L_Voll Skrivet 16 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2009 Jag tittade lite på Googlemaps satellitbilder. Det är ganska kul att zooma in på små öar på andra sidan jorden och fantisera om hur jävla gött det måste vara där. Jag funderar på var den utlimataste platsen är någonstans. Så jag tänkte att vi kunde diskutera lite vad vi tycker är de vackraste platser/länder vi känner till. Det behöver ju naturligtvis inte vara något tropiskt land. Jag såg iafl en artikel om Zanzibar en ö utan för Tanzania det verkar sjukt fint och även Madagaskar som ligger "lite" mer söder ut. Annars verkar Fiji gött eftersom det är så långt bort man kan komma från Sverige! Jag tycker också att det är otroligt fint i Norge. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 16 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2009 Jag tittade lite på Googlemaps satellitbilder. Det är ganska kul att zooma in på små öar på andra sidan jorden och fantisera om hur jävla gött det måste vara där. Tack för idéen! Jag måste direkt göra detsamma Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 16 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2009 USA's nordstater har väldigt vacker natur. Både i väst (Montana, Washington tex) och i öst (New England). Gillar även prärien, med stora öppna ytor och vackra klippformationer här och där Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 17 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2009 Lousiana/Norra/nordvästra Florida. Inget slår ett rejält träsk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 17 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2009 Jag älskar alperna, och området kring. Österrike! Så otroligt fint där, och det är nog det finaste stället på jorden enligt mig. Hade kunnat bo där utan problemas, liksom. http://images.fanpop.com/images/image_uplo...6_1600_1200.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 17 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2009 Nya Zeeland. Jatack! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Clemenza Skrivet 17 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2009 Nya Zeeland. Jatack! Mycket vackert, men jag tycker nog Irland är finare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 17 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2009 Ingenting slår en stor, blöt myr. http://nara.allehanda.se/nyhetsbilder/m2008-08-18230152_3344.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 17 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2009 (redigerad) Ingenting slår en stor, blöt myr. http://nara.allehanda.se/nyhetsbilder/m200...230152_3344.jpg Ha-ha? Jag älskar Island! Och jag måste åka till Chernobyl och fota någon gång, kanske inte klassas till ett vackert ställe, med åtminstonde som ett coolt! (bilden visar en fordonsgrav med fordonen som användes vid rensningen) Redigerad 17 december, 2009 av Merkky Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 17 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2009 Ouff, det finns så sjukt många vackra ställen på denna stora jord! Ett av de vackraste jag varit på var i norra Italien, nära Milano/Pavía. Det var ett ojämnt landskap, mycket kullar och dalar, täckt av en massa vinplantage och små pittoreska hus. Och så var det solnedgång. Annars är jag lite inne på Mordos' spår, att swampen kan vara väldigt vacker, den har en skön attityd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 17 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2009 Ha-ha? Jag skojar inte! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 17 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2009 Jag skojar inte! Du är ju infödd norrlänning, så vi lider med dig! OT: Norge Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 17 december, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 december, 2009 Du är ju infödd norrlänning, så vi lider med dig! OT: Norge Där bilden är tagen är världens bästa resmål btw enligt National Geographic http://www.campingsverige.se/Norge/Norges-...ta-resmaal.html Vi har en stuga i närheten. Den ligger vid den här sjön: Lätt en världens finaste platser! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 17 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2009 Jag älskar alperna, och området kring. Österrike! Så otroligt fint där, och det är nog det finaste stället på jorden enligt mig. Hade kunnat bo där utan problemas, liksom. http://images.fanpop.com/images/image_uplo...6_1600_1200.jpg Hell yeah! Österrike och Schweiz är hur mysigt som helst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 17 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2009 (redigerad) En av de finaste platserna jag besökt är nog Geiranger, Norway. Fy fan, jag ville inte lämna stället efter en vecka i stuga, just bredvid vattnet, till vänster om båten längst fram (på bilden). Det var helt sjukt, höga fjälltoppar, kyla och dis, och helt plötsligt en öppning, och det blev en helt annan värld. Grönt, varmt, och rinnande vatten. Dessutom låg RMS Queen Elizabeth 2 där inne, mitt i vattnet. Jag valde den där bilden för att visa hur sjukt gigantisk fartyget är! Redigerad 17 december, 2009 av Wu Zi Mu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 17 december, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 december, 2009 Dessutom låg RMS Queen Elizabeth 2 där inne, mitt i vattnet. Ouuf, jag kommer ihåg en gång när vi hade hört att Queen Mary 2 skulle komma in i fjorden (världens största kryssare då) . Vi gick upp och satte oss på fjällsidan till vänster på din bild. Först hörde man tutan eka bland bergen, sen gled hon in, typ dubbelt så stor som alla andra båtar, det var mäktigt! Bifogar en risig gammal bild. 1 megapixel was the shit på den tiden! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jultomten Skrivet 17 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2009 Whistler, Kanada. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 17 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2009 Fort Myers Beach är det finaste stället jag har varit på! http://www.yourarmstoisrael.net/BYSW/FortMyersBeach.jpg Sjukt mysigt var det. Kanske inte är så vackert rent naturmässigt, men alla hus och allting är förbannat nice Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 17 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2009 Jag vart kär i San Francisco när jag var där. Otroligt mysigt att gå runt där på gatorna och upp för kullarna och på kvällen åkte vi upp till Twin Peaks och kolla ut över stan. Jag orkar inte ladda upp en egen bild, så jag googla en, men den ser likadan ut, fast det är dag på den här. Sen kan man ju diskutera om det är den vackraste platsen på jorden, men absolut en av dom vackraste städer jag varit i. Stockholms Skärgård under sommaren är ju en av dom vackraste platserna på jorden. http://213.131.156.10/xpo/bilder/20090127150851.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 18 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 december, 2009 Jag vart kär i San Francisco när jag var där. Otroligt mysigt att gå runt där på gatorna och upp för kullarna och på kvällen åkte vi upp till Twin Peaks och kolla ut över stan. "I left my heart in San Fransisco" . Älskade verkligen den staden, att gå nere vid Fisherman's Warf (ungefär vid Ghirardelli Square, stället med de skitgoda glassarna) och titta bort mot en dimhöjd Golden Gate Bridge, jävlar vad mysigt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts