Jump to content

Counter-Strike

Blaque
 Share

Recommended Posts

Jag har sett att tunnor kan välta, vad finns som inte finns i Cz? :ermm:

Skjuta på tunnor så flyger de iväg. Det finns ragdoll. Nya vapenmodeller. Nya maps. Gubbarna rör sig på ett annat sätt. Du kan knuffa vissa små föremål, vilket kan utvecklas till lekar, t.e.x. spela fotboll i ett litet rum med 2 utgångar. Finns iofs maps också som det finns fotbollsplaner på, men det finns på 1.6 och CZ också, men enklare att knuffa på Source. När du blir flashad så blir det vitt, men det stannar typ en suddbild av det sista du såg innan du blev flashad, den "nya" bilden(om du rört dig sen du blev flashad) dyker upp när flashen är över, detta försvårar för fusk som flashhack. Minns inte om man förlorar hörseln en stund också. När man träffas av en HE förlorar man hörseln för ungefär 3 sekunder.

Har inte spelat det så länge, har antagligen inte upptäckt allt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skjuta på tunnor så flyger de iväg. Det finns ragdoll. Nya vapenmodeller. Nya maps. Gubbarna rör sig på ett annat sätt. Du kan knuffa vissa små föremål, vilket kan utvecklas till lekar, t.e.x. spela fotboll i ett litet rum med 2 utgångar. Finns iofs maps också som det finns fotbollsplaner på, men det finns på 1.6 och CZ också, men enklare att knuffa på Source. När du blir flashad så blir det vitt, men det stannar typ en suddbild av det sista du såg innan du blev flashad, den "nya" bilden(om du rört dig sen du blev flashad) dyker upp när flashen är över, detta försvårar för fusk som flashhack. Minns inte om man förlorar hörseln en stund också. När man träffas av en HE förlorar man hörseln för ungefär 3 sekunder.

Har inte spelat det så länge, har antagligen inte upptäckt allt.

Då kan jag nog säga att det är så gott som köpt :ermm:

Redigerad av Compwear
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Detta kanske har tagits upp tidigare i denna tråden (orkar inte kolla igenom) men jag köpte cs anthology idag och undrar hur man surfar? jag har kommit in på surf servrar men så fort jag hoppar på "surf-grejen" så glider jag ner :ermm: kan nån säga hur man gör???:">

Du måste trycka åt det hållet kanten är ;P alltså med A eller D eller vilka kontroller du nu använder..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej min bror har köpt CS idag. Men som vanligt är det alltid något problem.

Han köpte det som man får 1.6 och CZ till.

Problemet är att det inte kommer upp några servrar på hans server lista på 1.6. Eller det finns ingen lista. Men det kommer upp servrar på CZ.

Så frågan är, Vet ni vad som är fel? Vad kan jag göra för att fixa detta. Eller är det hos steam felet ligger? Och om det är det kommer det fixas snart?

Crille...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

...

När du blir flashad så blir det vitt, men det stannar typ en suddbild av det sista du såg innan du blev flashad, den "nya" bilden(om du rört dig sen du blev flashad) dyker upp när flashen är över, detta försvårar för fusk som flashhack. Minns inte om man förlorar hörseln en stund också...

När man blir flashad blir det typ osm tinitus, man förlorar inte hörseln, det piper bara. Bara en liten rättning :ermm:

Edit : kommer det fler filmer pKz, Lindström och Bullet ? ;P

Typ silentplant på olika ställen, jag kan ovanför ctspawn på dd2, vet inte om det är a eller b :"> har aldrig orkat lära mig såna saker som slang på olika ställen och så.

Smoken vid train skulle vara cool att se också, eller hur man flashhaxar eller vad det heter , om ni kan :P

Redigerad av x_simpa_x
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Source fryser sig mellan en runda efter jag joinat ett spel, men det kan även frysa sig bara några sekunder efter jag joinat ett spel. När det fryser sig, så låser sig allt bara helt plötsigt, och det ljudet som var senast, låter hela tiden om och om igen. Sen åker man ut till skrivbordet, hl2.exe har tvingats att avsluta...jadda jadda jadda.

Igår kunde jag spela i över 3 timmar, innan jag manuellt(alltså så fryste det sig inte) stängde ner det. Det började idag och jag har inte ändrat nåt. Jag har 30 fps i de mest krävande stunderna,

40-80 i andra lägen.

Nån som vet om detta är ett vanligt problem eller om det hänt för er? Hur fixade ni det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Source fryser sig mellan en runda efter jag joinat ett spel, men det kan även frysa sig bara några sekunder efter jag joinat ett spel. När det fryser sig, så låser sig allt bara helt plötsigt, och det ljudet som var senast, låter hela tiden om och om igen. Sen åker man ut till skrivbordet, hl2.exe har tvingats att avsluta...jadda jadda jadda.

Igår kunde jag spela i över 3 timmar, innan jag manuellt(alltså så fryste det sig inte) stängde ner det. Det började idag och jag har inte ändrat nåt. Jag har 30 fps i de mest krävande stunderna,

40-80 i andra lägen.

Nån som vet om detta är ett vanligt problem eller om det hänt för er? Hur fixade ni det?

Du kan ju skriva i steampowers forum om du inte redan har gjort det

Forum

Support

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan någon kolla upp vad standardinställningarna för de här kommandona ska vara ?

fps_max 101

cl_cmdrate 101

cl_updaterate 10000

och så kanske någon vill förklara exakt vad det var jag ändrade :) .

.fps_max är vad du vill att max fpsen ska vara på, är på 72 orginal tror jag.

Dom andra är haxx0r kommandon.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor