Jump to content

Counter-Strike

Blaque
 Share

Recommended Posts

När jag går in på en server på 1.6 eller cz så kommer det upp en massa reklam från internet explorer, har ni nån aning om hur jag får bort det? :P

Sök på google efter nån popupblocker till Internet Explorer.

Alltså:

1. Tryck här

2. I rutan skriver du: Popupblocker to Internet Explorer

3. Kolla om du hittar nåt som verkar intressant.

Alternativt.

1. Tryck här

2. Sök på "downloads", och Popup. Den hittar nog nåt.

3. Ladda hem och installera.

Alternativt.

1. Tryck här

2. Downloads?

3. Ladda hem och installera.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, jag hittade dom på 1 minut. DU måste ju bara sämst på att leta >_<

Japp, jag suger på att leta :blink: .(google is not my friend :) ) T-Ryder: Klicka här och sen på länken som står dä, funkade visst inte att kopiera den länken. Alltså i första posten, klicka på länken där det står http://www.futur.1go.dk/hltvmd ls.rar . En annan sak, funkar det att fixa in cz modlerna i 1.6? Har en köpt vertion av cz...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm, om man har 1.5 modellerna så har ju GALIL - IMI Galil och FAMAS - FAMAS Assault Rifle orginal modellen. Så när man tar det vapnet så blir den i fel hand(måste ju välja vänster hand om man ska ha 1.5 modellerna, annars om den är på höger så blir dom i vänster :) ) Plus att de blir 1.6 armen och inte 1.5 armen. Kan man fixa på något sätt så att alla vapen blir i samma hand, finns det inget skin till GALIL - IMI Galil och FAMAS - FAMAS Assault Rifle så de blir samma hand/arm, kan man fixa dom hära sakerna på något sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Körde lite granna igår och mötte denna gubbe då, hade spelat i typ 3 minuter. Han måste ha haft Wallhack och Aimbot på för på cs_italy så kan man ju gå åt 2 olika håll i början om man är CT där stog han på den vänstra sidan och skjöt rakt igenom väggen och träffade en som stog ute vid torget (eller vad man ska kalla det)

post-23-1114175452_thumb.jpg

Redigerad av ZcruweN
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag och mina cs frågor >_< . Aja, Fråga 1. Är det lagligt om man har köpt cz och använder dom modellerna i cs 1.6?(lyckades komma på hur nyss...)

2. Kan man på något sätt fixa så att cz modellerna i 1.6 blir som hltv modellerna(alltså så att animationerna tas bort) *edit* två frågor till :) . 3.Om man vill se pistol/knvi modellen man laddat hem och har sköld, hur gör man då?

4. Hur installerar man nya ljud? *edit<* Installerade om steam, nu är det lite konstigt.

I steamapps mappen så finns bara sourcemods och sen platform.gcf. Om man installerar något spel tex cs så ska det ju bli en cs mapp, men de står bara counter strike.gfc. Så nu vet jag inte vart man hittar mappen models m.m. Har istallerat om 3gg nu.

Redigerad av ZliPp
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är Wally ett bra program?

Är den här Guiden enkel?

För jag fattar den inte riktigt...

Ladda ner Wally, den senaste versionen från http://www.telefragged.com/wally/downloads.shtml och installera.

Wally är programmet som gör om *.BMP till *.WAD, vilket möjliggör att vi kan skapa våra egna spraylogos.

Du kan även rita din spraylogo direkt i Wally, utan att använda Photoshop eller Paint Shop Pro, men programmet

är simpelt och erbjuder bara ett fåtal funktioner. För bästa resultat rekommenderar jag att ni använder ett riktigt

ritprogram till designen.

1.5 Starta Wally, gå i menyn uppe till vänster,

klicka på Wizard sedan HL Color Decal.

1.6 Du få nu upp ett nytt fönster. På Please select your Half-Life folder:

bläddrar fram till din Counter-Strike katalog. Sedan väljer du cstrike under

Please select the modification:. Nu är det dags att leta upp din bild som du vill ha

som spraylogo, klicka på alternativet File on hard drive: och leta upp din bild. Tryck sedan OK.

1.7 Bilden bör nu komma upp i Wally, kom ihåg att bilden inte sparas automatiskt

utan du får själv spara genom att klicka på File sedan Save As. Har du CS 1.6 ska du spara

filen som tempdecal.wad i din cstrike-katalog. Har du version 1.5 och bakåt så spara filen som pldecal.wad.

Notera: Filen kan ibland överskrivas efter bl.a tittat på HLTV demos, så du bör skrivskydda din dekal.

Högerklicka på *.wad-filen, välj Egenskaper sedan under fliken Allmänt bockar du i Skrivskydd, tryck sedan OK.

Nu är du klar. Det är inte svårare än så. Hoppa in på en server och se resultatet.

Vissa administratörer har tagit bort möjligheten att låta sina spelare använda sig av egengjorda

spraylogos på deras server, du sprayar en vanlig logo isåfall. Tänk på detta om det inte fungerar på en gång.

Du kan även testa att radera filen custom.hpk som finns i din cstrike-katalog om du stöter på problem.

Redigerad av Sikorka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor