L_Voll Skrivet 27 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 november, 2009 (redigerad) På radion idag (eastfm) frågade radioprataren en gäst denna fråga. Hon svarade att hon borstade i ljummet vatten. Det sjuka är att detta kändes som ett paradigmskifte för mig, jag hade aldrig kunnat förställa mig att någon borstar tänderna i annat än kallt vatten. Detta grundar sig nog i att jag har lärt mig att det är onyttigt att dricka varmvatten från kranen då det innehåller metaller från rören. Så lol, borstar ni tänderna i varmvatten (vilket borde vara bättre eftersom varmvatten regör effektivare)? Redigerad 27 november, 2009 av L_Voll Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 27 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 november, 2009 Kallt men inte jättekallt. Fyfan vad vidrigt att borsta tänderna med varmt vatten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 27 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 november, 2009 Haha vem fan borstar tänderna med varmvatten? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 27 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 november, 2009 Jag tar vilket som än kommer ut ur kranen när jag vrider på den. Null vote, för det kvittar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 27 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 november, 2009 Jag tar vilket som än kommer ut ur kranen när jag vrider på den. Null vote, för det kvittar. Samma här, bryr mig inte heller, vad spelar det för roll? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 27 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 november, 2009 Kallt vatten. Varmt vatten går inte. Usch fyfan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 27 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 november, 2009 Lol, kallt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 27 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 november, 2009 Med vatten? Jag använder tandkräm. Att skölja munnen (om det är det ni menar) är inte bra. Man bör undvika att skölja ur munnen efter att man borstat tänderna, då tandkrämen ger skydd Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flaskan Skrivet 27 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 november, 2009 Kallt. Wuzi: Man tar tandkräm på tandborsten, sen tar jag alltid vatten på tandborsten också. Alltid gjort, kommer alltid göra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 27 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 november, 2009 Ljummet här. Jag tvättar alltid händerna innan jag borstar tänderna, dunno why, och det är ju i rätt så ljummet vatten så det blir att det står på medans man borstar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 27 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 november, 2009 varmt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 27 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 november, 2009 varmt Lögnare! Inte iskallt men verkligen inte varmt, och inte ljummet heller. Svalt, men lite mer åt kallt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 27 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 november, 2009 Kallt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 27 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 november, 2009 Lögnare! Inte iskallt men verkligen inte varmt, och inte ljummet heller. Svalt, men lite mer åt kallt. Actually, så brukar jag ha så varmt att de ångar om handfatet, jag har endast iskallt om jag har käkat knäckebröd eller likande som gärna fastna i tänderna. (i groparna) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 27 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 november, 2009 Inget vatten.. Tandkräm -> borsta! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 27 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 november, 2009 Inte riktigt säker, blir random varje dag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Skotten_31 Skrivet 27 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 november, 2009 Inget vatten Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 27 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 november, 2009 Sköljer alltid tandborsten i varmt vatten innan jag börjar borsta... Det går hand i hand med att man tvättar händerna i varmt vatten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 27 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 november, 2009 Vatten och vatten... Det enda vatten man använder är ju de droppar som används för att blöta borsten, sen stänger man ju av. Efteråt däremot sköljer man med kallt vatten och inget annat! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 29 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 november, 2009 Alright, spill bönorna - vem hade mage att rösta varmvatten? Nejrå; men kallvatten har jag alltid kört, det känns naturligast. Ämnar att testa varmvatten ikväll, dock - ett frö av nyfikenhet såddes i mig! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts