Jump to content

Google Chrome OS

VickeX
 Share

Recommended Posts

Någon som testat?

Imo verkar det rätt bra. Smart också om de skulle börja tillverka datorer som då inte behöver en riktigt hårddisk, och liknande.

Skulle vara ganska schysst om man då kunde lagra all stuff på servrar.

Skulle jag börja använda det dock så skulle jag vilja se lite mer webbaserade spel och musikapplikationer. Som t.ex en webbaserad version av spotify. Och gaming-wise så skulle ju spel kunna skapas som Battlefield Heroes. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som testat?

Imo verkar det rätt bra. Smart också om de skulle börja tillverka datorer som då inte behöver en riktigt hårddisk, och liknande.

Skulle vara ganska schysst om man då kunde lagra all stuff på servrar.

Skulle jag börja använda det dock så skulle jag vilja se lite mer webbaserade spel och musikapplikationer. Som t.ex en webbaserad version av spotify. Och gaming-wise så skulle ju spel kunna skapas som Battlefield Heroes. :D

http://listen.grooveshark.com/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Riktigt smidigt om man nu har en dator som endast ska surfas med. Däremot så hoppas jag ju att de fortfarande har något slags stöd för till exempel MSN, texthanterare och liknande... Annars kommer man att känna sig rätt handikappad.

Fyfan, det är riktigt tråkigt på datorn när internet dör... Tänk då hur tråkigt det kommer att vara på en sån där dator. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De har ju släppt en public version till vissa Dell användare (laptops). Och så finns det en Inofficiell version ute som inte funkar på alla datorer. Försökte köra det Virtuellt men får fel.

Tycker att Google OS låter otroligt kul med tanke på strukturen, det är inte till för att installera extra saker eller till för att ha på jobbet. Bara för det mesta surfa, och förhoppningsvis så kan man lägga dit en sådan säkerhet så att man kanske kan använda Google OS på vissa internet Caféer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

verkar ju rätt coolt sådär, men jag hade inte haft ngn användning för de då jag aldrig lyssnar på spotify för de flesta låtar ja lyssnar på finns inte ens där. o kommer troligtvis inte komma upp heller.

o sen så använder jag nog internet lika mkt som ngt annat på datorn, Kanske lite mer, men ja..

men självklart en övergrym lösning för t.ex äldre personer, dom surfar ju endast! (de flesta iaf..)

och då även för personer som endast surfar! men jo en riktigt grym ide!

använder själv google crome på datorn, gjort de sen jag fick höra om de för ngt år sen nu. och de är lätt bästa webb browsern jag haft ever!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

verkar ju rätt coolt sådär, men jag hade inte haft ngn användning för de då jag aldrig lyssnar på spotify för de flesta låtar ja lyssnar på finns inte ens där. o kommer troligtvis inte komma upp heller.

o sen så använder jag nog internet lika mkt som ngt annat på datorn, Kanske lite mer, men ja..

men självklart en övergrym lösning för t.ex äldre personer, dom surfar ju endast! (de flesta iaf..)

och då även för personer som endast surfar! men jo en riktigt grym ide!

använder själv google crome på datorn, gjort de sen jag fick höra om de för ngt år sen nu. och de är lätt bästa webb browsern jag haft ever!

Lolwut?! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nåväl,vad äldre människor gör med sina datorer är ju olika från person till person, likadant som det är olika från ungdom till ungdom.

Min morfar till exempel gör i princip samma som jag gör vid datorn minus spelandet.

Han sitter och trollar i photoshop (Han är bättre än mig inom de flesta områden, allra helst bildredigering då han är fotograf.), fixar bilder i största allmänhet. Skapar små bildspel med tillhörande ljud. Rippar skivor för att använda i bildspel, eller bara för att lyssna på medan han sitter vid datorn. Han surfar på bilddagboken lite då och då, vilket jag visserligen inte gör, han laddar hem skivor lite nu och då. Han har uTorrent på datorn och han vet hur man hanterar det tillsammans med en tracker.

Osv osv, jag skulle vilja gå så långt som att säga att han är mer datorskicklig än vad många ungdomar är idag. Han har till och med gått på en hackerföreläsning. :D

Så.. Det är väldigt olika från person till person, även bland de äldre. Det handlar om hur starkt intresse personen i fråga har att vilja lära sig nya saker.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ja, hur många 60 åringar känner du som spelar spel på datorn?!? Bilder+Webbläsare är allt som behövs.

Är mina mor-/farföräldrar de enda som t.ex. släktforskar? Kan du länka till någon sida som har en bra onlineapplikation för att bränna ut alla fotografin på en skiva och spara undan?

Dessutom är många i den åldern bra mycket sämre än vad t.ex. du och jag är på engelska eller att "googla". Allting som är tekniskt möjligt på internet är inte saker som varenda 60+'are hanterar.

Jag tror snarare att de som spenderar störst del av sin datortid på nätet är ~F13-F16.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är mina mor-/farföräldrar de enda som t.ex. släktforskar? Kan du länka till någon sida som har en bra onlineapplikation för att bränna ut alla fotografin på en skiva och spara undan?

Dessutom är många i den åldern bra mycket sämre än vad t.ex. du och jag är på engelska eller att "googla". Allting som är tekniskt möjligt på internet är inte saker som varenda 60+'are hanterar.

Jag tror snarare att de som spenderar störst del av sin datortid på nätet är ~F13-F16.

Nja, jag tror att de flesta ungdomar, mig inräknad, spenderar mer tid på internet (i webläsaren) än de spelar spel eller gör annat (som visserligen ofta är knutet till internet trots att det inte är genom en webläsare).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor