Pixiegnom Skrivet 5 oktober, 2011 Rapportera Share Skrivet 5 oktober, 2011 Och verkar verkligen bli något utöver det vanliga. Jag menar, 25h Main Story + 20h Side Quest är jäkla mycket för ett action-spel. Nja, det där är jag mycket skeptisk till. Låter lite väl mycket faktiskt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 5 oktober, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 oktober, 2011 Jo, det gör det men det är vad Rocksteady själva har sagt. 25 timmar Main Story och sammanlagt 40+ timmar spel till 100% complete (Challange Maps inte inräknat). Kolla "What we know so far" tråden på officiella forumet (under "Arkham City - Environment and Gameplay"). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 5 oktober, 2011 Rapportera Share Skrivet 5 oktober, 2011 Typ ända kritiken de fick för första spelet var att de hade för få bovar. Förutom det överdrivna detektivläget, de lama bossfighterna (Killer Croc någon?) och alldeles för enkla pussel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 12 oktober, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2011 1 November kommer Nightwing DLCn så vi behöver inte vänta så länge. The Nightwing Bundle Pack for Batman: Arkham City will be available November 1. Nightwing comes complete with his own unique gadgets and special moves, and is playable in all challenge maps in the game, as well as two additional challenge maps that are included with the pack: Wayne Manor and Main Hall. The pack also contains a bonus Animated Series Nightwing character skin. Robin Bundle Pack kommer också släppas men inte fören 22 November (12:e säger vissa) pga att vissa butiker har det som exlusiv förbokningserbjudande att få det tidigt. Den kommer att innehålla 2 exlusiva kartor samt 3 Robin skins: Animated series, Red Robin och Orginal. Priset kommer inte vara ett av de höga heller, som tur är. Both download content bundles will be offered on Xbox LIVE® Marketplace for 560 Microsoft Points and PlayStation®Network for $6.99. Källa Batman Skin Pack kommer släppas som DLC 6 December och kosta lite mindre ($4.99) för 7 skin: 1970's Year One Dark Knight Returns Earth-One Beyond Sinestro Corp Animated Series Källa Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 12 oktober, 2011 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2011 Dark Knight Returns Tjockis! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 12 oktober, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2011 Tjockis! Jag håller med. Så ser han ut i Frank Millers "The Dark Knight Returns". Det ska vara muskler men jag ser mäst fett på den gammle gubben. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 12 oktober, 2011 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2011 Han ser ut att ha en ballong innanför dräkten, som för övrigt ser ut att vara gjord av tuggummi. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 15 oktober, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2011 Ännu en skurk har avslöjats: Hush! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 15 oktober, 2011 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2011 Embargot lyfte igår så recensioner strömmar in. En massa folk verkar ha fått tag i tidiga kopior av spelet dessutom. Lite gameplay utan några direkta spoilers: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 15 oktober, 2011 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2011 (redigerad) Embargot lyfte igår så recensioner strömmar in. En massa folk verkar ha fått tag i tidiga kopior av spelet dessutom. Lite gameplay utan några direkta spoilers: 360-versionen har i alla fall läckts av XGD3. Fan dålig tajming att börja spela om Assassins Creed 2. Redigerad 15 oktober, 2011 av P-C Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 15 oktober, 2011 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2011 (redigerad) Spelet får överväldigande positiva recensioner! Det blir ett köp! Det är ju open-world Batman för fan! Kan det bli coolare? Och jag som precis började leva mig in i Fallout 3 igen Redigerad 15 oktober, 2011 av Renard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 17 oktober, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 oktober, 2011 Catwoman får också extra skin. Troligen kommer de med den Catwoman pack som det har snackats om. "The Longest Halloween" och "Animated Series"! 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 17 oktober, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 oktober, 2011 (redigerad) Tackvare de glada Tyskarna som redan har fått sina spel (pga att affärerna fick dem redan förra veckan och skickade ut dem direkt) så vet vi lite mer om hur skins kommer att fungera. Man kommer kunna spela igenom hela spelet med vilket skin man vill i New Game+, dessutom verkar vissa av dem ha speciella animationer som t ex 1970's Batman har Grablehook i ärmen som skjuter ut när han trycker där. Jag ser fram mot att spela igenom spelet med 1970's skinet... även om den verkar skära sig lite med den annars dystra och mörka omgivningen. Men det kan vara videon som är ljus. Profilbilden ser mörkare ut: http://batman-arkham-city.com/wp-content/uploads/2011/07/batman70.jpg Köper man Arkham City nytt så får man dessutom ett Online Pass som ger en Catwoman DLCn GRATIS! Den innehåller 2 extra skins, möjligheten att spela Catwoman i Challage Mode, egna Riddle Challages och Trophys, 4 Sidequest i Catwomans egen Storymode (var av minst 1 stor Batman karaktär är unik till henne som Batman inte träffar på i spelet) bla en mot Poison Ivy och en alternativ början till spelet. Det ryktas om att man kommer inte kunna spela Catwoman utan den här DLCn men jag vet inte om det stämmer. Ett par tips innan du spelar: 1. Känn till handlingen i Arkham Asylum. 2. Ladda ner och installera Catwoman DLC INNAN du börjar spela. 3. Spela inte på Easy för då får du inte tillgång till New Game+ efter du har klarat spelet och möjligheten att byta skin på Batman och Catwoman. 4. Gör AR (augmented reality) missions direkt du låser upp dem för efter att ha klarat de första 4 så får man en extra användbar gadjet. 5. Riddler Trophys blir lättare att hitta senare och man får möjligheten att markera var de är om man hittar nen man inte kan nå än så ingen brotska att ta dem. 6. Du kan spela efter du har klarat huvudstoryn så ta din tid och stressa inte igenom side quests. Källa Redigerad 18 oktober, 2011 av Crusader Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 21 oktober, 2011 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2011 (redigerad) GAH! TobyGames (Tobuscus/TobyTurner) (som jag älskar och följer stenhårt) har börjat lägga upp när han spelar Arkham City. Jag MÅSTE hålla mig till jul med att titta. Jag kommer att spoila hela spelet. Jag kommer att förstöra ALLT. Redigerad 21 oktober, 2011 av spajdermän Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 21 oktober, 2011 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2011 Catwoman får också extra skin. Troligen kommer de med den Catwoman pack som det har snackats om. "The Longest Halloween" och "Animated Series"! Har hon tatuerat in sin dräkt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 21 oktober, 2011 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2011 Lol, hade förhandsbokat spelet på Media Markt. De hade dock inte fått in det av nån anledning, så jag gick över till Elgiganten mitt emot och köpte mitt ex istället. Har spelat ett par timmar nu och kan säga att jag inte är besviken, minst sagt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 21 oktober, 2011 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2011 Fick det med mitt grafikkort. Får dock inte ner det på datorn förrens den femtonde november förutsatt att steam gör allt rätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 21 oktober, 2011 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2011 Beställde igår lol. Får det nog tidigt nästa vecka. HUR FASEN SKA JAG HA RÅD MED ALLA DESSA SPEL I ÅR?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 22 oktober, 2011 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2011 (redigerad) Har kommit till konfrontationen med Mr. Freeze. Spelet är utan tvekan bättre än sin föregångare! Redigerad 22 oktober, 2011 av Jacker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 22 oktober, 2011 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2011 Beställde igår lol. Får det nog tidigt nästa vecka. HUR FASEN SKA JAG HA RÅD MED ALLA DESSA SPEL I ÅR?? Morsan haz the cash Eller så får du börja priotera vilka spel är viktigast att köpa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts