Jump to content

Counter-Strike

Blaque
 Share

Recommended Posts

Jag har problem med min cs server. när jag tar new game å sedan skriver sv_lan 0 å sen skriver status då kommer det upp en ip adress som slutar på :27015 (alla mina kompiar som lägger upp gör så och det funkar för dom)men den funkar itne så jag måste söka i server listan efter min ip är det någon som vet hur jag kan göra för att fdixca det här eller är det routern som gjer ut ip atomatiskt å man inte kan få tag i ipn på något annat sätt?

MVH Filip ^_^

Kan bero på att du inte har öppnat portarna i routern....

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dom kan fuska o så blir du vac bannad P)rrrrrrrrrrrrrrt

Vad jag har förstått så blir CD-keyn bannad. att ett konto blir bannat betyder väl ingenting. det är ju bara att skapa ett nytt.

De kan byta ditt pass t.e.x. så du inte kan logga in på ditt konto längre..

som ovan, skaffa ett nytt och börja spela igen som vanligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad jag har förstått så blir CD-keyn bannad. att ett konto blir bannat betyder väl ingenting. det är ju bara att skapa ett nytt.

som ovan, skaffa ett nytt och börja spela igen som vanligt.

Ja, du kan skapa ett nytt.. men en cdkey kan bara andvändas till ett konto. Sen får du meddelandet att nyckeln redan är andvänd.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, jag har typ samma problem... nån som vet hur man öppnar portarna i routern? har försökt jätte länge och sökt på google och hela köret... men nån av er kanske kan hjälpa mig?

Skriver in routerns IP i adressfältet i IE. Går att komma in med FF m.m men funkar bäst med IE.

Sen tror jag du tar fliken Advanced och klickar dig vidare.

Detta gäller de flesta D-Link-routrar.

Du bör dock ha dina internet-uppgifter från leverantören för det har en tendens att krångla om man håller på att ändra i routern.

När jag öppnade portarna för Battle.net så jag kunde "hosta" fick jag först tillåta Battle.net och sen ställa in routerns kontakt med internet igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skriver in routerns IP i adressfältet i IE. Går att komma in med FF m.m men funkar bäst med IE.

Sen tror jag du tar fliken Advanced och klickar dig vidare.

Detta gäller de flesta D-Link-routrar.

Du bör dock ha dina internet-uppgifter från leverantören för det har en tendens att krångla om man håller på att ändra i routern.

När jag öppnade portarna för Battle.net så jag kunde "hosta" fick jag först tillåta Battle.net och sen ställa in routerns kontakt med internet igen.

D-link är? jag behöver ochså öppna en port på Routern...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor