Vice. Skrivet 25 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2009 Riktigt grymt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flaskan Skrivet 25 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2009 Är det bara jag som tycker att det går snabbare, eller inbillar jag mig? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 25 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2009 (redigerad) Forbidden You do not have permission to access this document. Web Server at gtasajten.com Kommer upp när jag försöker posta i MFG-forumet. Efteråt kommer jag inte in på sajten alls under ~10 min. Redigerad 25 november, 2009 av Mathias Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 25 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2009 Är det bara jag som tycker att det går snabbare, eller inbillar jag mig? Jag håller med. Vet inte om det bara är inbillning, man vill ju att det ska vara en förbättring. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 25 november, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 november, 2009 Forbidden You do not have permission to access this document. Web Server at gtasajten.com Kommer upp när jag försöker posta i MFG-forumet. Efteråt kommer jag inte in på sajten alls under ~10 min. Vad försöker du posta egentligen? Flera av dina inlägg har stoppats med statusen "Spam: Adult" Att du får upp "forbidden" tyder på att du blivit blockerad av Mod Security, en av många säkerhetslösningar på den nya servern. Gör du samma sak flera gånger på raken får du en penalty (blockering i några minuter). Jag ska försöka byta ut "forbidden"-sidan mot en lite mer informativ sida inom kort. Eventuellt måste regeln för "Spam: Adult" tas bort. Det beror lite på hur aggressiv den är. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 25 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2009 (redigerad) Vad försöker du posta egentligen? Flera av dina inlägg har stoppats med statusen "Spam: Adult" Att du får upp "forbidden" tyder på att du blivit blockerad av Mod Security, en av många säkerhetslösningar på den nya servern. Gör du samma sak flera gånger på raken får du en penalty (blockering i några minuter). Jag ska försöka byta ut "forbidden"-sidan mot en lite mer informativ sida inom kort. Eventuellt måste regeln för "Spam: Adult" tas bort. Det beror lite på hur aggressiv den är. Jag försökte quota Sweden Rocks första bandsläpp. http://www.swedenrock.com/index.cfm?pg=1&pr=0 Är det någon "Arga mammor mot..."-förening som gjort "Spam: Adult"-skyddet och vill skydda oss från detta onödiga ont som hårdrocken är? Redigerad 25 november, 2009 av Mathias Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 25 november, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 november, 2009 Forumet är snabbare än tidigare, tydligen märkbart snabbare också Det handlar om en förbättring på upp till ca 0.4 sekunder (medelsnitt kanske 0.2-0.3). wall of text ... slutligen ... wall of text Fasen vad lågt! Vi vet nog alla vad du tänkt på här! Smuggla in sexistiska ord på det sättet. Jag saknar ord... Får nog ta och se över de där reglerna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flaskan Skrivet 25 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2009 Forumet är snabbare än tidigare, tydligen märkbart snabbare också Det handlar om en förbättring på upp till ca 0.4 sekunder (medelsnitt kanske 0.2-0.3). Fasen vad lågt! Vi vet nog alla vad du tänkt på här! Smuggla in sexistiska ord på det sättet. Jag saknar ord... Får nog ta och se över de där reglerna. Hahahaha. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 25 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2009 Jag fick samma sak som Mathias, fast jag försökte inte posta någonting. Besökte bara Varddagssnack och sedan ville jag ut ur den tråden när forumet abrupt stoppade mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 25 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2009 Jag fick samma sak som Mathias, fast jag försökte inte posta någonting. Besökte bara Varddagssnack och sedan ville jag ut ur den tråden när forumet abrupt stoppade mig. Samma här fast från träningstråden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flaskan Skrivet 25 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2009 Har funkat helt normalt för mig hela dagen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 25 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2009 Sådär blir det! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 25 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2009 Forumet är snabbare än tidigare, tydligen märkbart snabbare också Det handlar om en förbättring på upp till ca 0.4 sekunder (medelsnitt kanske 0.2-0.3). Fasen vad lågt! Vi vet nog alla vad du tänkt på här! Smuggla in sexistiska ord på det sättet. Jag saknar ord... Får nog ta och se över de där reglerna. Du vet att det inte är likt mig, jag lovar att detta aldrig kommer att ske igen! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 25 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2009 Forbidden You do not have permission to access this document. Web Server at gtasajten.com Kommer upp när jag försöker posta i MFG-forumet. Efteråt kommer jag inte in på sajten alls under ~10 min. Jag får samma sak när jag försöker posta kedjan i EPYC. Den innehåller många fula ord och lite barnförbjudet material men vafan, det här är ju bara löjligt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 25 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2009 Arga Forumiter Mot Spam: Adult kräver att skyddet plockas bort med omedelbar verkan! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 25 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2009 Arga Forumiter Mot Spam: Adult kräver att skyddet plockas bort med omedelbar verkan! What he said! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 25 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2009 Inställer mig i denna muntra skara av upprorsmakare. Nej till censur! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 25 november, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 november, 2009 Alla antispamregler har stängts av. Jag tror det blir bättre så än att spärra enstaka antispamregler (ganska lång lista). Det finns även några andra regler som triggats under dagen, bland annat för elakheter som Cross-site scripting och Malware. Om ni får upp forbidden-sidan igen är jag mycket intresserad av att veta detta. Ska också meddela att jag tänker göra några databasoptimeringar (som jag inte hann med igår). Forumet kan därför dyka lite då och då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 26 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2009 Underbart! Märkbar skillnad enligt mig, eller så är det bara nått som jag har fått för mig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 26 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2009 (redigerad) Alla antispamregler har stängts av. Jag tror det blir bättre så än att spärra enstaka antispamregler (ganska lång lista). Det finns även några andra regler som triggats under dagen, bland annat för elakheter som Cross-site scripting och Malware. Om ni får upp forbidden-sidan igen är jag mycket intresserad av att veta detta. Ska också meddela att jag tänker göra några databasoptimeringar (som jag inte hann med igår). Forumet kan därför dyka lite då och då. Betyder det att man nu kan posta i två trådar utan att behöva vänta i 60 sekunder? EDIT: Flood control is enabled on this board, please wait 40 seconds before replying or posting a new topic. Nej tydligen inte Redigerad 26 november, 2009 av Renard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts