Jacker Skrivet 2 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2009 Skulle inte kunna tänka mig att donera sperma. Jag vill att mitt barn ska vara MITT barn. Jag ser faktiskt sjukt fram emot att någon dag bli pappa. Föreställer mig dig som en riktig beatnikfarsa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 2 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2009 Så länge jag inte på något sätt är ansvarig för barnet när det väl kommer o knackar på är det helt ok för mig. Funderat på att donera faktiskt för att få ihop lite extra cash.. Men vet inte vart jag ska vända mig alls. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 2 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2009 Jag skulle aldrig göra det. Min DNA är helig! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 2 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2009 Jag skulle aldrig göra det. Min DNA är helig! Om jag gav dig 10000 för att spruta i ett rör så att jag kunde få så underbara ungar som du då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 2 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 november, 2009 Om jag gav dig 10000 för att spruta i ett rör så att jag kunde få så underbara ungar som du då? Är det ditt rör vi pratar om? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flaskan Skrivet 3 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2009 Är det ditt rör vi pratar om? Hahaha! ----- För fett med caash, men inte annars. o_o Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 3 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2009 Är det ditt rör vi pratar om? Den va ny. Har aldrig hört någon kalla det för rör. Jag menade dock ett provrör så nja. Jag äger inga sådana så hoppas det finns att låna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 3 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2009 Personligen skulle jag nog inte ha några problem med det. Det skulle kännas bra att kunna hjälpa någon/några som inte kan få barn på annat sätt. Varför man hellre går igenom barnafödsel än adopterar är något jag inte förstår, men skitsamma. Och om någon kommer och knackar på dörren efter 18 år och säger "hej, du är min pappa" är det ju bara att säga "okej, hej hej" och stänga dörren. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 3 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2009 Och om någon kommer och knackar på dörren efter 18 år och säger "hej, du är min pappa" är det ju bara att säga "okej, hej hej" och stänga dörren. Hoppas att du inte utsätter dig för den jobbiga situationen då... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 3 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2009 Skulle ni kunna tänka er att göra det? Jag är inte så insatt, men jag googlade lite och insåg att man får mellan 300 och 500 kronor. Rätt bra pengar ändå om man får göra det några gånger per månad, och man gör det ju för en bra sak. Tyvärr är det så att barnet, när det fyller 18, har rätt att få reda på vem den "riktiga" pappan är. Där faller det för mig; för även fast man inte på något som helst sätt har något ansvar för barnet så skulle det verkligen inte vara kul när de kommer och plingar på dörren om 20 år. Hade det varit 100% anonymt hade det emellertid helt klart varit något att satsa på. Man skall få göra det några gånger per månad, det vet jag. Dock finns det en gräns som jag inte är så där dundersäker på var den ligger. Men låt oss säga att man får göra det cirka tre gånger per månad. Om man får 500 kronor per gång är man uppe i 18 000 per år och det är ju inte fy skam precis. Däremot är det kanske inte så lyckat om det en dag står 36 barn i rad utanför din dörr, men det är smällar man får ta för pengar, haha. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 3 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2009 Verkligen inte Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 3 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2009 Om jag gav dig 10000 för att spruta i ett rör så att jag kunde få så underbara ungar som du då? Hmm, okej då, men då skulle jag koka säden innan jag lämnade över den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 3 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2009 Nej, inte för mig. Jag vill veta och känna mitt eget barn. Skulle må dåligt av att veta att någonstans där ute lever mitt barn, utan att "egentligen" veta om mig. Usch. Håller med till hundra procent. Därför tycker jag det är rätt sjukt med spermadonationer... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 3 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2009 För mig känns det som att det krävs en hel del mer än att bara spruta fram spermier för att man ska vara en pappa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 3 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2009 Ska bara äta lite chips innan jag skriver lite.. Vänta. Personligen skulle jag nog inte ha några problem med det. Det skulle kännas bra att kunna hjälpa någon/några som inte kan få barn på annat sätt. Varför man hellre går igenom barnafödsel än adopterar är något jag inte förstår, men skitsamma. Där har vi en grej som jag inte riktigt förstår heller. Om man så gärna vill ha ett barn varför då inte adoptera och hjälpa ett barn som kanske inte har det så himla bra? Det skulle jag göra om det nu var så att jag inte kunde få barn på annat sätt. Man skall få göra det några gånger per månad, det vet jag. Dock finns det en gräns som jag inte är så där dundersäker på var den ligger. Men låt oss säga att man får göra det cirka tre gånger per månad. Om man får 500 kronor per gång är man uppe i 18 000 per år och det är ju inte fy skam precis. Däremot är det kanske inte så lyckat om det en dag står 36 barn i rad utanför din dörr, men det är smällar man får ta för pengar, haha. Har man tur är man så pass oattraktiv på spermamarknaden att ingen vill ha ens sperma Hmm, okej då, men då skulle jag koka säden innan jag lämnade över den. hahahaha För mig känns det som att det krävs en hel del mer än att bara spruta fram spermier för att man ska vara en pappa. Agree! Men man räknas ju trots det som biologisk pappa. Sen är man ju inte PAPPA men.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 3 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2009 Förresten måste man ha sperma nu för tiden? Går det inte ta dna från någon annanstans på kroppen och stoppa in i ägget om det skulle krångla det vanliga sättet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 3 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2009 Förresten måste man ha sperma nu för tiden? Går det inte ta dna från någon annanstans på kroppen och stoppa in i ägget om det skulle krångla det vanliga sättet? Fast får man inte för mycket kromosomer n shit då? Könscellerna är ju de enda med halva uppsättningar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 3 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2009 Fast får man inte för mycket kromosomer n shit då? Könscellerna är ju de enda med halva uppsättningar. Aha, men hur gör man när man klonar och sånt då? Det är ju rätt så advanced shit anyway, så det kanske inte är för alla. Men om det funkar, då kan man ju låta en snubbe som har varit död ett tag bli pappa... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 3 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2009 Aldrig i livet. För det första är ersättningen skrattretande och för det andra är dylik verksamhet ytterst moraliskt tveksam. Kan man inte få ungar på normal väg, och om man absolut måste måste ha dylika, tycker jag att man ska fundera på adoption eller köpa en katt eller tre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 4 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 november, 2009 Aldrig i livet. För det första är ersättningen skrattretande och för det andra är dylik verksamhet ytterst moraliskt tveksam. Kan man inte få ungar på normal väg, och om man absolut måste måste ha dylika, tycker jag att man ska fundera på adoption eller köpa en katt eller tre. Fin tanke med adoption men att ha ett eget är speciellt. Och det är ofta mycket viktigare för kvinnan att kunna få ett barn än vad det är för mannen. (stereotypt tänkande jag vet) Jag menar, jag tro det är lättare för en man att säga: okej vi får inte barn, vi adopterar. Än vad det är för en kvinna. Att bära ett barn en så stor del av att vara kvinna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts