Karatemorfar Skrivet 19 januari, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 januari, 2010 Flera analyser har satt riktkursen på Aoil till 170;- och den ligger nu på 115-117, bara så du vet.. Oh. Då får jag snabba mig då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 21 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2010 Nu får gärna avanzas brev komma på posten så jag kan skicka in det och få mitt konto aktiverat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 21 januari, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 januari, 2010 Nu får gärna avanzas brev komma på posten så jag kan skicka in det och få mitt konto aktiverat. Jag gav upp efter tio dagar. Gå in på menyn "Blankettcenter" eller nått sånt, och skriv ut "handels och depåkonto", skicka in med posten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 23 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 23 januari, 2010 Jag gav upp efter tio dagar. Gå in på menyn "Blankettcenter" eller nått sånt, och skriv ut "handels och depåkonto", skicka in med posten. lol. Fick mitt igår, en dag efter registrering. Måste haft o göra med adress utomlands för din del. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 2 februari, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2010 Hur går det för dig StellHell? Har du börjat handla något än? Hur ser det ut för dig FerkurZ? Fortfarande Aoil som gäller eller? Tänkte börja handla imorgon kväll! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 2 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2010 (redigerad) Hur går det för dig StellHell? Har du börjat handla något än? Hur ser det ut för dig FerkurZ? Fortfarande Aoil som gäller eller? Tänkte börja handla imorgon kväll! Aoil ligger och trampar några kronor över mitt snittpris (109,5) men jag tror de kommer ta fart snart, dessutom så är det ju långsiktigt (iaf 2-3 år) =) Funderar på att sälja astrazenca, efter de gett utdelning (imorgon) och köpa meda istället. Redigerad 2 februari, 2010 av FerkurZ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 2 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2010 Hur går det för dig StellHell? Har du börjat handla något än? Hur ser det ut för dig FerkurZ? Fortfarande Aoil som gäller eller? Tänkte börja handla imorgon kväll! Kontot är aktiverat och pengar överförda. Rådslår med min svåger som håller på med handel och luskammar experternas kommentarer om vad man ska köpa. Är lite kluven på hur långsiktig jag vill vara och om jag ska satsa på något kortsiktigt och högrisk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 3 februari, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2010 Aoil ligger och trampar några kronor över mitt snittpris (109,5) men jag tror de kommer ta fart snart, dessutom så är det ju långsiktigt (iaf 2-3 år) =) Funderar på att sälja astrazenca, efter de gett utdelning (imorgon) och köpa meda istället. Det låter fortfarande bra. Ska sätta mig ikväll och läsa igenom allt. Har du några andra tips på bra aktier? Kontot är aktiverat och pengar överförda. Rådslår med min svåger som håller på med handel och luskammar experternas kommentarer om vad man ska köpa. Är lite kluven på hur långsiktig jag vill vara och om jag ska satsa på något kortsiktigt och högrisk. Har häller inte riktigt bestämt mig hur långsiktigt jag vill satsa. Jag har ju ändå dessa pengar bara liggandes, så då kan de väl egentligen bara ligga och förhoppningsvist växa. Har du kommit fram till vilka aktier du ska köpa? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 3 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2010 Kontot är aktiverat och pengar överförda. Rådslår med min svåger som håller på med handel och luskammar experternas kommentarer om vad man ska köpa. Är lite kluven på hur långsiktig jag vill vara och om jag ska satsa på något kortsiktigt och högrisk. Dela upp det då, 75/25 50/50 w/e, så har man någon typ av stabilitet att falla tillbaka på. Det låter fortfarande bra. Ska sätta mig ikväll och läsa igenom allt. Har du några andra tips på bra aktier? ABB tror jag är intressanta på sikt, det har dock börjat ryktas om kartellverksamhet (igen) så de kanske får punga ut med böter(igen). Fast jag vet inte om det kommer påverka kursen så mycket, isf lär det ju bli köpläge. Annars forsätter jag propsa för Aoil. Men läs på och skaffa en egen soild uppfattning, jag vill inte att du ska komma å kräva mig på 70k Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 3 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2010 Dela upp det då, 75/25 50/50 w/e, så har man någon typ av stabilitet att falla tillbaka på. Självfallet, blir 10.000 i fem olika företag. 1 Högrisk, 2 mellanrisk och 2 lågrisk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 4 februari, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2010 (redigerad) Självfallet, blir 10.000 i fem olika företag. 1 Högrisk, 2 mellanrisk och 2 lågrisk. Tänkte väl. Dela gärna med dig när du valt. Runkig dag, omx -1,9% och DJ -1,7% och mina aktier står nästan på plus minus noll. jävla grekland! Redigerad 5 februari, 2010 av FerkurZ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 2 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2010 Bump! Nu när FI har infört en bolånegräns på max 85% av köpesumman måste jag spara ihop sisådär 150 000-225 000 innan jag kan flytta ut Hade tänkt lägga undan kanske 8000-10000 varje månad, är det fonder som gäller då? Vill ha så bra avkastning som möjligt på kort sikt (mellan 6 månader och ett år). Högrisk eller lågrisk? Har handelsbanken om det spelar roll. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 3 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 3 augusti, 2010 Har börjat fundera om man inte skulla lägga lite penar på aktier i något teknikföretag (intel, amd etc). Hur går man tillväga? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 3 augusti, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 augusti, 2010 Jag la ner allt vad som gällde aktier. Orkade inte sätta mig in i allt. Men nu har jag i alla fall funderat på fonder. Jag har 30.000 som bara ligger på mitt sparkonto i Swedbank. Jag har ingen användning alls för dessa pengar just nu, eller en tid framöver, så vart borde jag lägga dessa? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 4 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2010 Skulle sätta mina cash i prosperity, men nu verkar det som dom inte kommer börsnoteras. Satte 50.000:- på BRIC, får hoppas på bra avkastning inom ett år. Blir det ett bra år så är det inte omöjligt att jag låter dom ligga på hög i en 2-4 års period med ett tak på 200.000 efter 4 år. Wish me luck. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 16 augusti, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2010 Jag la ner allt vad som gällde aktier. Orkade inte sätta mig in i allt. Men nu har jag i alla fall funderat på fonder. Jag har 30.000 som bara ligger på mitt sparkonto i Swedbank. Jag har ingen användning alls för dessa pengar just nu, eller en tid framöver, så vart borde jag lägga dessa? Frågar igen om någon har ett tips. Dom där 30k kommer nog utökas till 50k istället. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 16 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2010 Frågar igen om någon har ett tips. Dom där 30k kommer nog utökas till 50k istället. Premieobligationer? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 16 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2010 Frågar igen om någon har ett tips. Dom där 30k kommer nog utökas till 50k istället. Har tjänat 130:- sen den 9:e augusti på mina högriskfonder. Fint att se att pengarna iaf växer lite. BRIC på avanza om du är intresserad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 17 augusti, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2010 Har tjänat 130:- sen den 9:e augusti på mina högriskfonder. Fint att se att pengarna iaf växer lite. BRIC på avanza om du är intresserad. Ouch, det var fan bra. Har du lagt in mycket pengar då eller? Hade sånt jävla problem med Avanza sist, men kan väl ge det ett försök till. Det finns inte högrisk inom bankerna? (swedbank) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 9 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2011 Köpläge som heter duga Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts