Bubbli Skrivet 4 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2009 Ja, jag har köpt en hårddisk (Samsung Spinpoint F3 1TB om någon undrar) och har den som huvudhårddisk. Min gamla hårddisk är för tillfället inte inkopplad så jag kör OS på den här. Jag är i processen att installera drivrutiner och när jag installerar drivisarna för grafikkortet klappar datorn ihop. Jag misstänker att det är ATIs installationshanterare som är problemet. Utöver mina misstankar har jag ingen aning. Har försökt googla lite men inte riktigt hittat något. Någon som hört talats om problemet eller upplevt det själv? Och framförallt, någon som vet lösningen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 6 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2009 (redigerad) Sämsta förklaringen som jag sett på länge. VAD exakt händer?! Det är vanligt att under installationen av grafikkorts drivrutiner att Skärmen blir svart ett kort tag, kan vara det . Förstår inte riktigt hur du kopplar detta till din hårddisk. Redigerad 6 december, 2009 av Alle090 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 6 december, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 december, 2009 Jag kan erkänna att det inte var världens mest djupgående förklaring, men jag ser inte vart jag säger att det har med min hårddisk att göra. Jag tyckte bara det var kul att berätta lite varför jag installerade drivisarna. Sedan är det väl även skillnad på "att Skärmen (varför stort s Alle?) kblir svart ett kort tag" och "att datorn klappar ihop". Den stänger av sig. Jag vet skillnaden på när skärmen blir svart och datorn stänger av sig... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 6 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2009 Datorn stänger alltså av sig när du installerar drivrutinerna till grafikkortet. Det är det du vill säga? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 6 december, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 december, 2009 Wow...grattis. Jag måste säga att jag är imponerad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 6 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2009 Knepigt måste jag då verkligen säga. Inget jag själv har stött på och jag har även googlat lite om just det här problemet men inte hittat nånting om det. Får man fråga vilket kort och vart du laddat ner drivrutinerna nånstans, deras officiella hemsida? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 6 december, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 december, 2009 ATI Radeon Sapphire HD3870 Yes, från deras hemsida är korrekt. Det sker i stort sett mitt under installation (såvitt jag vet då eftersom den inte hinner avsluta) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 6 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2009 Gör såhär sålänge, försök hitta äldre drivrutiner att installera med, för det kan vara så att det är något problem med dom nyaste! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 6 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2009 Jag kan erkänna att det inte var världens mest djupgående förklaring, men jag ser inte vart jag säger att det har med min hårddisk att göra. Jag tyckte bara det var kul att berätta lite varför jag installerade drivisarna. Sedan är det väl även skillnad på "att Skärmen (varför stort S Alle?) kblir svart ett kort tag" och "att datorn klappar ihop". Den stänger av sig. Jag vet skillnaden på när skärmen blir svart och datorn stänger av sig... Man vet aldrig ifall personen ifrån ibland känner av skillnaden mellan omstart och svart skräm. Ett vanligt problem i dagen samhälle. Tyckte du nämnde den nya hårddisken så specifikt att det lät lite som om du trodde den var boven. Iallafall, Pröva avinstallera de nuvarande drivrutinerna och starta om. När datorn är omstartad om du kan, AVBRYT den automatiskt installationen och dra igång ATI's drivrutin installation. PS. Du glömde nämna OS... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 6 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2009 Man vet aldrig ifall personen ifrån ibland känner av skillnaden mellan omstart och svart skräm. Ett vanligt problem i dagen samhälle. Tyckte du nämnde den nya hårddisken så specifikt att det lät lite som om du trodde den var boven. Iallafall, Pröva avinstallera de nuvarande drivrutinerna och starta om. När datorn är omstartad om du kan, AVBRYT den automatiskt installationen och dra igång ATI's drivrutin installation. PS. Du glömde nämna OS... Han är min sötnos, jag har lärt honom bättre än så. Hjälper inte, det är installationen som dödar datorn. Har haft samma problem på en annan dator (lösningen på den går inte att implementera på Bubblis). XP x86. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 7 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2009 Han är min sötnos, jag har lärt honom bättre än så. Hjälper inte, det är installationen som dödar datorn. Har haft samma problem på en annan dator (lösningen på den går inte att implementera på Bubblis). XP x86. Oohh, An apprentice. Hinner ni se vilken tid punkt den dör? Det brukar ju stå vad den håller på med för tillfället, om det är medens det tar bort de gammla eller när den installerar dom nya? Installera dom i Felsäkertläge? Äldre har ni redan provat gissar jag på, men hur äldre? Pröva supergammla alltså typ som 5.0 versionerna (minns inte när stöd för 3*** serien kom in)?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts