Stammper Skrivet 5 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2007 (redigerad) Tror du jag ej har gjort det?. Jag och gjort det. Jag har skapat en client fil ochså men inget händer. Har Eventscrip ochså. Men inget funkar. Du skrev tidigare att du hade skapat en fil som hette "mani_admin_plugin.vdf". Är du säker på att du körde CreateVDF.exe som ska finnas i mappen \addons?. Eller skapade du den manuellt? Sedan har vi nästa steg. Om du ska använda mani i din egna dedikerade server så ska du kopiera alla 4 mappar (som du fick med i installationen) till -Installpath\SteamApps\accountname\source dedicated server\yourmod De 4 mapparna heter -addons -cfg -materials -sound Så om du har gjort sätt så ska dom ligga i \SteamApps\accountname\source dedicated server\yourmod. Du kan även läsa vidare HÄR och HÄR om hur du ska göra för att Mani ska fungera. Redigerad 5 juli, 2007 av Stammper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 5 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2007 (redigerad) Du skrev tidigare att du hade skapat en fil som hette "mani_admin_plugin.vdf". Är du säker på att du körde CreateVDF.exe som ska finnas i mappen \addons?. Eller skapade du den manuellt? Sedan har vi nästa steg. Om du ska använda mani i din egna dedikerade server så ska du kopiera alla 4 mappar (som du fick med i installationen) till -Installpath\SteamApps\accountname\source dedicated server\yourmod De 4 mapparna heter -addons -cfg -materials -sound Så om du har gjort sätt så ska dom ligga i \SteamApps\accountname\source dedicated server\yourmod. Du kan även läsa vidare HÄR och HÄR om hur du ska göra för att Mani ska fungera. Ok. Jag körde den dr VDF filen genom CreateVDF.exe. Så jag sak flytta -addons -cfg -materials -sound Till \SteamApps\accountname\source dedicated server\yourmod. Ska testa det nu återkomme rom det ej funkar EDIT: Har inge som heter yourmod. Redigerad 5 juli, 2007 av agent47 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stammper Skrivet 5 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2007 (redigerad) EDIT: Har inge som heter yourmod. Det ska inte finnas en mapp som heter så heller, glömde säga att yourmod ska bytas ut mot något annat. Men jag har ingen koll på detta, då jag själv inte har en server. Men du kan kolla, [HÄR] och [HÄR] om hur man får Mani att fungera. Kan tyvärr inte hjälpa dig mer, då jag inte har koll på i vilken mapp man ska lägga det i. Redigerad 5 juli, 2007 av Stammper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 5 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2007 Det ska inte finnas en mapp som heter så heller, glömde säga att yourmod ska bytas ut mot något annat. Men jag har ingen koll på detta, då jag själv inte har en server. Men du kan kolla, [HÄR] och [HÄR] om hur man får Mani att fungera. Kan tyvärr inte hjälpa dig mer, då jag inte har koll på i vilken mapp man ska lägga det i. Enda problemet jag har nu det är att jag måste ha en map som heter yourmod. Tror nån att man kan skapa den mappen eller?. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JSHC Skrivet 5 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 juli, 2007 Enda problemet jag har nu det är att jag måste ha en map som heter yourmod. Tror nån att man kan skapa den mappen eller?. Men pröva -.- Världen går inte under om man testar lite själv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MarkusE Skrivet 8 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2007 Här ett jätte problem med CCS!!! Har precis flyttat från Sjömarken till Borås och nu när jag ska lira css så får jag lagg spikes var 3 minut ungefär, efter att ha spelat på en server i mer än 15 min så tappar jag kontakten med den. Väldigt irriterande. Detta problemet hade jag inte innan i Sjömarken, även om vi har samma leverantör, Bornet 8 mbit/s. Enda skillnaden är att internet kommer genom antenn kabel än från telefonjacket (givetvis först genom modem och router sen med LAN-kabel till datorn). Någon som vet hur jag ska bli av med lagget? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ante_freeman Skrivet 9 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2007 Här ett jätte problem med CCS!!! Har precis flyttat från Sjömarken till Borås och nu när jag ska lira css så får jag lagg spikes var 3 minut ungefär, efter att ha spelat på en server i mer än 15 min så tappar jag kontakten med den. Väldigt irriterande. Detta problemet hade jag inte innan i Sjömarken, även om vi har samma leverantör, Bornet 8 mbit/s. Enda skillnaden är att internet kommer genom antenn kabel än från telefonjacket (givetvis först genom modem och router sen med LAN-kabel till datorn). Någon som vet hur jag ska bli av med lagget? Konfigurerat nätverket rätt och så? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MarkusE Skrivet 10 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2007 Hur menar du? Den är accepterad av router,brandvägen och antivirus. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MAFIA_KING Skrivet 10 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2007 Enda problemet jag har nu det är att jag måste ha en map som heter yourmod. Tror nån att man kan skapa den mappen eller?. Du e fan helt seg, jag förstår verkligen om du inte får upp en server. I got ze VAC Banned på steam, orka att bli bannad för att jag använde skins. :b Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ante_freeman Skrivet 10 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2007 (redigerad) Hur menar du? Den är accepterad av router,brandvägen och antivirus. Joo men det är man väl alltid... Men har du konfigurerat det rätt så du kan tex hitta andra datorer i näterket? Edit: Har samma problem på min dator men inte på farsans, kanske kan vara... dåligt kabel? Redigerad 10 juli, 2007 av Ante_freeman Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MarkusE Skrivet 10 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2007 Joo, det är väll inte den bästa kabeln men inga andra online spel laggar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 11 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2007 Du e fan helt seg, jag förstår verkligen om du inte får upp en server. Vad fan snackar du om. Man blir ej bannad för man använder en server. Såfall skulle jag ha varit bannad sen långt tillbaks Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 11 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2007 Vad fan snackar du om. Man blir ej bannad för man använder en server. Såfall skulle jag ha varit bannad sen långt tillbaks Hahahaha! Morgonens andra skratt. Mafia berättar att han är bannad på steam för att han använde skins. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MAFIA_KING Skrivet 11 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2007 Vad fan snackar du om. Man blir ej bannad för man använder en server. Såfall skulle jag ha varit bannad sen långt tillbaks Jo precis, du blir insta bannad såfort du har en server! What eXotic said, morgonens skratt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bullet Skrivet 11 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2007 I got ze VAC Banned på steam, orka att bli bannad för att jag använde skins. :b Du blir inte bannad för skins.. tyvärr. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MAFIA_KING Skrivet 11 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2007 Du blir inte bannad för skins.. tyvärr. Eftersom skins är det enda jag använde så finns det inget annat som kan ha bannat mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 11 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2007 Hahahaha! Morgonens andra skratt. Mafia berättar att han är bannad på steam för att han använde skins. Vad för skins. Och det ska man tro att man blir bannad för man använder skins. Och isåfall vad använde han skins till. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MAFIA_KING Skrivet 11 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2007 Vad för skins. Och det ska man tro att man blir bannad för man använder skins. Och isåfall vad använde han skins till. Tro på vad du vill, men innan du börjar babbla massa skit så kan du väl ta reda på var skins är. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 11 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2007 Enda problemet jag har nu det är att jag måste ha en map som heter yourmod. Tror nån att man kan skapa den mappen eller?. Herregud, är du efterbliven eller helt enkelt dum i huvudet? Fattar du inte att yourmod = cstrike i detta fallet, (då jag antar att det är counter-strike det gäller då detta är cs-tråden.) så ska du fan inte ge dig in på att köra en egen dedikerad server. Läs manualen, fattar du inte så läs den en gång till. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 11 juli, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 juli, 2007 (redigerad) Herregud, är du efterbliven eller helt enkelt dum i huvudet? Fattar du inte att yourmod = cstrike i detta fallet, (då jag antar att det är counter-strike det gäller då detta är cs-tråden.) så ska du fan inte ge dig in på att köra en egen dedikerad server. Läs manualen, fattar du inte så läs den en gång till. Jag har kört en Source Dedicated server förut. Men Mani har fuckat allt ihop och det är ej till vanliga cs det är till Css Och hur många gånger tror du jag har gjort da? Skins det kan vara till gubbar steam vapen menyer etc. Redigerad 11 juli, 2007 av agent47 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts