Curly Skrivet 9 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2009 (redigerad) Oooooookej! Var det där det mest obscena du hittade? Lyssna på den och se om du kan ta den på allvar. Sedan lyssna på Stitch Mouth - There Goes My Baby och jämför. Jag glorifierar inte någon av ovanstående eller texter som handlar om våldtäkt och mord. Jag bara menar att det där var ju knappast den grad av obscent du, eller jag, verkade nämna. Jag fullkomligt hatar PK-beteende och att finna The Neden Game stötande får mig att sucka "snälla..". Kontrar: "Mom Song" [Violent J] This is for mom Miss Linda Harwood Miss Cathy Hill This is for you. I respect my mother With every step I take She was there for my first step In the first place Everybody wants out on their own Now that I'm grown I wanna be back home In a world full of vipers Only my mother's love was righteous I feel I've been to hell and back three times I could never sum it up with these rhymes Looking for a story to share With somebody, but they never seem to care While I'm looking for this person everywhere I'm slippin', cause my mom is right here Life moves along so fast When I see real love at last it's past That ain't gonna happen to me I can hear my conscience rapping to me It's like "Hey, you've only got one real friend From the cradle, to the grave, and back again." With unconditional love That's my mother I'm speakin' of. That's just the way it is (That's just the way it is) My love will never change (My love will never change) That's just the way it is (That's just the way it is) (Mamma) And I know it's true Even in my darkest time In my darkest hour When my heart is blind And I'm giving nobody respect My mother's there to put my ass in check And she don't play that mister famous trash She was putting them diapers on my ass She's seen every side of me It don't matter how thuggish I'd try to be NAW every week in the back yard Now I'm in the big time, trying to act hard What mattered when I looked a years back Was mamma, bringing the chairs back Supportin' every dream I got You best believe, man, I dreamed a lot Me and Rude Boy, I'm trying to tell ya, Not a day goes by in life, we don't feel ya We ain't taking nothing for granted Mom's lasagna is so good I can't stand it! Mrs. Hill always greets me with a hug Now I see where Rudy got all his love That's just the way it is (That's just the way it is) My love will never change (My love will never change) That's just the way it is (That's just the way it is) (Mamma) That's just the way it is (That's just the way it is) My love will never change (My love will never change) That's just the way it is (That's just the way it is) (Mamma) Everybody around me, they use me, and go for self They want cash, equity, bank and wealth Mom puts that on the shelf All she cares about is my health It all seems too good to be As I'm battling life, mamma's backin' me And she only really wants one thing of mine Just a little time Mother, in this world of scars Money and snakes and labeled wars Whatever else life puts me through It's all #2 When it comes to you. And your love is all I treasure My real father just didn't measure He was gone, without a thing to say! I know he would have failed in comparison anyway. You gave me 3 times the love Enough for you, him, and the God above Rude Boy, his daddy was strong, Stayed holding on when the ease was gone. Now a days, everything's all right Millionaire rocking these microphones all night. Makin' all of our dreams come true, And we're full of love, mamma, thanks to you.! I'm still sorry about the china cabinet Wish I could bring it all back now, dammit! Linda, Ron, Cathy and Ryo We want you to know that we love you. That's just the way it is (That's just the way it is) My love will never change (My love will never change) That's just the way it is (That's just the way it is) (Mamma) That's just the way it is (That's just the way it is) My love will never change (My love will never change) That's just the way it is (That's just the way it is) (Mamma)[/codebox] Redigerad 9 november, 2009 av Curly Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 9 november, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 november, 2009 Var det där det mest obscena du hittade? Lyssna på den och se om du kan ta den på allvar. Sedan lyssna på Stitch Mouth - There Goes My Baby och jämför. Jag glorifierar inte någon av ovanstående eller texter som handlar om våldtäkt och mord. Jag bara menar att det där var ju knappast den grad av obscent du, eller jag, verkade nämna. Jag fullkomligt hatar PK-beteende och att finna The Neden Game stötande får mig att sucka "snälla..". Jag har bara lyssnat ganska lite på The Great Milenko och mindes att någon text handlade om våldshandlingar mot kvinnor, hittade den och postade den. Jag sa aldrig att det var obscent eller stötande och det tycker jag inte det är heller, men jag är också ganska tolerant. Många hade nog funnit även den texten upprörande, sucka på... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 9 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2009 Jag har bara lyssnat ganska lite på The Great Milenko och mindes att någon text handlade om våldshandlingar mot kvinnor, hittade den och postade den. Jag sa aldrig att det var obscent eller stötande och det tycker jag inte det är heller, men jag är också ganska tolerant. Många hade nog funnit även den texten upprörande, sucka på... Luring där! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 9 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2009 Vilken hiphopare rappar om att döda och misshandla tjejer? De enda jag kan tänka mig är Insane Clown Posse och det är inte direkt normal hiphop. N.W.A's Fuck Tha Police beskriver hur de som svart minoritet förtrycks av polisen, vilket förmodligen ofta är sanning. Tänk dig poliserna i San Andreas. Jag tror att ni skrattar på grund av en missuppfattning från er sida om vad sampling är. Om du vet hur sampling används inom hiphopen och tycker det är roligt så visst kan du skratta åt det. Jag tycker bara att det är konstigt att man skulle tycka det är så komiskt. Däremot är det inte konstigt att skratta åt hur black metalsnubbar posar, kollade du den top 10-listan som någon postade i andra tråden eller? Så nej jag tycker inte det blir samma sak ändå. Vet inte direkt till 100% vad gruppen heter som sjöng om att misshandla tjejer och skit, kompisarna i klassen lyssnade på något skit, jaja... Fast med kläderna är ju svårt och säga då alla tycker olika! Jag tycker mer att hip hoppare med deras 10 storlekar för stora kläder ser otroligt roligt ut! Dom har inte ens svångrem för guds skull så ja, det är helt enkelt en smak sak! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 9 november, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 november, 2009 Fast med kläderna är ju svårt och säga då alla tycker olika! Jag tycker mer att hip hoppare med deras 10 storlekar för stora kläder ser otroligt roligt ut! Dom har inte ens svångrem för guds skull så ja, det är helt enkelt en smak sak! Och jag håller med! Outkast har ofta stora kläder med de håller iaf byxorna högt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 9 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2009 Och jag håller med! Outkast har ofta stora kläder med de håller iaf byxorna högt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 10 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 november, 2009 (redigerad) http://pici.se/pictures/large/hcxArXOIA.jpg Redigerad 10 november, 2009 av Renard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 10 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 november, 2009 Jag tycker denna debatten är rolig eftersom den har pågått så jävla länge. Minns back in the days när det fanns likadana trådar här på Sajten där HOWHOW och grabbarna bråkade med hårdrockare. Personligen gillar jag endel hiphop, dock skrattar jag åt hiphop när jag finner vissa rhymes så hårda och råa att dom bli komiska. Tex : "Niggas wanna pop shit, i pop clips, bitch" Så klockrent, men mer roligt än häftigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 10 november, 2009 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 november, 2009 Början på METHOD MAN med Wu Tang är ganska hög skrattfaktor på, sen är det iofs en jävligt bra låt! I'll fuckin I'll fuckin tie you to a fuckin bedpost with your ass cheeks spread out and shit Right? Put a hanger on a fuckin stove and let that shit sit there for like a half hour Take it off and stick it in your ass slow like Tssssssss Yeah, I'll fuckin Yeah I'll fuckin lay your nuts on a fuckin dresser Just your nuts layin on a fuckin dresser And bang them shits with a spiked fuckin bat Ooooohhhh Whassup? BLAOWWW!! I'll fuckin I'll fuckin pull your fuckin tongue out your fuckin mouth and stab the shit with a rusty screwdriver, BLAOWW!! I'll fuckin I'll fuckin I'll fuckin hang you by your fuckin dick off a fuckin twelve sto-story building out this motherfucker I'll fuckin I'll fuckin sew your asshole closed, and keep feedin you and feedin you, and feedin you, and feedin you Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 10 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 november, 2009 Början på METHOD MAN med Wu Tang är ganska hög skrattfaktor på, sen är det iofs en jävligt bra låt! and feedin you, and feedin you, and feedin you Hmm undra om deras mammor är stolta... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 10 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 november, 2009 Hmm undra om deras mammor är stolta... Om vi ska tro rapparna själva så har deras mammor knarkat ihjäl sig för länge, länge sedan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 10 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 november, 2009 (redigerad) Om vi ska tro rapparna själva så har deras mammor knarkat ihjäl sig för länge, länge sedan Det är iofs inte ovanligt i amerikanska ghetton.. Redigerad 10 november, 2009 av L_Voll Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 10 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 november, 2009 Det är iofs inte ovanligt i amerikanska Ghetton.. Nej det är klart, men jag syftade mer på den stereotypiske rapparen som skryter om en överdrivet tuff barndom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 10 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 november, 2009 (redigerad) Nej det är klart, men jag syftade mer på den stereotypiske rapparen som skryter om en överdrivet tuff barndom Jag tror inte så många skryter om att sin mor är avliden(vilket låter helt befängt), utan snarare handlar det om att genom musik bearbeta en traumatisk uppväxt. Redigerad 10 november, 2009 av L_Voll Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 10 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 november, 2009 Jag tror inte så många skryter om att sin mor är avliden(vilket låter helt befängt), utan snarare handlar det om att genom musik bearbeta en traumatisk uppväxt. If you say so Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 10 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 november, 2009 If you say so Om man ska skratta får man väl göra det åt de som hittar på eller kraftigt överdriver en tung uppväxt för att få respekt, typ Vanilla Ice. Men jag tror inte att de är så vanligt hos seriösa artister eftersom det missgynnar karriären om man blir avslöjad (Vanilla Ice). Sedan finns det ju såklart de svenska förortskidsen som lägger upp sina rap-videos på youtube... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 10 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 november, 2009 Om man ska skratta får man väl göra det åt de som hittar på eller kraftigt överdriver en tung uppväxt för att få respekt, typ Vanilla Ice. Men jag tror inte att de är så vanligt hos seriösa artister eftersom det missgynnar karriären om man blir avslöjad (Vanilla Ice). Sedan finns det ju såklart de svenska förortskidsen som lägger upp sina rap-videos på youtube... Haha, that's more like it . Du verkar vara rätt insatt i det här du Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 11 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2009 Som jag skrev i metaltråden: Jag skrattar åt folk som tar sig själva på för stort allvar. Hiphop, likt metal, är en konstruerad image och livsstil. Fans av hiphop och metal brukar hävda att musiken kommer ur livsstilen när det enligt mig är tvärtom. Sen förespråkar hiphop i det stora hela kriminalitet, gängmentalitet och sexism; tre saker jag gärna skulle vilja se mindre av i samhället. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JSHC Skrivet 11 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2009 Skrattar inte speciellt mycket åt hip-hop, mer att jag ogillar de påhittade gangster-historierna och tycker att det är synd att folk inte kan vara kreativa och komma på något nytt istället för att skriva som samma saker som många andra gör. Mycket underground-hip-hop/rap är väl där många kreativa texter finns, t.ex Jedi Mind Tricks och Immortal Technique. (Vet inte hur underground de klassas som längre, bra låtar och texter i vilket fall) Klär mig själv i rätt stora kläder, kanske inte överdrivet, och inte med byxorna nere vid knäna, men gör det mest för att det är stilen jag valt och för att jag tycker att det är bekvämt, de som träffat/sett mig vet ungefär hur jag klär mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 11 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2009 Tråden borde heta "varför skrattar du åt rap?"... Hiphop är mer än stora byxor och vara ful i käften (med svordomar eller grilz). Jag blir aldrig fångad av en låt som är för mycket "bling bling, hoes and cars" men när det kommer till hur dem lever eller levt tidigare med att slingat droger och skjutit pistol (hela thug mentaliteten) så kan jag fastna. inte för att jag själv är den typen men det kan finnas saker i texter som du kan känna igen hos dig själv när man tänker på dem som en metaforer. Oftast är det rockare (som jag ser det iaf) som inte fattar hur vita pojkar från förorten kan lyssna på det utan att klassas lite som hycklare men då har jag alltid svarat att; det är sant att jag inte säljer droger och skjuter folk, men vadå? brukar du skära folk i halsen och knulla såret? (bara ett exempel från en slipknot text). Man kan inte rå för musiken man gillar lika mycket som man inte kan rå för maten man gillar, you just do! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts