Jump to content

Avinstallering av drivrutin fungerar ej.

kicken
 Share

Recommended Posts

Det är så att jag vill avinstallera min touchpad eller rättare sagt drivrutinen för touchpad. Men varenda gång jag avinstallerar den så kräver den omstart och när jag väl startat om den kommer det istället upp ett meddelande att jag installerat den. Hur kommer det sig och varför? Vad ska jag göra för att få den avinstallerad? Har ingen cd i cd-läsaren och har provat att installera om drivrutinen för att sedan avinstallera den. Fungerar ej. So, what to do?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är så att jag vill avinstallera min touchpad eller rättare sagt drivrutinen för touchpad. Men varenda gång jag avinstallerar den så kräver den omstart och när jag väl startat om den kommer det istället upp ett meddelande att jag installerat den. Hur kommer det sig och varför? Vad ska jag göra för att få den avinstallerad? Har ingen cd i cd-läsaren och har provat att installera om drivrutinen för att sedan avinstallera den. Fungerar ej. So, what to do?

Varje gång du avinstallerar den så installerar Windows den atuomatiskt. Men är det så att du inte vill använda den så ska det finnas ett alternativ för att stänga av den i Windows mus alternativ som finns i kontrollpanelen. Annars så kan du ju bara i enhetes hanteraren istället för att avinstaller så välj avaktivera!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varje gång du avinstallerar den så installerar Windows den atuomatiskt. Men är det så att du inte vill använda den så ska det finnas ett alternativ för att stänga av den i Windows mus alternativ som finns i kontrollpanelen. Annars så kan du ju bara i enhetes hanteraren istället för att avinstaller så välj avaktivera!

Var i enhetshanteraren avaktiverar jag den? Har gått in i enhetshanteraren och hittat musen, men vet ej vart jag ska trycka. Jag hittar då inget.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du kollade i mus alternativen också?

Då vet jag inte mycket mer. Det kanske går om du laddar ner dom senaste drivrutinerna OCH mjukvaran som tillhör, till min IBM T60 så kan jag ladda ner mjukvara som tillåter mig stänga av touchpad.

Eller om du vill betala: No Touchpad

Haha, herregud. Laddade ner trialversionen av No Touchpad och när jag disabla via den så fungerade touchpaden fortfarande.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor