P-C Skrivet 26 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2009 Är du en morgonmänniska? Själv älskar jag mornar. Att vakna nio, gå till köket i bara kalsonger och stå och insupa solskenet med radion på medans kaffet kokar är guld värt. Man har en helt ny dag framför sig liksom. Hur känner du? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 26 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2009 Jag är ingen morgonmänniska. Vaknar oftast 12, är uppe till 04. Fast eftersom jag är uppe mellan 00 och 04 kanske jag är en morgonmänniska? Nej men, att vakna tidigt är en plåga. Idag lyckades jag dock gå upp 7. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 26 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2009 Jag är helt klart en nattmänniska. Jag hatar att gå tidigt upp på morgonen. Jag kvicknar alltid till runt 19.00 - 20.00 och är sedan vaken tills 04.00-06.00 då jag lägger mig och sover till 13.00 -15.00! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Dusse Skrivet 26 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2009 (redigerad) .. Redigerad 8 juli, 2020 av Dusse Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 26 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2009 Nej, fy.. Hatar att kliva upp tidigt. Min oförmåga att kunna äta tidig frukost är nog en stor bidragande del också men jag orkar verkligen inte TVINGA i mig frukost varje morgon. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flaskan Skrivet 26 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2009 På sommaren (och till viss del våren) är morgonen sjukt underbar. Men på vintern när det är kallt, mörkt, nej, fy fan. Visst kan en helgmorgon när man vaknar vid niotiden, det är solsken och alldeles vitt ute, och man går ut och sätter sig på den inglasade balkongen med varm choklad, då kan det vara härligt, men det händer ju väldigt sällan..givetvis är morgonen alltid väldigt mycket bättre om man vet att man är ledig resten av dagen också. Med andra ord.. Sommarmorgon = yay Vintermorgon = buu Det där är så rätt. Fast inte för att vi har någon inglasad balkong. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 26 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2009 Har inget emot att vakna tidigt, men har heller inget emot att vara vaken hela natten och dega i sängen nästa dag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
svamp i skogen Skrivet 26 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2009 Jag hatar att vakna på morgonen. Idag var jag sjuk och då kunde jag passa på att sova längre, men annars...fyfan. Der konstigaste är att jag på helgerna går upp jättetidigt, jag hatar nämligen att sova länge när man har tid....dubbelmoral? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 26 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2009 Är en morgonmänniska, även om det kan vara rätt jobbigt att gå upp ibland. Helt klart härligast om det är ljust ute när man går upp, föredrar även att vara ensam, sjukt jobbigt när folk ska störa en! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jultomten Skrivet 26 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2009 Beror på. När jag är ledig är mornar the shit men vanliga skoldagar är det rena pesten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 26 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2009 Jag är nog en morgonmänniska. På vardagarna när det är skola går jag upp kl. 6 och lägger mig vid 22:30. På helger/lov ställer jag väckarklocka och går upp kl. 9. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 26 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2009 Jag ogillar mornar och älskar nätter. Den enda gången jag verkligen gillar mornar är när man varit ute hela natten och ser hur solen går upp bakom träden en sommarmorgon. Då finns det ingen annanstans man vill vara. Annars är nätter for the win! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 26 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2009 Beror helt på, går upp 0530 varje vardag, och brukar gå upp 0900 på helger, trots att jag kommer hem runt 03. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 26 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2009 Om jag har sovit bra och länge är det absolut inget fel med att gå upp tidigt. Speciellt på våren och sommaren! Jag älskar att ta på mig min morgonrock, hälla upp en kopp kaffe och se att hela lägenheten är upplyst av solen. Titta ut genom fönstret och se hur träden börjar bli gröna, ljudet från bilar som sopar bort gruset, och personer som går ute utan jacka. Det är en perfekt morgon för mig. Nu är det andra bullar. Vaknar helt utmattad, blek och grinig. Hasar mig till duschen och när jag sätter mig i köket har solen inte ens gått upp ännu. Det spelar ingen roll ändå, för så här års regnar det varenda dag. Fy. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 26 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2009 Är du en morgonmänniska? Själv älskar jag mornar. Att vakna nio, gå till köket i bara kalsonger och stå och insupa solskenet med radion på medans kaffet kokar är guld värt. Man har en helt ny dag framför sig liksom. Hur känner du? Det där lät hur gött som helst Men det är inte så det känns nu. Mörkt och grått och man vet att man inte ska få se solen på fem månader. Jag gillar att ligga kvar i sängen däremot. Imorgon ska jag försöka gå upp hyffsat tidigt så jag kan dra in till stan för att shoppa och träna innan det blir för mycket folk. När man har en plan är det alltid lättare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 26 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2009 Jag hatar morgnar. Jag går upp tio minuter innan jag skall iväg. Snabbt in i dushen sen snabbt iväg till bilen. Brukar vakna till på motorvägen när nån tutar på mig för att jag kör för sakta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 26 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2009 I sinnet är jag en morgonmänniska, dessvärre tillåter jag mig inte njuta av morgonar eftersom jag lägger mig så jämrarns sent på lediga dagar och således inte vaknar förrän 10-11. Lycka är att vakna en vardag vid 0800 och dra sig upp (för pigg är man ju givetvis inte), äta lite frukost, sätta sig vid datorn och slösurfa/spela (det sistnämnda gör jag alldeles för sällan nu för tiden) i "all evighet". Efter att den evigheten har gått är klockan bara 9-10 någonting (tiden går av någon konstig anledning saktare på morgonen... fast det är kanske för att det inte finns så mycket nytt att se på internet) och då fixar man lite frukost, lägger sig i soffan och ser en film eller TV-serie. Och här kommer kickern: eftersom det är vardag så vet man att alla andra är på jobbet/i skolan och bara lider medan jag ligger och ser min favoritfilm och har det gött. Sedan runt 13-14 försvinner hela myskänslan helt. Förresten, nu inser jag att jag kanske är mer av en morgon+förmiddagsmänniska. ------------------------------- Brukar vakna till på motorvägen At first I was like But then I was like när nån tutar på mig för att jag kör för sakta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 26 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2009 äta lite frukost, då fixar man lite frukost, Dubbla ransoner, får ni så lite mat i lumpen alltså? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 26 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2009 Dubbla ransoner, får ni så lite mat i lumpen alltså? Vet ärligt talat inte vad jag vill ha sagt där.. Tror nämligen att jag äter frukost antingen direkt när jag vaknar eller efter att jag har suttit vid datorn i några timmar. Aja... Här kommer en bild på en sömnig på en katt som symboliserar det här inläggets tråkig- och ointressanthet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 26 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2009 Vet ärligt talat inte vad jag vill ha sagt där.. Tror nämligen att jag äter frukost antingen direkt när jag vaknar eller efter att jag har suttit vid datorn i några timmar. Aja... Här kommer en bild på en sömnig på en katt som symboliserar det här inläggets tråkig- och ointressanthet. Du verkligen öser med katterna ikväll? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts