Lajban Skrivet 15 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2009 Tjenamors, kan absolut nada om datorers uppbygnad, och behöver en del hjälp med att köpa ett nytt grafikkort då det vore trevligt att kunna lira spel över tetriskvalitén med mitt nuvarande NVIDIA GeForce 6600. För övrigt så har jag Windows XP, Intel® Core2 Duo CPU E8500 @ 3.16GHz, och 2 GB RAM, om det hjälper till att.. Hjälpa till? . Vill kunna lira spel som CoD4 Moden Warfare 2 och Assassins Creed Ettan och ev. 2an om möjligt. Budget är väl runt 1700-2500 kr. Tack på förhand!<3 PS: Ni får jättegärna förklara som om jag vore 5 år, jag som inte vet ett skvatt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 15 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2009 Är det en färdigbyggd dator från t.ex. Fujitsu-Siemens eller HP? Om det är fallet är dina val mycket begränsade pga. nätaggregatet och eventuell utrymme i chassit. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajban Skrivet 16 november, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 november, 2009 Custombuggd från komplett, nätaggregat: 10 Ampere, 250 Volt, gott om plats i chassit! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 16 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2009 kicka i 2 GB RAM till när du ändå är igång. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 16 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2009 Custombuggd från komplett, nätaggregat: 10 Ampere, 250 Volt, gott om plats i chassit! 2500W ?!? Vi vill snarare veta wattantal än volt och Ampere. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 16 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2009 2500W ?!? Vi vill snarare veta wattantal än volt och Ampere. Fast vad jag har hört så kan man inte heller stirra sig blind på antalet Watt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajban Skrivet 16 november, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 november, 2009 2500W ?!? Vi vill snarare veta wattantal än volt och Ampere. Vill minnas att jag skrev att jag inte vet ett skvatt om vad jag snackar om ! Men ja 2500W.. Tydligen?;D Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 16 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2009 Fast vad jag har hört så kan man inte heller stirra sig blind på antalet Watt. men det är väl det som oftast ger en fingervisning men har också hört det du säger. Hurvida det stämmer eller ej vet inte jag. 2500w har du rätt säkert inte! Körde bara p=I*U men tror inte det fungerar så Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajban Skrivet 16 november, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 november, 2009 (redigerad) Tjenamors, kan absolut nada om datorers uppbygnad, och behöver en del hjälp med att köpa ett nytt grafikkort då det vore trevligt att kunna lira spel över tetriskvalitén med mitt nuvarande NVIDIA GeForce 6600. För övrigt så har jag Windows XP, Intel® Core2 Duo CPU E8500 @ 3.16GHz, och 2 GB RAM, om det hjälper till att.. Hjälpa till? . Vill kunna lira spel som CoD4 Moden Warfare 2 och Assassins Creed Ettan och ev. 2an om möjligt. Budget är väl runt 1700-2500 kr. Tack på förhand!<3 PS: Ni får jättegärna förklara som om jag vore 5 år, jag som inte vet ett skvatt (EDIT!) Har tydligen 3 GB RAM och inte 2 haha , också 1000w. inte 2500 =P Redigerad 16 november, 2009 av Lajban Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 16 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2009 Ta en bild på/skriv av nätaggregatets klisterlapp/logo/modellnamn. Märke och modell vill vi (jag) veta. Eftersom du sa 1000W (vilket jag betvivlar starkt med tanke på övriga system), är det ett Corsair HX1000? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts