fanken. eSTRO håller på att vinna första kartan med utklassningssiffror, innan SK tar 7-8 raka rundor, precis som GP gjorde mot dem, men nu gör man det själv mot eSTRO. Det räcker så när inte då eSTRO vinner med 16-13. Andra kartan som blev d2 skulle bevisa att jag hade rätt (med att eSTRO skulle köra över SK), men jag visade mig ha fel. SK och eSTRO slåss om varenda runda och till slut så vinner SK med 16-11. Det visar sig att nuke ska avgöra matchen. Det blir 10-5 till svenskarna i halvtid som CT och T väntar. Man förlorar(?) pickan, men går till 12-8. Sedan börjar kampen om rundorna igen. Lagen turas om att ta rundor tills det står 15-10. SK tappar två rundor till 15-12 och jag börjar oroa mig rejält. Sedan knyter man ihop säcken med att vinna den avgörande rundan med hjälp av zet i spetsen. SK spelade ut eSTRO som T på nuke. Helt otroligt!

Final: ?!?!

Nu väntar mTw som jag har sett som favoriter till att vinna WCG hela tiden. Danskarna (som gör att det blir en helnordisk final!) är riktigt starka och de utklassade SK senast de möttes på WEM (eller om det var i Dubai). mTw vann med 2-1 i kartor mot uppstickaren (norska) cbTEAM. Det ska bli en otroligt intressant final. Kan knappt förstå att SK faktiskt spelat så bra som dom gjort, trodde dom skulle åka ut i kvartsfinalen, om redan inte i åttondelen.

Kolla bara hur glada dom blir, så otroligt najs1111oneonenoe

http://www.sk-gaming.com/video/47108-SK_Ga..._WCG_semi_final

Redigerad av kicken
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 3 weeks later...