Panimala Skrivet 14 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2009 Det kan knappast vara svårt att införa Spotifylänkar, och visst skulle ett smart plugin fylla ett syfte, då spotifylänkar ofta används i musiktrådar! I mina exempel använder jag också Spotify-ikonen jag 'gjorde' i "mer smilisar"-tråden. EXEMPEL. http://open.spotify.com/track/1qyRX6xXvsmbxR6FEnVSv2 = http://img132.imageshack.us/img132/1027/54119707.png David Bowie - Heroes + Snyggt! - Svårkodat? Nu tror jag däremot att det kan vara komplicerat att "fetcha" informationen från Spotify så att man kan få låtnamn och så genom länken. Å andra sidan syns det ju på en gång när man klickar på länken i webläsaren? Samtidigt som Spotify öppnar länken alltså. Men det vore däremot väldigt enkelt att koda ett plugin som gör länkar som börjar på "http://open.spotify.com/..." att se ut såhär! http://img132.imageshack.us/img132/1027/54119707.pngSpotify + Enkelt, funkar! - Inte särskilt fullständigt Eller enklast, om än minst ambitiöst - lägg till Spotifysmileyn! http://img132.imageshack.us/img132/1027/54119707.png + Man kan enkelt lägga till den efter hyperlänk till egen beskrivning! - Göra det själv-momentet 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 14 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2009 Bravo! Jag skulle verkligen uppskatta en sån funktion. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flaskan Skrivet 14 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2009 Bravo! Jag skulle verkligen uppskatta en sån funktion. Håller med till 100%!. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 14 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2009 (redigerad) Jag har dålig koll på hur det fungerar med att implementera sådana saker till ett forum. Men det snygga exemplet (med artist och låt) tror jag är ganska enkelt att fixa. Det är just biten att få det att fungera med forumet jag inte har koll på. http://www.mashup.se/api/spotify-metadata-...lbum-och-sanger och http://cleanify.net Kanske kan vara till någon hjälp? Redigerad 14 november, 2009 av Mathias Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 14 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2009 Jag vill ha en IMDB smily också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 15 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2009 Att "fetcha" titelinformation blir nog lite för krångligt. Man får göra såhär: [spotify=1qyRX6xXvsmbxR6FEnVSv2]David Bowie - Heroes Alternativt att man använder "spotify:track:1qyRX6xXvsmbxR6FEnVSv2" som adress, så slipper man redigera adressen man får från spotify. Angående media-taggar, behöver vi fler än spotify & youtube? L_Voll nämnde IMDb. Itunes? Ju mer som kan taggas desto bättre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 16 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2009 Angående media-taggar, behöver vi fler än spotify & youtube? L_Voll nämnde IMDb. Itunes? Ju mer som kan taggas desto bättre. Voddler lär väl dyka upp rätt snart. Personligen skulle jag älska ett WoWHead-plugin för WoW-tråden men det är ju ett plugin som skulle användas av väldigt få. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 16 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2009 Angående media-taggar, behöver vi fler än spotify & youtube? L_Voll nämnde IMDb. Itunes? Ju mer som kan taggas desto bättre. Vet inte hur ofta det används, men vimeo.com taggar kanske? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 16 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2009 Last.fm? Facebook? Bilddagboken? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 17 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2009 Vet inte hur ofta det används, men vimeo.com taggar kanske? Isåfall, kanske Liveleak också? Videoembed är ett script till greasemonkey som funkar mycket bra annars! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 4 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2009 Tror nog inte att det är så svårt att fetcha låtinfon ändå. Facebook klarar av det ganska fort actually. Så det kan inte va världens kod o gå igenom. om man jämför med blogglänkning så går spotifylänkning (alltså hur fort jag får fram informationen) säkert 10 gånger snabbare. Med andra ord är det antagligen inte så mycket o leta fram. Då gäller det dock bara att skriva ihop det som gör taggarna till fina spotifylänkar. Och att lista ut exakt hur vi vill att dessa länkar ska se ut. Men det borde inte ta allt för lång tid om det finns någon duktig programmerare där ute.. Antagligen finns det säkert nåt smidigt plugin redan nånstans på nätet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
saffecool Skrivet 30 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2009 Detta är kanske vad som behövs? Decode Spotify URIs Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 2 januari, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2010 Spotify har tydligen ett metadata-API på följande sida; http://developer.spotify.com/en/metadata-api/overview/ Man kan få ut XML-data vilket gör processen mycket lätt. Problemet ligger fortfarande i hur det ska implementeras i forumet. Men jag tycker absolut det är något att undersöka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 25 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2010 *BUMP* Att "fetcha" titelinformation blir nog lite för krångligt. Man får göra såhär: [spotify=1qyRX6xXvsmbxR6FEnVSv2]David Bowie - Heroes Alternativt att man använder "spotify:track:1qyRX6xXvsmbxR6FEnVSv2" som adress, så slipper man redigera adressen man får från spotify. Angående media-taggar, behöver vi fler än spotify & youtube? L_Voll nämnde IMDb. Itunes? Ju mer som kan taggas desto bättre. YouTube, Spotify och IMDb låter som de mest användbara och det är nog en bra grund. Sedan så kan man senare lägga till fler om det behövs. Skulle man kunna göra något liknande system som det Minhembio har, där man kan skriva in en titel, eller en EAN-kod och sedan från en databas välja en film man har och lägga till den i ett personligt digitalt galleri? Detta skulle då kunna göras med spel, först och främst, och sedan även film. Eller ja, det beror på vad som är enklast att koda och vilket som har störst efterfrågan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 3 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 3 augusti, 2010 Och så här blev slutresultatet: Taggar för iTunes och IMDb kommer senare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 3 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 3 augusti, 2010 Ser skitbra ut! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 4 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2010 Det går inte få ut Artistnamn - Låttitel även på dom små länkarna? Känns lite tafatt att bara ha en låttitel då det finns oändligt många låtar som har samma namn av olika artister. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 4 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2010 Det går inte få ut Artistnamn - Låttitel även på dom små länkarna? Känns lite tafatt att bara ha en låttitel då det finns oändligt många låtar som har samma namn av olika artister. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 4 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2010 Total lycka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flaskan Skrivet 5 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2010 Ser grymt ut Hultan! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts