kicken Skrivet 3 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 december, 2009 Japp. Idag görs det ju en enorm mängd covers av både mindre kända och mer kända band. Så, jag tycker att ni nu ska tycka till vilka covers som enligt er är decenniets bästa. Shoot! Jag har hjärnsläpp och hade just min favoritcover på tungan, men på rak hand kommer jag bara på dessa två: Tommy Reilly - Mr. Brightside (Original: The Killers - Mr. Brightside) http://www.youtube.com/watch?v=BecAdYGGLC0 Kommentar: Tommy Reilly sjunger med sådan oerhörd känsla att man nästan får tårar i ögonen själv. Han är en oerhört talangfull musiker och ja, han gör det här med stor bravur. ** Paramore - Use Somebody (Original: Kings Of Leon - Use Somebody) http://www.youtube.com/watch?v=qXk_KVNfInU Kommentar: Oavsett om jag skulle gilla bandet Paramore eller ej så skulle jag älska covern. Originalet är naturligtvis fortfarande bättre, men det här kommer farligt nära. Hayley sjunger den så sjukt fint och ackompanjeras oerhört bra av både Josh och Taylor. Originalet har 11 miljoner views och denna 6 miljoner. Det säger det mesta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 3 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 december, 2009 The Tough Alliance - Many Men Platsar definitivt inte bland decenniets bästa covers men eftersom min musikstil inte tillhör den absoluta eliten så får jag bjuda på den. Undebart att det även sjungs "N-ordet" som det så fint kallas på svenska. Cover på 50 Cent - Many Men Markoolio - Åka Pendeltåg Jag vet inte riktigt om denna ska räknas som cover då men eftersom både Becks version och Markoolios är någon sorts rap och refrängen har samma melodi så får det duga. Cover på Beck - Loser Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 3 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 december, 2009 Taken by Trees - My Boys. Cover på Animal Collective's "My Girls". Båda från i år! Johnny Cash - Hurt - I'm just layin' it out there. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 3 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 december, 2009 Darin - Viva La Vida! Närå, skojade bara... José Gonzáles - Heartbeats http://www.youtube.com/watch?v=Y-qJu20do0o Machinae Supremacy - Gimme More (SID) ...är de jag kommer på just nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 3 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 december, 2009 Diplo & Santogold - Guns Of Brooklyn. Cover på Clash-dängan. --- M.I.A - Jimmy. Cover på Boollywood-låt från 82. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 3 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 december, 2009 Silverstein - Apologize Kan vara att den släpptes sent förra året också, orkar inte kolla nu, men den kom med Punk Goes Pop 2. Bra är den! http://www.youtube.com/watch?v=q8CxOA1D72Y Mayday Parade - When I Grow Up Också från Punk Goes Pop 2, jag älskar den. Sen säger jag w00rd på Adriian med Machinae Supremacy - Gimme Gimme (även fast den nu kom 2008)! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 3 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 december, 2009 Sen säger jag w00rd på Adriian med Machinae Supremacy - Gimme Gimme (även fast den nu kom 2008)! Nu var det ju faktiskt decenniets bästa covers. Rage Against The Machine gjorde många bra covers på deras Renegades-album också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 3 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 december, 2009 Johnny Cash - Hurt - I'm just layin' it out there. Åh, den skulle jag säga! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 3 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 december, 2009 Nu var det ju faktiskt decenniets bästa covers. Rage Against The Machine gjorde många bra covers på deras Renegades-album också. Men gud vad jag är blind! Jag skyller på att klockan faktist är elva och att jag är trött. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 6 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2009 Anna Ternheim - Shoreline tycker jag faktiskt är en otroligt bra cover, det är eget och det är otroligt bra! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 7 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2009 Dream On - Yngwie Malmsteen och Ronnie James Dio Mycket bättre än Aerosmith's original Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 7 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2009 Anna Ternheim - Shoreline tycker jag faktiskt är en otroligt bra cover, det är eget och det är otroligt bra! http://www.youtube.com/watch?v=GAkwl1zvivg Jag tänkte faktiskt ta upp den själv! Den är inte bättre än originalet, den är dock tillräckligt omgjord för att slippa jämförelsen. :yes: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Green_Goblin Skrivet 7 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2009 Cover på T.I's Whatever You Like. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 7 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2009 Los Colorados - Hot N' Cold Hah, den kunde inte inte postas! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 7 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2009 José Gonzáles - Heartbeats http://www.youtube.com/watch?v=Y-qJu20do0o ...och där har vi en vinnare, hands down! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 7 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2009 Los Colorados - Hot N' Cold Hah, den kunde inte inte postas! Va fan, den tänkte ju jag posta Men fan vad grym den är Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kattälskaren Skrivet 7 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2009 Lillasyster - Umbrella Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ace Skrivet 7 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2009 Matt Weddle - Hey Ya! Gammal, men ack så bra. Timo Räisänen - Creep katieyurychuk - Paper Planes Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 11 december, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 december, 2009 Anna Ternheim - Shoreline tycker jag faktiskt är en otroligt bra cover, det är eget och det är otroligt bra! Antagligen den bästa svenska covern det här decenniet! En låt som är en "halvcover" (refrängen plus gitarrsolo), men som ändå är värd att nämnas är Eminem - Sing For The Moment. Otroligt bra låt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 11 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2009 http://www.youtube.com/watch?v=0AjA1-nyxyQ Torgny Melins - Boten Anna UB40 - Red Red Wine Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts