felshoe Skrivet 9 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2009 Jag vet att väldigt många har huvudvärk dagligen. När ni vaknar, i skolan, på bussen hem från skolan, och så vidare. När har ni huvudvärk? Hur irriterande är den? Vad gör ni för att bli av med den? Jag har aldrig haft huvudvärk, tro det eller ej. Jag ställde frågan i TROMS för ett ganska långt tag sedan, men fick inget vettigt svar så vitt jag kan minnas. Kan, i alla fall, vara hur bakfull, trött, stressad, hungrig och arg som helst, utan minsta huvudvärk. Har verkligen aldrig haft det! Är det någon annan här som har det så? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 9 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2009 Har en kompis som också säger att hon aldrig har huvudvärk. Jag får det om jag lyssnar på för hög musik/maskiner/oljud länge, eller om jag dricker dåligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 9 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2009 Sällan jag har huvudvärk men har haft huvudvärk sen jag tog sprutan. För att bli av med den tar jag en tablett. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SimonJ Skrivet 9 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2009 Jag lider verkligen av huvudvärk! Och jag har det flera gånger i veckan, brukar få det: Direkt jag vaknar, om jag är orolig, när jag kommer hem från skolan, i skolan, på helger när jag sitter vid datorn och av starka lukter. Jag kan heller inte bli av med den, så om jag har huvudvärk när jag vaknar är resten av dagen förstörd! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 9 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2009 Har det ytterst sällan, mest på somrarna. När jag har det är det mest en bultande smärta som bara blir värre när man rör på sig och det känns som man ska spy. Brukar lösa det med att doppa huvudet i iskallt vatten och sen sova någon timme. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flaskan Skrivet 9 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2009 Jag har nästan aldrig ont i huvudet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 9 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2009 Jag brukar få det om jag sover för länge, eller för lite. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 9 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2009 Det händer väl att jag har huvudvärk, mest pga trötthet, vätskebrist osv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 9 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2009 Jag får huvudverk ungefär två ggr i månaden, om det är mycket eller lite fr ni själva avgöra . Vad jag gör när jag får huvudverk är enkelt: Jag lider mig igenom dagen tills dess att den gått över. Visst är det jobbigt, och jag får svårare att koncentrera mig, men jag undviker onödiga tabletter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 9 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2009 Isch. Veckan efter lov har jag huvudvärk varje dag, dels för att jag måste vänja av mig med allt kaffekonsumerande (jag har upptäckt att min ekonomi inte tillåter att jag köper flera koppar kaffe varje dag i skolan) och bara dricker en kopp på morgonen, men även på grund av allt ljud och liv som en dag skolan för med sig. Annars har jag inte huvudvärk så ofta alls. Det skulle vara dagen efter kvällen före isf Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 9 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2009 Jag får huvudverk ungefär två ggr i månaden, om det är mycket eller lite fr ni själva avgöra . Vad jag gör när jag får huvudverk är enkelt: Jag lider mig igenom dagen tills dess att den gått över. Visst är det jobbigt, och jag får svårare att koncentrera mig, men jag undviker onödiga tabletter. +1 Farligt med tabletter. Man skall undvika dem så långt det går. tar det bara om det är absolut nödvändigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 9 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2009 Lider själv av Migrän, otroligt jobbigt och har det ca 1-2 gånger i veckan! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jultomten Skrivet 9 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2009 Te.x lira fotboll länge utan vatten får nästan garanterat huvudvärk då Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 9 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2009 +1 Farligt med tabletter. Man skall undvika dem så långt det går. tar det bara om det är absolut nödvändigt. Yes, min morbror som dog vid 44 års ålder efter en hjärnblödning sa att han blev tillfälligt förlamad efter att ha tagit en värktablett. Vem vet, jag kanske har anlag för samma grej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 10 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 november, 2009 Lider själv av Migrän, otroligt jobbigt och har det ca 1-2 gånger i veckan! Jag har också någon typ utav migrän. Har varit på otaliga läkarbesök genom hela min uppväxt, från 3 års ålder till några år tillbaka. Det har konstaterats att det är någon typ utav migrän men de har inte direkt kunnat pinpointa det. Har t.ex aldrig haft symptom som att spy när jag haft huvudverk. En gång har det hänt att jag känt mig spyfärdig, men inte mer än så. Har ensidig huvudvärk ofta som "bultar" och är enormt intensiv. Skitjobbigt. Det går i perioder oftast, om när jag har det. Ibland har det det inte på väldigt länge, och ibland så har jag det flera gånger i veckan, och/eller flera dagar i rad. Ofta på sommaren t.ex då det är varmt. Kan hända även om jag dricker tillräckligt. Och som någon sa, efter lov, när man börjar skolan igen. Fy tusan. När jag började nian, tror jag att det var. Vi började på en onsdag och på torsdagen började jag på gympan se halvtaskigt och suddigt med mitt vänstra öga. Visste inte vad det var. Lektionen efter det sa det bara pang bom och så fick jag en enorm huvudvärk så att jag inte kunde stanna kvar på skolan. Det hände flera gånger under den första månaden jag gick i nian. Lite så. Har något recept för någon speciell verktablett som är väldigt stark har jag hört. Men det är det jag måste ta då Alvedon aldrig hjälper. Brukar fungera jättebra den där tabletten. Brukar kunna ta den, sätta mig vid datorn och lida i en timme eller så och sedan så är den borta. Sätter mig ju inte vid datorn förjämnan dock. Lägger mig ofta och vilar eller försöker somna också. Lite jobbigt ibland dock då jag tar en tablett, lägger mig, somnar, vaknar två/tre timmar senare med en lika stark huvudvärk. Nej uschfan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 10 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 november, 2009 Hade huvudvärk hyfsat ofta när jag var liten, nu kan jag inte ens komma ihåg senast jag hade det. Förutom då jag hade migränattack (första och enda) i våras, men även den huvudvärken var av den milda varianten (trots att de övriga migränsymtomen var så kraftiga att jag fick åka ambulans, haha). Ett ex hade det så pass ofta under perioder att hon fick gå på någon slags sjukgymnastik, avundades henne inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 10 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 november, 2009 Jag har heller nästan aldrig huvudvärk, i alla fall inte en sådan "spontan" huvudvärk som vissa har. Om jag har huvudvärk så är det i så fall om jag har feber - men det har jag max kanske en gång per år. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 10 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 november, 2009 Har aldrig huvudvärk, om jag nu inte slagit i huvudet. Sen möjligen om jag har feber. Men inte annars! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 10 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 november, 2009 Är det vi som har huvudverk ofta eller ni som aldrig har huvudverk som det är fel på? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 10 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 november, 2009 (redigerad) Det förekommer då och då fast alltid med någon bakomliggande orsak t.ex. förkylning, bakfylla, vätskebrist, kaffeabstinens så det brukar vara lätt att åtgärda. Jag lider med er som har migrän alltså, konstigt att det inte finns bättre medicin. Redigerad 10 november, 2009 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts