Wu Zi Mu Skrivet 8 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2009 (redigerad) Efter att ha läst den här artikeln på aftonbladet så blev jag väldigt sugen på att ta fram lödkolven och lite smådelar och börja pilla ihop något. Men efter att jag läste om värmen den utvecklar så tänkte jag att man kan ju bara använda nån typ av kylfläns (tror någon nämnde det i kommentarerna också). Och direkt satt jag och funderade på fler idéer. Så nu undrar jag, har ni några andra idéer om saker man kan bygga hemma? Det kan verkligen vara vad som helst, behöver inte vara elektriskt, behöver inte vara komplicerat. Tvärtom, det jag söker efter är simpla saker som vem som helst kan göra. Men inga superdyra saker man måste köpa in. Förlåt, den här borde så klart vara i Tekniktråden. Hade fel flik öppen när jag skrev det här. Kan någon flytta? Redigerad 8 november, 2009 av Wu Zi Mu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 8 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2009 Gjorde en piratdekoder en gång för 4-5 år sedan. Faktiskt intressant att gå igenom alla steg i det. Från att fixa kretskortet med fotolampa, beställa delar från ELFA, löda ihop det, tillverka en "låda" att ha det i (Sågade ut delar av en gammal förstärkare), till att koppla in den i TVn och ställa in så att kanalerna fungerade bra. En skön känsla när man är färdig och det fungerar. Skön i dubbel bemärkelse kanske, eftersom att jag nu kunde ratta in Playboy Channel på rummet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 8 november, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 november, 2009 Gjorde en piratdekoder en gång för 4-5 år sedan. Faktiskt intressant att gå igenom alla steg i det. Från att fixa kretskortet med fotolampa, beställa delar från ELFA, löda ihop det, tillverka en "låda" att ha det i (Sågade ut delar av en gammal förstärkare), till att koppla in den i TVn och ställa in så att kanalerna fungerade bra. En skön känsla när man är färdig och det fungerar. Skön i dubbel bemärkelse kanske, eftersom att jag nu kunde ratta in Playboy Channel på rummet. Åh fan. Men funkar den än? Själv har jag funderat på att börja bygga om ett datorchassi och montera dit en plattskärm. Allt är redan serverat på silverfat. Har en dator med hyffsade grejer som ingen i familjen använder, som jag tänkt använda. Och farsan är elektriker så jag har verktygen som behövs Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 8 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2009 Åh fan. Men funkar den än? Ställer man in den så fungerar den om man har kabelTV, vilket vi hade fram tills vi flyttade för ~ett halvår sedan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 8 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2009 Sån här skall jag bygga nästa helg! =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Skotten_31 Skrivet 8 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2009 Sån här skall jag bygga nästa helg! =) Filma! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 8 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2009 Sån här skall jag bygga nästa helg! =) Påminde mig om: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 8 november, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 november, 2009 Sån här skall jag bygga nästa helg! =) Haha. Det måste du dokumentera! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 3 augusti, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 augusti, 2010 (redigerad) Jag och min barndomsvän har påbörjat med ett nytt projekt, en tryckluftskanon. Så vi begav oss till skroten för att söka upp en kolsyresläckare som klarar högt tryck. Japp, vi har renar som jobbar med sorteringen ; ) TRYCK HÄR FÖR ALBUM MED BILDER!!!! Nu ska bara slangen monteras från tuben till pipan som man håller i händerna Redigerad 5 augusti, 2010 av Wu Zi Mu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts