Vice. Skrivet 8 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2009 Tja! Har ett sjukt underligt problem, har aldrig sett detta innan. Min kompis skärm bild är sned. Alltså man måste ha skärmen på sidan för att se allt rätt. Bilden är typ vriden 180 grader. xD Hur får man den rätt? Är det en inställning, eller nått annat?? Tack på förhand//Vice Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 8 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2009 Lite info om datorn hade hjälpt. Laptops har ibland tangenter för det och på de flesta grafikkort kan man ändra det i inställningarna Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 8 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2009 Har du ATI och Catalyst Control Center så bör det här hjälpa http://pici.se/pictures/KzuFXoSeu.png Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 8 november, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 november, 2009 (redigerad) Hej Giz. Det är en stationär dator, skärmen är en samtron windows xp. Curly: Vet inte om det finns (eller ens va ddet är) Hur går jag in för att kolla? Kollade i kontrollpanelen men hittade inget speciellt. Verkar vara drivrutinerna som blivit felvalda. Men jag vet inte som sagt. =/ Redigerad 8 november, 2009 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 8 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2009 Enhetshanteraren (högerklicka på Den här datorn > Egenskaper) > Bildskärmskort Skriv vad som står där så ska vi nog kunna hitta en lösning lätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 8 november, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 november, 2009 (redigerad) Det står bildskärmskort: intel(R )82845G/GL/GE/PE/GV GRaphics contoller Redigerad 8 november, 2009 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 8 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2009 (redigerad) Det står bildskärmskort: intel(R )82845G/GL/GE/PE/GV GRaphics contoller Det skall finnas två alternativ. 1. Med Intels drivrutiner installerade så skall det gå att trycka: Ctrl + Alt + <Up arrow> En funktion som inte bara finns på laptops. 2. Leta efter "Intel Extreme Graphics" som skall finnas i kontrollpanelen om inte alternativ 1 funkar. Redigerad 8 november, 2009 av Alle090 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 8 november, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 november, 2009 (redigerad) Det skall finnas två alternativ. 1. Med Intels drivrutiner installerade så skall det gå att trycka: Ctrl + Alt + <Up arrow> En funktion som inte bara finns på laptops. 2. Leta efter "Intel Extreme Graphics" som skall finnas i kontrollpanelen om inte alternativ 1 funkar. Fan! TUSEN TACK!!!!!! <3 Redigerad 8 november, 2009 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 8 november, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 november, 2009 Hemma nu. Åter igen; tusen tack. Måste berätta: Skulle hjälpa en tjej att bränna film. Så kommer jag hem till henne och ser att skärmen var på sidan. Trodde hon hade städat eller nått. Så frågade jag varför den var så och hon berättade då att bilden var sne. Jag undrade hur länge den hade varit så efter som jag tänkte att det måste vara nått som hänt nyligen. Men då hade det sett ut så i 2 ÅR! xD Haha höll på att dö. Hahaha helt sjukt kul. Ringde min farsa först men han började mumla nått om att ladda ner drivrutiner från skärmtillverkarens hemsida. Men jag har varken tålamod eller kunskap att leta rätt på de exakt rätta sakerna. Ni är helt ovärderliga. Utan er hade skärmen fortfarande sett ut som den gjorde. Man får alltid så snabba svar från er på forumet när man behöver hjälp. Tack så hemskt mycket, för att ni alltid ställer upp och hjälper till så som ni gör. <3 //Vice Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 8 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2009 (redigerad) På tal om snea skärmar. Jag minns att vi brukade busa i skolan med att vända skärmen genom att trycka någon Alt+numpad kombination i Windows W0RD Redigerad 8 november, 2009 av Wu Zi Mu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts