IceCandy Skrivet 1 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 1 december, 2009 Kay, jag har en extern hårddisk. En Western Digital på 320gb. (Mer än så vet jag inte, lol. Finns en pytteliten klisterlapp på den med massa random siffror om det är viktigt att veta mer ingående om vilken modell det är.) Har inte haft några problem med den förut fram tills för några dagar sedan. Satt på Dreamhack och helt plötsligt poppar det upp "Du måste formatera hårddisk I: innan den kan användas". Den fungerade dock fortfarande problemfritt och att formatera på självaste dreamhack är något jag helst undviker, så jag klickade bort rutan och fortsatte som vanligt. Rutan fortsatte dyka upp ungefär en gång var 5:e timme men det var inte direkt ett problem just då. Någon dag senare så får den problem med att ansluta. Dyker inte upp i listan över mina hårddiskar varken i "Den här datorn" eller i enhetshanteraren. Löser det genom att stänga av och sätta på den, samt byta USB port. Den ansluts då igen men fortsätter att disconnecta och återanslutas stup i kvarten så fort jag vill pilla med någon fil på hårddisken. Nu är det iallafall som så att jag är hemma från Dreamhack och har lite mer tid på mig att sitta och tafsa på den tills den fungerar. Blev dock lite bekymmrad förut när jag ville kopiera över en massa filer från den till min C: disk, men det helt plötsligt står att varenda mapp i Mybook I: är tom. Notera dock att det fortfarande står "1,77gb ledigt av 298 gb", så någonstans är ju filerna kvar iallafall. Vad ska man göra åt saken? Vill ju få säkerhetskopierat flera saker från den, samt helst av allt laga den på något vis. Men det är ju inte det lättaste när den disconnectar så fort jag dubbelklickar på den. Antar att det finns program ute som kan få tillbaka ens filer, men kommer detta verkligen fungera om hårddisken disconnectar så fort den måste börja jobba en smula? Såhär ser den elaka saten ut: Ja, det är jätteviktigt att visa upp den så att folk undviker att köpa den. Sikorka hade en likadan som gick sönder enbart efter EN golvtappning. (Och min gick sönder trots att den blivit behandlad med kärlek och respekt.) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 2 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 december, 2009 Polaren har/hade en liknande. Har för mig att det är sata, så har du plats i burken kan du massakera plastfodralet(mind you, det var ett helvete att få ut den) och slänga in den i din burk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 2 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 december, 2009 Hade samma problem med en iOmega, fick formatera om den och det tog läääänge. Min systers pojkvän har en likadan som dig, och den har tuffat på 24/7 sen han köpte den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 2 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 december, 2009 Pröva en checkdisk. Känner en som har samma problem som du med samma disk. Pröva chekdisk först om inte skaffa något fil räddar program och kopiera till en ny HDD. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
IceCandy Skrivet 2 december, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 december, 2009 Pröva en checkdisk. Känner en som har samma problem som du med samma disk. Pröva chekdisk först om inte skaffa något fil räddar program och kopiera till en ny HDD. Om jag skall använda mig av något program för att rädda filer eller liknande, kommer det verkligen fungera med tanke på att hårddisksjäveln disconnectar hela tiden? Ska jag prova att köra in åbäket i datorn först och sedan använda något program? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 2 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 december, 2009 Min bror hade en likadan och den åkte i golvet så 150 gig musik försvann! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flaskan Skrivet 2 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 december, 2009 Ge den ett fint avslut... Högg sönder den med en yxa! SEN MATAR DU DIN HUUND MEN DEN!1 SEN BEGRAVER DU DEEEN II DIN TRÄÄDGÅRD!!!!!!11 AWESSSSOOOOOOOME! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 2 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 december, 2009 ] Ja, det är jätteviktigt att visa upp den så att folk undviker att köpa den. Sikorka hade en likadan som gick sönder enbart efter EN golvtappning. (Och min gick sönder trots att den blivit behandlad med kärlek och respekt.) Kanske är skillnad från hdd till hdd. En polare har exakt den, 320 gb och har haft den i 3-4 år. Han har tappat den så många gånger att jag inte kan förstå att den fortfarande fungerar. Min gamla hdd tappade jag i golvet från 40 cm, trasig. Polaren har tappat sin minst 4 gånger från 1.2 meter. De gångerna var jag själv med och såg det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
IceCandy Skrivet 12 december, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 december, 2009 (redigerad) Update: Har kört in fanskapet i datorn nu. Fungerade icket. Först så fick min dator panik när jag försökte öppna disken (alltså via Den Här Datorn), när jag sedan fick starta om datorn pga panikattacken så dyker inte hårddisksikonen upp över huvudtaget längre. Och i enhetshanteraren är det tomt också. edit: Kollade bios nyss, hårddisken hittades inte där heller. (Vilket den gjorde första gången jag startade datorn med externa hårddisken inuti datorn..) Vad göra? Redigerad 12 december, 2009 av IceCandy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 12 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2009 Lämna tillbaka den, fixa en iOmega hårddisk. De är fucking solida i metall. Kyler ned sig själv typ. Enda nackdelen är en relativt kort sladd, men den är flexibel att lägga varsomhelst för att den är liten och portabel som satan. http://img269.imageshack.us/img269/199/iomegaprestigeportableh.jpg Titt! Titt på fan! Det är som Fort Knox, fast en hårddisk. Och inget guld. :C Angående sakerna på HDDn. I dunno, jag är inte teknisk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts