VaXXoR Skrivet 7 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2009 Nu när jag har spelat på datorn så har jag märkt att grafikkortet går upp på en tempratur runt 80grader. Har fläktarna på 50% i CCC och det har funkar perfekt tidigare. När kortet är varmt drar fläktarna igång i några sekunder sen tillbaks till vanliga hastigheten. Vad är felet? Detta händer när jag spelar L4D2 demot just nu. Har inte kollat andra spel. Ladda nyss ner dom nyaste drivrutinerna. Har inte haft det här problemet förut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 7 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2009 Hur länge har du haft kortet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 8 november, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 november, 2009 Hur länge har du haft kortet? Drygt ett år Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vinnie Skrivet 8 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2009 Damm? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 8 november, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 november, 2009 Damm? Tror jag inte, men ska prova blåsa ur skiten imorgon. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 13 november, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 november, 2009 Okej det hjälpte inte, min dator går på 80 grader når spel är igång. Det här har inte hänt förut. Alla fläcktarna går. Vad kan vara problemet? När man installerar nya grafikrutiner ska man välja att tabort chipset eller låta det vara kvar? Jag har alltid valt ta bort när jag tar bort alla CCC saker i datorn för att byta drivrutiner. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 14 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2009 Okej det hjälpte inte, min dator går på 80 grader når spel är igång. Det här har inte hänt förut. Alla fläcktarna går. Vad kan vara problemet? När man installerar nya grafikrutiner ska man välja att tabort chipset eller låta det vara kvar? Jag har alltid valt ta bort när jag tar bort alla CCC saker i datorn för att byta drivrutiner. Det kan inte vara så att fläktarna börjar vara slut? Hur gammalt är grafikkortet? Är alla sladdar helt intryckta? Så du vet att fläktarna går på högvarv och den blir ändå varm? Då är antingen fläkten dålig, det är damm som du inte ser, kylpastan sitter dåligt/torkat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 14 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2009 Lånar tråden lite och frågar om det är normallt att grafikkortet blir ~80 C när spel är igång? (Laptop) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 15 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2009 Lånar tråden lite och frågar om det är normallt att grafikkortet blir ~80 C när spel är igång? (Laptop) I största grad skulle jag säga. Finns ju bättre och sämre kylning, precis som i vanliga grafkkort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
devonmark Skrivet 15 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2009 finns ett fint program som heter tuneup utilities som jag brukar använda som kan göra både det ena och det andra,, datorn fungerar mycket bättre om ni installerar det och gör allt den rekomenderar.. finns undantag.. på 2008 t.ex vill den ta bort msn.. men hur som helst skaffa ner det.. finns sådana du bara kan ha en viss tid men du behöver bara göra det nån gång ibland så den behövs ju inte mer än i vecka varje gång.. men jag föredrar 2008 om jag ska hänvisa till nån särskild version.. den är lättare att hitta i.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 15 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2009 finns ett fint program som heter tuneup utilities som jag brukar använda som kan göra både det ena och det andra,, datorn fungerar mycket bättre om ni installerar det och gör allt den rekomenderar.. finns undantag.. på 2008 t.ex vill den ta bort msn.. men hur som helst skaffa ner det.. finns sådana du bara kan ha en viss tid men du behöver bara göra det nån gång ibland så den behövs ju inte mer än i vecka varje gång.. men jag föredrar 2008 om jag ska hänvisa till nån särskild version.. den är lättare att hitta i.. 1. fel tråd! 2. Du glömde att nämna att programmet är igång i bakgrunden och snor resurser SAMT kostar pengar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
devonmark Skrivet 15 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2009 1. fel tråd! 2. Du glömde att nämna att programmet är igång i bakgrunden och snor resurser SAMT kostar pengar. 1. helt rätt tråd.. kan minska cpu användning 2. när du gjort det du ska kan du avinstallera och använda trial 3. skriv inte om sånt du inte vet nått om.. om jag skriver det så är det relevant Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 15 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2009 (redigerad) Så minskad CPU-användning ska minska temperaturen på GPU och minska rotationshastigheten på grafikkortsfläkten? Jag kan köra linpack på alla fyra CPU-kärnor i en timme utan att GPU-temperaturen ändras. Redigerad 15 november, 2009 av Curly Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
devonmark Skrivet 15 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2009 Så minskad CPU-användning ska minska temperaturen på GPU? Jag kan köra linpack på alla fyra CPU-kärnor i en timme utan att GPU-temperaturen ändras. cpu:n lugnar sig.. kan också lämna förslag till vad man kan göra för att få datorn snabbare och bättre grafik.. vilket betyder att grafik kortet jobbar mindre och värmen sjunker. ett sätt som jag kan säga nu som man kan använda för att underlätta för grafik kortet är att köra klassik look på start menyer m.m. ändra bakgrunden till en färg.. utilities kan optimera datorn för spelande och internet användning som då gör att den klarar mer.. några fler bra frågor?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 15 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2009 (redigerad) 1. helt rätt tråd.. kan minska cpu användning 2. när du gjort det du ska kan du avinstallera och använda trial 3. skriv inte om sånt du inte vet nått om.. om jag skriver det så är det relevant 1. Jasså? Men du misslyckade att berätta HUR tuneup skulle hjälpa stackaren att få sitt grafikkort svalare:. 2. Kul du... För det vill man ju göra? Bara massor av extra skit, inget som okunniga vill hålla på med. 3. Va?! HUR, du misslyckas totalt med att förklara HUR? 4. Inte för att vara otrevlig. Men jag vill ha nummer 4 med också i listan... cpu:n lugnar sig.. kan också lämna förslag till vad man kan göra för att få datorn snabbare och bättre grafik.. vilket betyder att grafik kortet jobbar mindre och värmen sjunker. ett sätt som jag kan säga nu som man kan använda för att underlätta för grafik kortet är att köra klassik look på start menyer m.m. ändra bakgrunden till en färg.. utilities kan optimera datorn för spelande och internet användning som då gör att den klarar mer.. några fler bra frågor?? Känns som rent bullshit, visst. Processorn lugnar sig lite, men inget som påverkar så mycket. Och, visst han kan ställa ner effekter och skit, MEN VAR DET HAN VILLE?!? Han ville veta varför hans grafikkort helt plötsligt är varm som en grill på en söndag. INTE att han ska göra sitt Windows användar gränsnitt fulare... TuneUp är ett bra program ifall man vet vad man gör, det gör inte alltid allt. Det vill inte alltid alla heller, Så kom FÖRST med lösningar som kan vara enkla och snabba för den som söker hjälp IFALL denne inte verkar riktigt dator kunnig. Om inget hjälpt, DÅ nämner du som jobbigare alternativen. Redigerad 15 november, 2009 av Alle090 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
devonmark Skrivet 15 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2009 1. Jasså? Men du misslyckade att berätta HUR tuneup skulle hjälpa stackaren att få sitt grafikkort svalare:. 2. Kul du... För det vill man ju göra? Bara massor av extra skit, inget som okunniga vill hålla på med. 3. Va?! HUR, du misslyckas totalt med att förklara HUR? 4. Inte för att vara otrevlig. Men jag vill ha nummer 4 med också i listan... ok.. jag ber om ursäkt.. men som sagt om denne skaffar 2008 tar det max 5 min att hitta hur man gör.. ni får gärna informera om bättre sätt att lösa det.. jag kan inte en massa.. en del kan jag.. detta tack vare en kompis.. jag svara utefter min kapabla möjlighet.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 15 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2009 Ang tråden. Ni som sökte hjälp, Vad för grafikkort har ni? Vet att vissa ATI kort tillhörande 4*** serien är riktigt heta vi full belastning. Har en kompis vars kort drar upp i 90c vid extrema tillfällen. ok.. jag ber om ursäkt.. men som sagt om denne skaffar 2008 tar det max 5 min att hitta hur man gör.. ni får gärna informera om bättre sätt att lösa det.. jag kan inte en massa.. en del kan jag.. detta tack vare en kompis.. jag svara utefter min kapabla möjlighet.. Ingen fara, men alla vill inte ta den vägen då det kostar och körs i bakgrunden och leder till en lite segare upstart av datorn. När man avinstallerar programmet så försvinner ju alla funktioner sedan också, så varför betala för ett program när man kan får motsvarigheter gratis? Jag personligen tror inte det beror på för mycket jobb utan mer på drivrutinerna som bråkar isåfall. Även så blir dagens grafikkort väldigt varma så det kan vara så att det är första gången de används så pass att dom blir så varma. Detta och dom som sökte hjälp har inte nämnt att dom har uplevt dålig FPS eller konstiga sträck mitt i skrämen, då betyder det att DET ända dom söker hjälp för är just att korten är varma. Är du med hur jag tänker? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
devonmark Skrivet 15 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2009 Ang tråden. Ni som sökte hjälp, Vad för grafikkort har ni? Vet att vissa ATI kort tillhörande 4*** serien är riktigt heta vi full belastning. Har en kompis vars kort drar upp i 90c vid extrema tillfällen. Ingen fara, men alla vill inte ta den vägen då det kostar och körs i bakgrunden och leder till en lite segare upstart av datorn. När man avinstallerar programmet så försvinner ju alla funktioner sedan också, så varför betala för ett program när man kan får motsvarigheter gratis? Jag personligen tror inte det beror på för mycket jobb utan mer på drivrutinerna som bråkar isåfall. Även så blir dagens grafikkort väldigt varma så det kan vara så att det är första gången de används så pass att dom blir så varma. Detta och dom som sökte hjälp har inte nämnt att dom har uplevt dålig FPS eller konstiga sträck mitt i skrämen, då betyder det att DET ända dom söker hjälp för är just att korten är varma. Är du med hur jag tänker? jag är med men än 1 gång man måste inte betala.. finns trial med allt du behöver.. så det är bara att ha det en kort stund på datorn fixa det man behöver och avinstallera.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts