Jump to content

Counter-Strike

Blaque
 Share

Recommended Posts

Var fan roligt ju. Var ju riktigt jämnt på dust först, sen rann det iväg på inferno dock. Men åh, det var roligt. Ni är sköna grabbar, måste göras om någon gång! :innocent:

Kustbevakarna vs. alkoholpenna 2008-10-18 02:00 de_inferno 4-17

wr_1054805_0.pngKustbevakarna vs. alkoholpenna 2008-10-18 01:15 de_dust 10-17

Redigerad av Godfather
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Visst har Tweak och andra en poäng i det hela när man säger att CS är någonting man vuxit ifrån, men när man väl fastnar för det så är det underbart roligt. Jag förstår inte själv, spelet är så enkelt och enformigt så det inte är sant, men ändå så är det så tillfredsställande. Blah, det är ju inte världens bästa MP-spel, men fortfarande riktigt bra. Sedan beror en hel del på motståndet man möter också, men ja....

Vi spelade igår och det var jetekul. Vi spelade t.o.m dust1, men förlorade pretty stort. Skulle nog säga att Inferno och Train är våra bästa kartor för tillfället.

Längtar till WCG! Kommer bli sjukt roligt att följa. Alla maps kommer spelas och skrällar kommer säkert att ske, roligt! Dock kommer nog CS 1.6 dö ut på världsscenen inom tre år, max fyra år. Sedan är det tack och hej, tror iaf jag.

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som är.. ?

Man ser alla bilder nu o så

The update includes Steamworks features such as player avatars in the scoreboard when playing Counter-Strike and Condition Zero.

Bug Fixes

* Removed the need to manually re-login and re-authenticate to Steam while in game

* Fixed a crash on startup when running windowed with a non-standard desktop resolution

* Removed the display of saytext (in-game chat text) from players whom you've blocked in Steam friends

* Locked down several engine cvars to prevent malicious script exploits

* Enforced file consistency on several sprites in Counter-Strike

* Removed "ex_extrapmax" cvar (no longer needed)

Server

* Added "-noaff" command-line option to disable setting of thread affinity

* Added "bannedcfg" cvar so admins can choose which file is written to by the "writeid" command

+

Dom har iaf enligt dom "förbättrat" rysshoppet så det hörs bättre. Enligt eliter (SK, fnatic) så har dom dock inte märkt av det.

**

Jag håller med. Förstår verkligen inte varför dom lägger ner tid på det istället för att fixa ett nytt anticheat då det är det som är det största problemet. Jag kör för övrigt 640x480 nu så jag slipper bilderna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag håller med. Förstår verkligen inte varför dom lägger ner tid på det istället för att fixa ett nytt anticheat då det är det som är det största problemet. Jag kör för övrigt 640x480 nu så jag slipper bilderna.

För att det är extremt onödigt då det 'alltid' kommer att sitta små scriptkiddies och göra nya koder som bryter igenom och valve lägger inte ner onödigt mycket tid på ett spel som enligt dem, inte är värt att lägga ner tid på längre.

Nu finns ju EAC, Cusse osv, som iallafall stoppar några fuskare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För att det är extremt onödigt då det 'alltid' kommer att sitta små scriptkiddies och göra nya koder som bryter igenom och valve lägger inte ner onödigt mycket tid på ett spel som enligt dem, inte är värt att lägga ner tid på längre.

Nu finns ju EAC, Cusse osv, som iallafall stoppar några fuskare.

Ja, men det är bara om man spelar i seriösa ligor/ladder/cuper etc. Om man vill köra någon public (förutom spelarenan) eller pcw för skojjs skull så träffar man på fuskare dagligen. Och ja, det kommer säkerligen bräckas det också, men det är fortfarande bättre att lägga ner tid på sådant än på det som dom gjort nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, men det är bara om man spelar i seriösa ligor/ladder/cuper etc. Om man vill köra någon public (förutom spelarenan) eller pcw för skojjs skull så träffar man på fuskare dagligen. Och ja, det kommer säkerligen bräckas det också, men det är fortfarande bättre att lägga ner tid på sådant än på det som dom gjort nu.

Om vi säger så här: De enda som just nu kan ändra på hur mycket fusk som används är cs-communityn själva, det är i våra händer det ligger.

Visst, just nu är det i stort sett bara Spelarenan som slått igenom med publiclir med ett antifusk, men det är sånt här som kommer att krävas om man vill slippa fuskare, hur mycket vi än klagar så kommer inte valve bry sig ett piss, de har gett upp 1.6.

Sen kan självklart valve, eller något annat företag ta tag i det och göra något åt det, såsom Quake Live försöker återuppliva Quake 3 scenen.

EDIT: Jag fuskar inte längre, men har stenhård koll på fuskscenen för att sedan rapportera saker till t.ex Fisher (Som skapat EAC) och just nu verkar det som att den senaste uppdateringen utav CS har förhindrat en hel del fusk från att starta. (Enligt forumtrådar och poster på diverse forum)

Redigerad av JSHC
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om vi säger så här: De enda som just nu kan ändra på hur mycket fusk som används är cs-communityn själva, det är i våra händer det ligger.

Visst, just nu är det i stort sett bara Spelarenan som slått igenom med publiclir med ett antifusk, men det är sånt här som kommer att krävas om man vill slippa fuskare, hur mycket vi än klagar så kommer inte valve bry sig ett piss, de har gett upp 1.6.

Sen kan självklart valve, eller något annat företag ta tag i det och göra något åt det, såsom Quake Live försöker återuppliva Quake 3 scenen.

EDIT: Jag fuskar inte längre, men har stenhård koll på fuskscenen för att sedan rapportera saker till t.ex Fisher (Som skapat EAC) och just nu verkar det som att den senaste uppdateringen utav CS har förhindrat en hel del fusk från att starta. (Enligt forumtrådar och poster på diverse forum)

Valve har gett upp 1.6 för en lång lång tid sedan, men om de nu ändå ska göra en uppdatering tycker i varje fall jag att dom ska fokusera på någonting annat och ta tid på sig. Inte flera år, men någonting som verkligen gör skillnad. Det behöver inte vara fusket, det var ett exempel, men just nu har de kommit med en del småuppdateringar samt det här med rysshoppet som egentligen fortfarande går att göra, bara om man hittar ett "annat tempo". En stor majoritet av cs-spelarna tycker bara denna uppdatering är fjantig och det är still cs-spelarna man gör det för.

Visst, uppdateringar kommer då och då, men när man nu gjorde en väldigt omfattande uppdatering så slösar man tiden på något som enligt mig är värdelöst. Samtidigt så fixar (försöker) man rysshoppet. Något som det råder delade meningar om. I stort sett är det 50/50 eller 40/60 angående den frågan och om man då går in och gör detta så är det nästan aningen förolämpande mot dessa 40-50 som vill ha kvar detta. Dock kan jag förstå Valve. Rysshoppet var inte menat att vara i spelet när det skapades och det förstör lite av känslan, men nu när det redan etablerat sig en del så tar man bort det. I så fall skulle man gjort det då det för första gången uppmärksammades. Men ja, som du säger så ser Valve 1.6 som ett avslutat kapitel, vilket är otroligt synd.

Och ja, jag kan hålla med dig om att någon borde ta tag och göra ett nytt bra anti-cheat. Visst kommer det säkert inte hålla så oerhört länge heller, men då visar man att man åtminstone gör något. Just nu är det bara fritt fram åt fuskarna och jag tror inte ens cs-communityn kan stoppa det. Visst, några fåtal kan man säkert stoppa eller t.o.m några fler, men långt ifrån ens halva.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor