spajdermän Skrivet 5 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2009 Ska på julmaskeradfest med rymdtema och som den SW-nörd jag är tänker jag genast på att klä ut mig till endera en storm trooper eller möjligtvis jedi. Sådana dräkter finns i barnstorlekar på de flesta leksaksaffärer samt rusta osv, men vuxenstorlekar då? Finns det någon svensk sida där man kan beställa eller möjligtvis affärer? Mina googlingskunskaper har visat sig vara otillräckliga så ni kanske kan hjälpa till Festen är den 20:e så jag har någon vecka på mig, men det gäller att vara kvick ändå Glömde förresten säga att den såklart inte får bli för dyr, de få jag hittat går för flera tusen Tack! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 5 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2009 Tror det är svårt att få tag en i en stor stormtrooper dräkt till ett bra pris. En hjälm kanske du kan köpa och sen fixa nån vit outfit. Annars är Jedi väldigt lätt att fixa, bara att ta någon svart väst, beige långärmad tröja och lite skärp. Använd fantasin och saker i hemmet! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 5 december, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 december, 2009 Hmm, bra tänkt där. MEn om jag ska vara jedi vill jag helst ha en sån där brun kappa också, for the awesomeness Tror ni en brun morgonrock med luva kan funka? Iofs är den jag har gjord av sån där luddig fleeceliknande polyester, så det kanske inte är optimalt. En annan tanke är ju att vara Venom Hmm.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 5 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2009 Måla om en soptunna och sätt dig i den så blir du R2D2. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 5 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2009 Går ju även att sy eller be någon händig i hemmet att sy. En jedidräkt kan inte vara för svår att sy ihop, så länge man har tyget. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 5 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2009 Går att beställa från USA. http://www.halloweencostumes4u.com/Merchan..._code=rub888572 $83, inom USA då förstås. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 5 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2009 (redigerad) Du har ju annars Predator från Aliens vs Predator om det nu skulle va så om du inte hittar en dräkt Redigerad 5 december, 2009 av SilentViper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 5 december, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 december, 2009 (redigerad) Måla om en soptunna och sätt dig i den så blir du R2D2. Det är faktiskt en ganska bra ide Ska kolla om vi har någon duglig tunna! Går ju även att sy eller be någon händig i hemmet att sy. En jedidräkt kan inte vara för svår att sy ihop, så länge man har tyget. Det kan ju inte vara så svårt, ska höra med mor och kolla upp tyg. Går att beställa från USA. http://www.halloweencostumes4u.com/Merchan..._code=rub888572 $83, inom USA då förstås. Lite dyrt kanske Dessutom hinner den säkert inte komma innan dagen är kommen. Du har ju annars Predator från Aliens vs Predator om det nu skulle va så om du inte hittar en dräkt Det borde ju vara minst lika svårt att få tag på Edit: Någon får väldigt gärna ändra den pinsamma särskrivningen i rubriken Redigerad 5 december, 2009 av spajdermän Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 5 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2009 Annars kan du ju gå som vanligt. DU är ju från rymden Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 5 december, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 december, 2009 Annars kan du ju gå som vanligt. DU är ju från rymden Haha, shit vad lame Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 5 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2009 http://www.bodega.se/stormtrooper.html Höhö. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 5 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2009 Det borde ju vara minst lika svårt att få tag på Fråga SimonJ annars han hade nån sida där man kunde köpa en Predator dräkt tror det gick på runt 700-1000 om det inte var mer minns inte riktigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 8 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2009 Ska man gå som en SW-figur är det väl givet att Jabba the Hutt skulle vara coolast. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 8 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2009 Den här ska man ha! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 8 december, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 december, 2009 Den här ska man ha! Lolz 9000,- DEt fanns förresten många coola på den där sidan, inklusive Jabba För tillfället är jag förresten inställd på att vara R2D2. Jag har en relativt stor plasttunna som jag tänker bygga en rundad topp på, kapa ut hål för armarna och sedan måla i bästa R2-anda Slutresultatet kommer bli grymt! Om så önskas så kan jag säkert fixa bild också. Tack för tipset xtreem Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flaskan Skrivet 8 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2009 Lolz 9000,- DEt fanns förresten många coola på den där sidan, inklusive Jabba För tillfället är jag förresten inställd på att vara R2D2. Jag har en relativt stor plasttunna som jag tänker bygga en rundad topp på, kapa ut hål för armarna och sedan måla i bästa R2-anda Slutresultatet kommer bli grymt! Om så önskas så kan jag säkert fixa bild också. Tack för tipset xtreem Fanns ju Jedi kostymer för 700kr eller vad det var på den sidan. Men jag tycker ändå att R2 blir mer EPIC, och ja vi vill ha bild. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 8 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2009 Ibland är det en stor fördel att ha en mor som är textilslöjdslärare! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flaskan Skrivet 8 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2009 Ibland är det en stor fördel att ha en mor som är textilslöjdslärare! Gammal gardin som kappa? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 8 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2009 Ibland är det en stor fördel att ha en mor som är textilslöjdslärare! Jag gillar att du är den enda som är utklädd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 8 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2009 Gammal gardin som kappa? Hah, ja. Från början vit, och färgad två gånger. Fortfarande rätt blekbrun, men det dög. Jag gillar att du är den enda som är utklädd. Det var fler än jag, promise! Min utklädnad var dock bäst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts