Jump to content

Köpdags: Trådlöst tangentbord

Wu Zi Mu
 Share

Recommended Posts

Nu kommer nästa bit av den ultimata filmutrustningen i vardagsrummet, tangentbordet (+mus).

Med andra ord, tangentbordet ska användas till en HTPC i vardagsrummet, så det ska vara litet & smidigt.

Det ska så klart vara trådlöst, med Bluetooth, då IR är väldigt kräset med hur man siktar.

Det måste ha:

• Touchpad (eller nån sorts mus)
  • Svensk layout
  • Trådlöst (Bluetooth)

Sen ska det även vara litet, gärna utan numpad.

Det bör ha:
    • Bakgrundsbelysning (helst över hela tangetbordet)

------------------------------------------------------------------

Jag har hittat några som verkar helt ok:

[*]

Logitech diNovo Edge

[*]

Logitech diNovo Mini

Jag har läst en hel del plus med diNovo Mini, dock en del minus också. Är det någon här som faktiskt äger en sån?

En åsikt från en forumit skulle göra mycket.

diNovo Edge har jag också hört en del gott om, utan Mini's minus. Däremot är Mini betydligt mycket mindre. Man skriver med smstummarna!

Någon som äger en diNovo Edge? Samma som på Mini, en forumits åsikt skulle göra mycket.

Edge underst, och Minin på. Imponerande litet tangentbord.

011_1139678_2.jpg

OBS:

Detta behöver ni inte tipsa om, då jag uteslutit det pga det är väldigt plastigt.

Ione Scorpius P20 - Wireless

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

polaren och syrran har edge. Mycket skönt tangentbord, det är ett flat(laptop tangenter), touchplattan har inbyggd scroll och det finns en volymslider och annat mys på den. Har själv funderat skarpt på att skaffa ett då mitt vanliga börjar bli gammalt, men har inte hittat någon mus som jag kan ha till.

Tack så mycket, lät väldigt gott om den. Lär nog bli den. Hoppas kunna fara in till stan imorgon och kika om den finns att testa nånstans.

Logitech diNovo Edge är ju överlägset bäst.

Har du några erfarenheter av den? Äger, testat eller så?

Jag skulle kört på Mini eftersom det är mer som en fjärrkontroll.

Jajjemän, drömstorleken. Men tyvärr har den så många barnsjukdomar så jag vet inte om jag klarar av att ha den.

Man kommer ju trots allt soffsurfa med den, och då kan det bli grymt jobbigt om den fryser till då och då.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor