SimonJ Skrivet 25 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2009 (redigerad) Hejsan! Ska sälja några spel jag ALDRIG spelar längre för att få råd med ett PSP som jag längtar så mycket efter, jag sålde min förra PSP för att köpa Xbox 360 i April 2008 men ångrar mig fantastiskt mycket nu... Så går det lätt att bli av med spel på Blocket.se? Det jag ska sälja är: Halo 3, Dead Rising, Crackdown, Table Tennis och Gears of War Special Edition till Xbox 360 GTA IV, S.T.A.L.K.E.R. Shadow of Chernobyl, Fallout 2, The Elder Scrolls III: Morrowind GOTY Edition, Max Payne 2: The Fall of Max Payne, Ultimate Spiderman och Gangland på PC Och True Crime: Streets of L.A. och Just Cause på PS2. Hur mycket pengar är alla dom där spelen värda tillsammans? Är det möjligt att få ihop några hundra i alla fall? Redigerad 25 november, 2009 av SimonJ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 25 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2009 Många spel finns på både Blocket och Tradera. Kolla vad andra tar för spelen och sätt ut de för liknande. Har igen erfarenhet, men får en känsla av att det är större chans att tjäna lite på det om du går via Tradera. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 25 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2009 Ring och fråga vad GAME tar för dom, lägg på 300kr~ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 25 november, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 november, 2009 Många spel finns på både Blocket och Tradera. Kolla vad andra tar för spelen och sätt ut de för liknande. Har igen erfarenhet, men får en känsla av att det är större chans att tjäna lite på det om du går via Tradera. Hmm...okej, tycker att det ser ut som att dom säljer spel mycket dyrare på Blocket än vad dom egentligen är värda? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 25 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2009 Precis som Mathias säger så ska du alltid kolla vad dina "konkurenter" på internet tar för samma vara. Folk väljer i regel alltid det billigaste alternativet, men on ditt spel har mindre repor, fräschare fodral med mindre skador så kan de välja att köpa av just dig även om du kräver mer pengar. Så om du har gamla spel som fortfarande ser relativt nya ut så ska du framhäva det! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 25 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2009 Ring och fråga vad GAME tar för dom, lägg på 300kr~ Ger för dem tänker du väl? Annars får man betala cirkus 900 kr Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 25 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2009 Många spel finns på både Blocket och Tradera. Kolla vad andra tar för spelen och sätt ut de för liknande. Har igen erfarenhet, men får en känsla av att det är större chans att tjäna lite på det om du går via Tradera. Right on. Säljer alltid mina spel där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 26 november, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 november, 2009 Kom på en sak till: Hur ska man sälja spelen? Varje spel för sig eller sälja hela skiten för ett pris? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 26 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2009 Kom på en sak till: Hur ska man sälja spelen? Varje spel för sig eller sälja hela skiten för ett pris? Var för sig. Ingen kommer vilja ha ALLA spel i "paketet" och därför säkert inte heller vilja betala extra för att få med dessa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 26 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2009 Var för sig. Ingen kommer vilja ha ALLA spel i "paketet" och därför säkert inte heller vilja betala extra för att få med dessa. +1 Men du behöver ju inte lägga ut en annons för varje spel! Du kan ju ta ett foto på alla spel som du tänker sälja och sälja spelen individuellt i alla fall Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 26 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2009 Lägg ut alla som en annons, sätt listpriset på 20:- om det nu är ditt lägsta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 26 november, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 november, 2009 Var för sig. Ingen kommer vilja ha ALLA spel i "paketet" och därför säkert inte heller vilja betala extra för att få med dessa. Okej, då vet jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts