Foo Skrivet 17 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2009 Hej, vad försvinner om jag installerar riktiga Windows 7 över en Windows 7 RC (Beta)? Försvinner det som finns i Download mappen? Behöver alla program som ligger på C:\ ominstalleras? Behöver grafikdrivrutiner ominstalleras? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 17 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2009 (redigerad) Du menar uppgradera från RC till RTM? Filer i Download mappen stannar troligtvis kvar, vissa program kanske slutar fungera eftersom dll filerna förändras under uppgraderingen? (Är dock inte säker). Detta gäller även drivrutiner. Hade jag varit du så hade jag flyttat över alla de viktiga filerna på USB, formaterat om C och installerat en ny fräsch Microsoft Windows 7 Ultimate November 2009 installation. Redigerad 17 november, 2009 av Tux Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 19 november, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 november, 2009 Du menar uppgradera från RC till RTM? Filer i Download mappen stannar troligtvis kvar, vissa program kanske slutar fungera eftersom dll filerna förändras under uppgraderingen? (Är dock inte säker). Detta gäller även drivrutiner. Hade jag varit du så hade jag flyttat över alla de viktiga filerna på USB, formaterat om C och installerat en ny fräsch Microsoft Windows 7 Ultimate November 2009 installation. Jag sparade allt viktigt, men den sparar även själv allt det gamla i en "windows_old" så ni vet! Angående Windows 7 Ultimate så får jag Proffessional från skolan gratis (hur många licencer som helst ^^) så det får bli den. Vad är annars skillnaden med Ultimate? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 19 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 november, 2009 Jag sparade allt viktigt, men den sparar även själv allt det gamla i en "windows_old" så ni vet! Angående Windows 7 Ultimate så får jag Proffessional från skolan gratis (hur många licencer som helst ^^) så det får bli den. Vad är annars skillnaden med Ultimate? Skulle tro det är samma med Vista Home Premium Home Basic etc. Att det följer med olika verkstug som Ultimate kanske har alla funktioner som dem andra Windows 7 versionerna har. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 19 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 november, 2009 Bättre att välja att formatera hårddisken så man blir av med allt gammalt skit (du kan välja det när du väljer vilken disk du ska lägga in de på, finns nån More Options knapp eller liknande) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts