Jump to content

Hjälp om nytt Grafikkort :D!

Lajban
 Share

Recommended Posts

Tjenamors, kan absolut nada om datorers uppbygnad, och behöver en del hjälp med att köpa ett nytt grafikkort då det vore trevligt att kunna lira spel över tetriskvalitén med mitt nuvarande NVIDIA GeForce 6600. För övrigt så har jag Windows XP, Intel® Core2 Duo CPU E8500 @ 3.16GHz, och 2 GB RAM, om det hjälper till att.. Hjälpa till? :) .

Vill kunna lira spel som CoD4 Moden Warfare 2 och Assassins Creed Ettan och ev. 2an om möjligt.

Budget är väl runt 1700-2500 kr.

Tack på förhand!<3

PS: Ni får jättegärna förklara som om jag vore 5 år, jag som inte vet ett skvatt :D:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tjenamors, kan absolut nada om datorers uppbygnad, och behöver en del hjälp med att köpa ett nytt grafikkort då det vore trevligt att kunna lira spel över tetriskvalitén med mitt nuvarande NVIDIA GeForce 6600. För övrigt så har jag Windows XP, Intel® Core2 Duo CPU E8500 @ 3.16GHz, och 2 GB RAM, om det hjälper till att.. Hjälpa till? :D .

Vill kunna lira spel som CoD4 Moden Warfare 2 och Assassins Creed Ettan och ev. 2an om möjligt.

Budget är väl runt 1700-2500 kr.

Tack på förhand!<3

PS: Ni får jättegärna förklara som om jag vore 5 år, jag som inte vet ett skvatt :):o

(EDIT!) Har tydligen 3 GB RAM och inte 2 haha :), också 1000w. inte 2500 =P

Redigerad av Lajban
Länk till kommentar
Dela på andra sidor