Vice. Skrivet 7 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2009 Okej. Det finns 2 tvapparater i ett hushåll. En (1) 24" Sony "tjocktv" och en 42" full HD tv. Person A skall se Idol och vill se detta i full HD på 42" och person B skall spela sitt nya spel Uncharted 2 och vill spela detta i full HD på 42". Vem har störst "rätt" att använda 42"´s tven? Att ha en ruggigt bra bild är viktigare när man spelar tvspel än när man ser tv. När man ser på tv är det mycket annat som man fokuserar på än just bilden. Musik, röster mm. Man är inte i behov av kristallklar bild. Men när man spelar så studerar man bilden mer ingående, man kanske letar efter nån ledtråd eller håller på med nått pussel i spelet. Så jag skulle utan tvekan säga person B. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 7 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2009 Har du lite problem i huset, Vice? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 7 november, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 november, 2009 Har du lite problem i huset, Vice? Haha inte än. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 7 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2009 Vote: Annat. Person A kan få se Idol på 42'' TV och resten av tiden kan Person B få använda TVn till att spela Uncharted 2. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 7 november, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 november, 2009 Vote: Annat. Person A kan få se Idol på 42'' TV och resten av tiden kan Person B få använda TVn till att spela Uncharted 2. Nej. det går inte. Man kan bara spela under idol. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 7 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2009 Nej. det går inte. Man kan bara spela under idol. Då väger det nog över till Person B's fördel. PS3-spel är skapta för HD och ser allmänt fult ut på Tjock-TV... men Idol är skapat för att passa båda. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 7 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2009 Loungen kanske? Ps3=HD TV= Ej HD (utgår ifrån att det ej sänds i HD) Saken är ju solklar, klart den som spelar ska ha den stora TV:n! När man kollar på någon program är det ju som vice säger, det allra viktigaste är ju inte bilden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 7 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2009 Hade de varit så enkelt så hade PS3 spelaren fått HD'tvn, men en del andra saker kan räknas in, som t.ex. relationen till den andra personen Är de t.ex. mellan vice och flickvännen, så tycker jag vice bör ge upp tv'n till flickvännen när hon vill se idol Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 7 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2009 Jag nullar, för seriöst. Slåss ni om en tv? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 7 november, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 november, 2009 Hehe nej detta har inte med mig att göra. Säkert. =) Men även om idol eller filmen sänds i HD så bör tvspelaren få ha tv eftersom det är viktigare att ha en bra tv vid spel änvid tvtittande kan jag tycka. Hade ni inte accepterat det om det var ni som ville se tv? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 7 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2009 Självklart ska TV-spelare ha det då spel ser skit ut på en tjockTV. Tro mig jag har testat dem båda under samma dygn.. INTE KUL! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 7 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2009 (redigerad) Hehe nej detta har inte med mig att göra. Säkert. =) Men även om idol eller filmen sänds i HD så bör tvspelaren få ha tv eftersom det är viktigare att ha en bra tv vid spel änvid tvtittande kan jag tycka. Hade ni inte accepterat det om det var ni som ville se tv? Är det film med HD eller Blueraykvalitet så ska dessa givetvis avnjutas på en HD-TV och inte en tjock-TV. Förövrigt så är det väl inte så jävla svårt att samsas? Idol sänds 1½ timme per dag fem dagar i veckan. Det innebär att Idol upptar 7½ timmar utav veckans 168 timmar. Det innebär i sin tur att du har 160½ timmar att spela spel på. Svar: Låt flickstackarn titta på Idol sina 7½ timma i veckan så spelar du spel de resterande 160½ timmarna. Redigerad 7 november, 2009 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 7 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2009 Eller så kör man på försten dit? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 7 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2009 Idol = musik = lyssna. Spel = integrera = titta. Logiskt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 8 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2009 Vill man se idol är man ute efter musiken. Personen kan lika gärna ta det på radion. Du kan inte spela tv-spel på radion.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 8 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2009 (redigerad) Förövrigt så är det väl inte så jävla svårt att samsas? Idol sänds 1½ timme per dag fem dagar i veckan. Det innebär att Idol upptar 7½ timmar utav veckans 168 timmar. Det innebär i sin tur att du har 160½ timmar att spela spel på. Svar: Låt flickstackarn titta på Idol sina 7½ timma i veckan så spelar du spel de resterande 160½ timmarna. Det var det grövsta! 1½ timme! 5 kvällar i veckan!!! Samsas och samsas. Om man jobbar/heltidsstuderar, sover normalt, älskar, sköter hushållssysslor samt motionerar är 1½ timme/vardagskväll mycket tid och kanske den enda tid man har över till spelande och övriga fritidssysselsättningar. Tv-program, och i synnerhet enfaldig grottmännisko-underhållning som Idol, kan med fördel beskådas medelst vilken 70-tals-Telefunken som helst men till spelande krävs ordentliga grejer för att förvissa sig om en skaplig upplevelse. Nu har jag inte spelat ifrågavarande spel men jag har emellertid hört att det ska vara bra och att slösa bort ett bra spel på undermålig utrustning är bara idiotiskt. Jag kommer osökt att tänka på en av mina goda (nåja) vänner som spelar Xböx-360 på samma 18-tummare som han i barndomens fagra dagar använde till sin SNES... Dårskap är vad det är. Slå knytnäven i biljardbordet och visa att du är karl, Vice! Så här får det inte gå till. Redigerad 8 november, 2009 av Umberto Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
n00dles Skrivet 8 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2009 Mannen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 8 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2009 Nej. det går inte. Man kan bara spela under idol. Förövrigt så är det väl inte så jävla svårt att samsas? Idol sänds 1½ timme per dag fem dagar i veckan. Det innebär att Idol upptar 7½ timmar utav veckans 168 timmar. Det innebär i sin tur att du har 160½ timmar att spela spel på. Svar: Låt flickstackarn titta på Idol sina 7½ timma i veckan så spelar du spel de resterande 160½ timmarna. Hmm.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 8 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2009 Är det film med HD eller Blueraykvalitet så ska dessa givetvis avnjutas på en HD-TV och inte en tjock-TV. Förövrigt så är det väl inte så jävla svårt att samsas? Idol sänds 1½ timme per dag fem dagar i veckan. Det innebär att Idol upptar 7½ timmar utav veckans 168 timmar. Det innebär i sin tur att du har 160½ timmar att spela spel på. Svar: Låt flickstackarn titta på Idol sina 7½ timma i veckan så spelar du spel de resterande 160½ timmarna. Idol är bara på fredagar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 8 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2009 Hmm.. Jo jag läste det och ignorerade det. Idol är bara på fredagar! Va? Då är det ju ännu mer solklart att Idoltittaren ska få ha TV:n när denne vill och att spelaren spelar alla andra dagar i veckan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts