Jump to content

Renovering av chassi!

FoxtroT
 Share

Recommended Posts

Hejhej!

Längesen man skrev här på Gtasajten.

Aja, som ni kanske har förståt som har jag gjort ett projekt på mitt chassi eftersom det såg så himla fult ut innan, och kablarna hängde överallt och liknande.

OBS, det tog enbart 4dagar att göra om det helt, så det är inte direkt nått "WOOOW" chassi. Så förvänta er inte för mycket, mitt enda mål var att piffa upp det lite inför Dreamhack Winter :P

Mycket bilder blir det med!

Dator spec.

Core 2 Quad Q6700 @ 2.9Ghz

4096mb @ 910mhz

Nvidia 285 GTX 1Gb OC

Creative X-fi

Asus P5K-SE

2x 500Gb

3x120mm

2x80mm

Kringutrustning

Razer Tarantula + lampan

Razer Deathadder

Steelseries matta

Samsung 226BW 22" 2ms

ProLite 19"

Icemat black

-------------

Chassit var från början nått random skit skulle jag gissa på, stod inget direkt märke på det heller så.

Här är lite bilder på hur det såg ut när jag bestämde mig för att göra iordning det. Fyfan, hur kunde jag ha det såhär? B)

Lägg märke till kablarna. Holy mother of god!

54886633_1137542_0.jpg

95088208_1137542_1.jpg

17675783_1137542_2.jpg

56265160_1137542_3.jpg

10689083_1137542_4.jpg

Börjat Plocka ur lite delar.

85110638_1137542_5.jpg

Mina Älsklingar, kan tyvärr inte köra SLi då korten har olika kärnor, en G80 och en G92 B)

8800Ultrat (svarta) hade min kusin överhettat, så lodet hade smält på kretskortet, så jag fick det av honom. :)

Men det fixade man enkelt genom att plocka bort hela kylningen, lägga kortet uppochner på en ugnsplåt, och sen in i ugnen i 8minuter på 182 grader celcius. Funkade klockrent sen! Hehe. Låter sjukt men går det när ni överhettat det så KAN det funka efteråt.

54737650_1137542_6.jpg

Allt urplockat, nu ska det svarta maskeras, sen ska det sprutas mattsvart!

20740017_1137542_7.jpg

Så såg fronten ut! Den ska lackas blankvit, så det skär snyggt till mattsvarta chassit sen.

54485213_1137542_8.jpg

Chassit lackerat! Inga rinningar eller nått! B) Perfekt!

75903433_1137542_9.jpg

Fronten lackerad, och ganska mycket grejer i chassit.

Jag har även borrat ut större hål så man kan dra kablarna direkt bakom moderkortsplåten.

24727707_1137542_10.jpg

Bättre bild på fronten! Tyckte klibborna satt bra där med B)

Skär sig lite, det gillar jag! Och Ettan white lite i hörnet med B)

30288708_1137542_11.jpg

Innuti, inte helt färdigt med kabeldragningen!

41528825_1137542_12.jpg

Lackat fläktkontrollen i samma färg som chassit (mattsvart)

71754234_1137542_13.jpg

Jämför hur den såg ut innan:

56265160_1137542_3.jpg

En lite teaser på hur det blev med fläktarna. Jag personligen gillar inte när det lyser i massa olika färger och shit. Så jag tänkte kanske skaffa vita dioder istället (riktigt vita). Kan nog bli bra.

83922650_1137542_15.jpg

30734393_1137542_16.jpg

99055164_1137542_17.jpg

Så blev det tillslut.

Det jag gjorde för att fåbort kablarna mer och mer var, borra hål vid nätagget, och drog alla kablar bakom moderkortsplåten.

Vände hårdiskarna åt andra hållet, så det inte sticker ut några kablar.

Tog bort resetknappen (hade aldrig användt den under 3 års tid, och tröck på en klibba för hålet.

Och självklart massa småsaker, det tog en stund så att säga.

Ångrar dock att jag inte lackade nätagget med.

Så, blev det bättre än innan? B)

Redigerad av FoxtroT
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hejhej!

Längesen man skrev här på Gtasajten.

Aja, som ni kanske har förståt som har jag gjort ett projekt på mitt chassi eftersom det såg så himla fult ut innan, och kablarna hängde överallt och liknande.

OBS, det tog enbart 4dagar att göra om det helt, så det är inte direkt nått "WOOOW" chassi. Så förvänta er inte för mycket, mitt enda mål var att piffa upp det lite inför Dreamhack Winter :P

Mycket bilder blir det med!

Dator spec.

Core 2 Quad Q6700 @ 2.9Ghz

4096mb @ 910mhz

Nvidia 285 GTX 1Gb OC

Creative X-fi

Asus P5K-SE

2x 500Gb

3x120mm

2x80mm

Kringutrustning

Razer Tarantula + lampan

Razer Deathadder

Steelseries matta

Samsung 226BW 22" 2ms

ProLite 19"

Icemat black

-------------

Chassit var från början nått random skit skulle jag gissa på, stod inget direkt märke på det heller så.

Här är lite bilder på hur det såg ut när jag bestämde mig för att göra iordning det. Fyfan, hur kunde jag ha det såhär? B)

Lägg märke till kablarna. Holy mother of god!

Börjat Plocka ur lite delar.

Mina Älsklingar, kan tyvärr inte köra SLi då korten har olika kärnor, en G80 och en G92 B)

8800Ultrat (svarta) hade min kusin överhettat, så lodet hade smält på kretskortet, så jag fick det av honom. :)

Men det fixade man enkelt genom att plocka bort hela kylningen, lägga kortet uppochner på en ugnsplåt, och sen in i ugnen i 8minuter på 182 grader celcius. Funkade klockrent sen! Hehe. Låter sjukt men går det när ni överhettat det så KAN det funka efteråt.

Allt urplockat, nu ska det svarta maskeras, sen ska det sprutas mattsvart!

Så såg fronten ut! Den ska lackas blankvit, så det skär snyggt till mattsvarta chassit sen.

Chassit lackerat! Inga rinningar eller nått! B) Perfekt!

Fronten lackerad, och ganska mycket grejer i chassit.

Jag har även borrat ut större hål så man kan dra kablarna direkt bakom moderkortsplåten.

Bättre bild på fronten! Tyckte klibborna satt bra där med B)

Skär sig lite, det gillar jag! Och Ettan white lite i hörnet med B)

Innuti, inte helt färdigt med kabeldragningen!

Lackat fläktkontrollen i samma färg som chassit (mattsvart)

Jämför hur den såg ut innan:

En lite teaser på hur det blev med fläktarna. Jag personligen gillar inte när det lyser i massa olika färger och shit. Så jag tänkte kanske skaffa vita dioder istället (riktigt vita). Kan nog bli bra.

Så blev det tillslut.

Det jag gjorde för att fåbort kablarna mer och mer var, borra hål vid nätagget, och drog alla kablar bakom moderkortsplåten.

Vände hårdiskarna åt andra hållet, så det inte sticker ut några kablar.

Tog bort resetknappen (hade aldrig användt den under 3 års tid, och tröck på en klibba för hålet.

Och självklart massa småsaker, det tog en stund så att säga.

Ångrar dock att jag inte lackade nätagget med.

Så, blev det bättre än innan? B)

Grymt, mycket snyggare än innan. Snyggt jobb, men att du inte provade att att fixa tak fläkt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Grymt, mycket snyggare än innan. Snyggt jobb, men att du inte provade att att fixa tak fläkt?

Tackar! :)

Jag hade planer på att höja benen nnån centimeter, och ha en 80mm fläkt med damskydd som blåste frisk luft rakt in i grafikkortsfläkten. Men det är bara idéer en så länge. blir väl att bygga om ytterliggare när jag byter fläktar sen :D

Sjukt snyggt vad skulle du tänkas kunna ge för chassit(A)

Tackar! Är tyvärr inte till salu för tillfället!

Om det var de du menade alltså! :)

Redigerad av FoxtroT
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tackar! :)

Jag hade planer på att höja benen nnån centimeter, och ha en 80mm fläkt med damskydd som blåste frisk luft rakt in i grafikkortsfläkten. Men det är bara idéer en så länge. blir väl att bygga om ytterliggare när jag byter fläktar sen :D

Coolt, Men då hade du nästan varit tvungen att lägga till damm filter. Fan, du borde nästan köpa ett fulltower som bara består för metal (ett enkelt chassi) och sedan måla om och modifiera. Du skulle vinna på det!

Vill också göra det men har ingen direkt arbetsbänk för det.. :)

Redigerad av Alle090
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Coolt, Men då hade du nästan varit tvungen att lägga till damm filter. Fan, du borde nästan köpa ett fulltower som bara består för metal (ett enkelt chassi) och sedan måla om och modifiera. Du skulle vinna på det!

Vill också göra det men har ingen direkt arbetsbänk för det.. :w000t:

Skrev med det!

Mm, är sugen på det faktiskt, eller bygga ett helt nytt chassi, med hjälp av gammla chassin jag har liggandes :)

arbetsbänk behövs inte, jag använde mitt vanliga tv bord :D

Bra jobbat! Kul med lite andra typer av trådar i denna forumdelen med! :D

Tack!

Ja eller hur! Lite synd att det finns få av dem här, då i alla fall jag tycker det är ganska intressant :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor